Valehteliko mies vai mitä en nyt ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikä

Vieras
Kaksi kaverusta. Toinen sanoo toisen olevan häntä "jonkun verran nuorempi" ja nyt paljastui, että ovat samana vuonna kirjoittaneet yo:ksi! Miten siis voi muka olla nuorempi, jos kuitenkin samana vuonna kirjoittaneet... Vai onko joku niin pikkumainen, että ajattelee muutaman kuukaudenkin laskettavan mainitsemisen arvoiseksi ikäeroksi?

Sanojan iän tiedän, en vain ymmärrä miksi valehdella. Ja aloituksen pointti: Mitähän muuta tuo mies on valehdellut puheissaan... :(

* aloittanut koulun 6-vuotiaana
* jäänyt luokalle
* kerrannut luokan muusta syystä
* käynyt 10-luokan
* edennyt nopeammin lukiossa (luokattoman lukion mahdollisuus)
* edennyt hitaammin lukiossa
* ollut vaihto-oppilana

Ihan helposti voi olla.
Olen kirjoittanut ylioppilaaksi samana vuonna kuin pikkuveljeni joka on minua puolitoistavuotta nuorempi. Olen syntynyt keväällä ja hän seuraavan vuoden syksyllä + olin vuoden vaihto-oppilaana kesken lukion.

Sanoja on siis syntynyt -67 ja kirjoittanut -86.
Tämä hänen "jonkun verran nuorempi" kaverinsa on myös kirjoittanut -86, siis kauan ennen luokattomia lukioita.

Mä vaan en tajua :snotty:

Sanoja on siis syntynyt -67 ja kirjoittanut -86.
Tämä hänen "jonkun verran nuorempi" kaverinsa on myös kirjoittanut -86, siis kauan ennen luokattomia lukioita.

Mä vaan en tajua :snotty:

Toinen on aloittanut koulun myöhemmin, jäänyt luokalleen tai pitänyt välivuoden enenn lukiota tai lukion aikana, tai ei ole läpäissyt kirjoituksia ensimmäsellä yrityksellä tai ajattelee, että esim 11 kuukauden ikäero tarkoittaa samaa, kuin jonkun verran nuorempi.

[QUOTE="pöö";26531507]* aloittanut koulun 6-vuotiaana
* jäänyt luokalle
* käynyt 10-luokan
* ollut vaihto-oppilana[/QUOTE]

Nää mullekin tuli ekana mieleen. Tai sitten jopa niin, että ollut esin esim. amiksessa 3 vuotta, töissä vuoden ja sitten päättänyt suorittaa lukion. Tai sitten tehnyt kaksoistutkinnon.

[QUOTE="pöö";26531507]* aloittanut koulun 6-vuotiaana
* jäänyt luokalle
* käynyt 10-luokan
* ollut vaihto-oppilana[/QUOTE]

Ihan mahdottomia vaihtoehtoja.

Kyllä ap:n mies on patologinen valehtelija, takuulla narsisti ja saattaa olla kaappijuoppokin. Lapikasta vaan.

minä js paras kaverini olemme syntyneet vajaan viikon ikäerolla, ja aina minä olen ollut "nuorempi", "jonkun verran nuorempi" tjs. kun olemme yhdessä kulkeneet, ihan vitsillä

No teknisesti ottaen jos ikäeroa on vaikka se muutama kuukausikin, "jonkin verran nuorempi" ei ole mikään vale! Ja jos toinen on syntynyt esim. ihan tammikuun alussa ja toinen joulukuun lopulla on ikäeroa jo melkein vuosi.

Vaikuttaa siltä, että kaksi ihan ihme pilkunviilaajaa vääntää keskenään tyhjästä! :D

• Tykkää
Reactions: metsänpeitto
kyllä meilläkin mies sanoo, että minä olen vanhempi, vaikka meillä ikäeroa 6kk. ja minä nauran, että olen Puumanainen kun otin nuoremman :D

Ei tuo nyt niin kamalaa ole!

Yhteistyössä