30.v ja ammattiopistoon nuorisopuolelle...

  • Viestiketjun aloittaja tuleva opiskelija
  • Ensimmäinen viesti
tuleva opiskelija
Olen pian 30-vuotta ja aloitan ammattiopisto opinnot nuorisopuolella. Voitte uskoa, että jännittää. Olenhan muitten opiskelijoiden silmissä 60 ja kuoleman väliltä...
 
"vieras"
Onnea vaan.. ja hermoja. :)
Itse olin hyvinkin miesvaltaisella alalla nuorten joukossa ja luoja sitä menoa. Siis nykyään ei sitten opettajilla ole mitään valtaa. Tunnit meni välillä niin, ettei ollut mitään järkeä olla läsnä. Teki mieli pari kertaa karjua kurkku suorana että nulikat hiljaa.. mutta tyydyin vaan katsomaan menoa. Toki paljon vaikuttaa millä alalla opiskelee.. kyllä silti itsensä varmasti tuntee vanhaksi välillä.

Mulla sitten olikin hyviiiin paljon etäpäiviä ja puolilta päivin kotiinpääsyjä. Opettajat kärsivin ilmein huokailivat, että saat lähteä rauhassa opiskelemaan aina(virallisesti aikuispuolella eli ei läsnäolot ollut ni tarkkoja teorias). Ja siitähä välillä poru syntyi..
 
"vieras"
Varaudu siihen, että oot teineille vara-äiti, vara-ope, psykologi, kuraattori ja sossu... :D

Hyvin se menee, vaikka välillä tuntisitkin itsesi liian aikuiseksi ja kypsäksi! Opettajillehan olet varmasti ihanne-oppilas olemalle normaali aikuinen, fiksu ja vastuuntuntoinen eli normaali aikuinen.
 

Yhteistyössä