Onko täällä nykyisiä/entisiä tupakoivia mammoja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kertoka kokemuksia.. Ootteko polttanu odotusaikana? Jos ootte lopettanu nii ootteko alottanu synnytyksen jälkeen polttamaan? Miten pian jatkoitte tupakointia odotuksen jälkeen? uteliaisuudesta nämä kysymykset ei oo mikään saarna keskustelu :)

Lopetin rv 7+. Nyt oon ollut 1,5v polttamatta. Välillä tekee mieli aloittaa, mut mulla on keuhkoahtauma (oireet tosin helpottui kun lopetin tupakanpolton) ja muistan aina muten kamalaa on kun ei saa henkeä!
Olin polttanut 15 vuotta.

[QUOTE="vieras";26535057]Lopetin rv 7+. Nyt oon ollut 1,5v polttamatta. Välillä tekee mieli aloittaa, mut mulla on keuhkoahtauma (oireet tosin helpottui kun lopetin tupakanpolton) ja muistan aina muten kamalaa on kun ei saa henkeä!
Olin polttanut 15 vuotta.[/QUOTE]

Niin ja lopetin kun oli niin raju pahoinvointi etten vaan pystynyt enää polttamaan.

Olin polttanut yli 10 vuotta tullessani raskaaksi. Lopetin heti testin tehtyäni. Jotenkin se oli jopa yllättävän helppoa, ilmeisesti kerrankin oli motivaatio kohdallaan :-) Lapsen synnyttyä poltin joskus juodessa, muulloin ei ole edes tehnyt mieli. Nyt olen uudestaan raskaana, ja olen ollut jälleen polttamatta. Voi olla, että jatkossakin tulee juodessa poltettua. Siitä en ota mitään stressiä, juon kuitenkin niin harvoin.

Kun aloin odottaan esikoista kuusi vuotta sitten, siihen jäi tupakointi. Silloin askin poltin loppuun ja siinä se kymmenen vuoden tupruttelu oli. Poissa on pysyny lukuunottamatta niitä harvoja kertoja kun käyn viihteellä niin tulee poltettuu muutama.

Yli kymmenen vuotta polttanut, kolme lasta ja joka raskauden ollu polttamatta satunnaisia hermosauhuja lukuunottamatta ja aina aloittanut uudelleen syntymisen/imetyksen jälkeen. Viimeisimmän jälkeen poltin satunnaisesti myös imettäessä.

poika on nyt reilu 2v. lopetin polttamisen postitiiviseen raskaustestiin, usean vuoden olin polttanut siihen asti. sen jälkeen en ole aloittanut uudestaan! ja ylpeä siitä. imetinkin kauan niin sitten polttaminen oli jo unohtunut tehokkaasti.

Lopettelin kun jätin pillerit, lopullisesti lopetin vasta plussaan, polttelin muutaman päivässä siihen saakka. En ole alottanut uudestaan, pari kertaa 8 vuoden aikana olen ollut viihteellä ja silloin tulee se halu ja sillon olen sen itselleni sallinut. Ei tee sen yhden päivän jälkeen edes mieli, saatikka sillonkaan montaa.

Painelin saman tien tupakalle kun plussasin, järkytys oli niin suuri. Polttamatta olin seitsemännelle kuukaudelle, sillä pahoinvointi oli niin hirveää etten edes jaloillani tahtonut pysyä. Imetysajan (kaikki vajaa kolme viikkoa) olin polttamatta, sitten taas jatkoin. Olin tossa alkuvuodesta myäs polttamatta kaksi kuukautta ja hyvin meni. Sitten elämä heitti kärrynpyörää ja taas poltetaan. :kieh:

Lopetin oikeastaan jo ennen kuin tiesin olevani raskaana. Pahoinvointi helpotti lopettamispäätöksessä. Aloitin lapsen syntymän jälkeen hetkeksi uudestaan, mutta se loppui aika pian. Toisen lapsen myötä tupakointi jäi kokonaan. Nyt savuttomana jo 6 vuotta.

Lopetin samana päivänä kun plussasin - olin polttanut noin 15 vuotta säännöllisesti. Olin polttamati raskaus- ja imetysajan, ja poika oli reilun 8kk kun menin firman pikkujouluihin. Sieltäpä se tarttui taas tupakki huuleen, poltin n. 7kk ja nyt olen lopettanut reilun 2 viikkoa sitten, ja aion pysyä ilman sekä tämän, että mahdollisen tulevan lapsen takia. En halua olla pahanhajuinen mamma, ja toisekseen pienennän todennäköisyyttä sairastua johonkin tupakoinnista aiheutuvaan sairauteen.

