Hih mitäs tv-maksupummit nyt tuumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis miten voi ihmisiä verottaa asiasta, jota eivät välttämättä käytä??
On tv-maksut maksettu ja sekin on jo ketuttanut.
Tuossa päätöksessä ei ole mitään järkeä!
Mutta onhan se hyvä, et eduskunnallakin on ollut jotain tekemistä:xmas:

olen ilmeisesti tämä tv-maksupummi, koska en maksa tv-maksua. Mutta eipä harmita oikeestaa yhtään, koska olen kuitenkin "säästynyt" tältä maksulta jo niin kauan :D v*tuttaaks se?

[QUOTE="vieras";26521377]Lasketaanko mitä kaikkea verovaroin tuettuja palveluja sinä käytät, minä en käytä, ja silti maksan niistä.[/QUOTE]

Yhteiseen hyvään maksetut verot on hiukka eri asia kun maksaa muutamasta tv-kanavasta jotka ei edes lähteä mitään erikoista ohjelmaa.

[QUOTE="vieras";26521682]Entäs jos ei käytä ollenkaan tai mahdollisimman vähän mitään edellämainituista "palveluista" ?[/QUOTE]

Rautalangasta vääntäen: nuo palvelut ovat yleishyöydyllisiä, lakisääteisiä, valtion tuottamia kuten sairaanhoitopalvelut, palontorjunta- ja pelastuspalvelut, poliisi jne.

Minäkin olen noista aika pientä osaa käyttänyt, mutta en voisi kuvitella lopettavani niiden tukemista verojen muodossa vain siksi, etten ole vaikkapa palokunnan palveluita tarvinnut.

• Tykkää
Reactions: EllaDonna
[QUOTE="vieras";26521727]Me maksetaan siitä, että saadaan uutiset, säätiedotukset ja varoitukset. Se ihan oikeasti on aika tärkeä juttu yhteiskunnan kannalta.[/QUOTE]

Ja mitä noista palveluista yksityinen yritys ei voi tuottaa?

[QUOTE="vieras";26521754]Ja mitä noista palveluista yksityinen yritys ei voi tuottaa?[/QUOTE]

Voi tuottaa ja tuottaakin. Mutta yksityisellä yrityksillä on aina rahottajan mielipiteet sen taustalla mitä ne tekee. Se on se pointti minkä takia valtiokin haluaa näitä palveluja tuottaa. Että saataisiin monipuolisempi näkökulma asioihin, sekä valtion, että erilaisten yksityisten yritysten.