Plussan jälkeen lopetin siihen paikkaan, mutta tupakointi alkoi imetyksen lopetuksen jälkeen vähitellen uudestaan. Kun sitten päätimme alkaa yrittämään toista lasta, niin sitten lopetin lopullisesti, enkä ole polttanut sen jälkeen - kohta 16 vuoteen.

Mä lopetin tasan vuosi sitten, kun sain tietää olevani raskaana. Poltin yhden tupakan plussauksen jälkeen ja that's it. Mies poltti vielä juhannuksen ja sekin on kohta ollut vuoden polttamatta. Mä poltin n. 9 vuotta ja mies ehkä 5-7 vuotta ennen lopettamista ja ihan vakituiseen. Ja ihan uskomattoman hyvin on mennyt! Nyt vasta välillä tullut niitä "aaaaaah mä haluun yhden tupakan!"

mä oon polttanu siit lähtien ku olin 14v,poltan viel,kai.en halua mutta kai siihen taas ajautuu.en ole polttanut raskauksia enkä imetys aikoja,ja himo on kova.mun nuorin täyttää koht 1v ja imetän viel,eli en polta.kun työelämä viimestään iskee ni kai sitä ajautuu taas pahoille teille.kertokaa fiksut miten päästä lopullisesti eroon??

Lopetin 5 päivää plussasta ja loppuraskauden polttamatta paria etelänlomalla poltettua tupakkia lukuunottamatta. Tupakointi alkoi uudelleen sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Imetän vaikka poltan mut yritän pitää mahd. pitkät välit ja polttaa mahdollisimman vähän. Harmittaa tosi paljon kun aloin uudelleen polttaa ja toivon että kesän jälkeen saisin ukon lopettamaan kanssani. Helpompaa kun toinen ei käy ulkona.

Lopetin esikoisesta heti kun tein positiivisen testin, ja olin raskausajan helposti polttamatta. Ekan kerran synnytyksen jälkeen poltin ristiäispäivänä, se oli ollut niin rankka päivä että tuntui että olin ansainnut sen... Sen jälkeen satunnaisesti poltin, myös imetysaikana, ehkä muutaman viikon/kuukauden välein. Pidin aina huolta että olin vähintään 3 tuntia imettämättä sen jälkeen kun olin tupakoinut. Sit taas kun tein positiivisen testin kuopuksesta, niin lopetin kokonaan ne satunnaisetkin sauhuttelut. Kuopuksen vauva-aikana poltin muutamat kerrat hyvässä seurassa viinilasin kera, tosin nyt kun imetys on loppunut niin olen polttanut jo parin kuukauden ajan tupakin per viikko, viikonloppuna aina "työviikon" päätteeksi... :( Pärjäisin kai ilmankin, mutta jotenkin se on vaan niin mukavaa istahtaa rauhassa terassille "omalle jutulle". Jospa tuota taas yrittäisi olla polttamatta kunhan tuo aski loppuu (johan tuo on maaliskuusta asti ollutkin...), koska tästä ei ole niin kovin iso kynnys ryhtyä taas ihan vakkaritupakoijaksi.

no en tajua tuota hysteeriaa että pitäis heti lopettaa polttaminen.. mun äiti poltti kun mua ootti, ja ihan terve oon!! ja oon iteki polttanu oman raskauden aikana, mulla on 1 lapsi nyt siis.. mitä järkeä ois ollu lopettaa ku lopettaminen stressais niin vitusti, että sehän se vasta olis hyvä lapselle kun se vois kuolla siihen stressiin?! eli kyllä.. minä sanon ihan surutta että poltin sen 9kk maksiaskin päivässä yleensä, joskus vähemmän.. imetysaikana poltin kans.. tosin en imettäny pitkään koska ei riittäny maito..

no en tajua tuota hysteeriaa että pitäis heti lopettaa polttaminen.. mun äiti poltti kun mua ootti, ja ihan terve oon!! ja oon iteki polttanu oman raskauden aikana, mulla on 1 lapsi nyt siis.. mitä järkeä ois ollu lopettaa ku lopettaminen stressais niin vitusti, että sehän se vasta olis hyvä lapselle kun se vois kuolla siihen stressiin?! eli kyllä.. minä sanon ihan surutta että poltin sen 9kk maksiaskin päivässä yleensä, joskus vähemmän.. imetysaikana poltin kans.. tosin en imettäny pitkään koska ei riittäny maito..

niin ja kyllä mun lapsi synty rv 38.. ja painoi 2113g ja pituus oli 42cm.. eli ei mikään keskonenkaan koska täysiaikanen..

Lopetin kun positiiviseen raskaustestiin esikoista odottaessa. En ole alkanut tupakoimaan sen koommin. En keksi syytä miksi enää alottaisin, sen sijaan keksin monia syitä olla enää koskaan aloittamatta :)

Yhteistyössä