Kämppis vaan huutaa koiralleen.

  • Viestiketjun aloittaja "Naapuri"
  • Ensimmäinen viesti
"Naapuri"
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää toi naapuri(samassa solussa asuva), jolla on n.7kuinen sakemanni narttu. Se aina vaan huutaa sille. Äsken se koira oli jossain ilmeisesti kielletyssä paikassa, niin se menee huutamaan sille "maahan, maahan!" Ja muutenkii pitää sitä joka päivä jossain patterissa kiinni. On sillä sellanen hihna siinä, ettei kovin pitkälle pääse. Ei se ees ikinä puhu sille koiralleen, muuten ku huutamalla tai puhuu kielteisesti.

Sit se koira ruikkii eteiseen ja joka paikkaan, kun eräs jättää sen yksin esim keittiöön tai jonnekii kun ite lähtee ulos. Tai pitää sitä hihnassa yhteisissä tiloissa, kun ite on huoneessaan.

Ja pikkueteisen matto lemuaa ihan koiran pissille. :O Viime yönkin koira vietti parvekkeella, ei toi silleensä mua haittaa, kun ku se aamulla tosi surkeen näkösenä katto parvekkeen kaiteen yli.

Tuntuu vähän siltä että toi ei välittäis koirastaan yhtään. :( Sääli, on aika ihana koira.

Nyt se koira on taas eteisessä kiinni ja vinkuu, omistaja ite soittaa täysillä musiikkia..
 
"mie"
Käyttääkö koiraa ulkona säännöllisesti pidemmilläkin lenkeillä?ruokkiiko asianmukaisesti??7kk viel nuori koira joten mikä tahansa pedigree ei kelpaa.Leikkaako kynnet ja huolehtii madotuksista ja rokotuksista??mä en vois kattoa tollasta toimintaa..
 
"mie"
ja se kiinnipitäminen on todella kyseenalaista toimintaa;koirallekin on määritelty eläinsuojelulaissa minimitilat jossa pitää ja jos tää kyseinen koira viettää aikansa patterissa kiinni niin jo siinä aihe tehdä ilmoitus...v*u että v*ttaa tollaset k*usipäät.
 
"Naapuri"
[QUOTE="mie";26506625]Käyttääkö koiraa ulkona säännöllisesti pidemmilläkin lenkeillä?ruokkiiko asianmukaisesti??7kk viel nuori koira joten mikä tahansa pedigree ei kelpaa.Leikkaako kynnet ja huolehtii madotuksista ja rokotuksista??mä en vois kattoa tollasta toimintaa..[/QUOTE]
Käyttää ehkä 2-3kertaa päivässä, viipyy siellä ulkona n.30min ja käy samalla reissulla kaupassa, eli koira joutuu osan ajasta seisomaan kaupan pihassa.. Syöttää pedigreen aikuisten koirien raksuja, jotka liottaa vedessä. En tiiä madotuksista tai rokotuksista, en oo hyvin kauaa vielä asunut tässä.

Mitä mä voin tehdä? Jos teen eläinsuojeluilmoituksen, niin miten se vaikuttaa mun eläimiin, joita on 2? Kun kuitenkii samassa kämpässä asutaan.
 
"mie"
Sey:n sivuilla voi tehdä anonyymin ilmoituksen.Jos sun eläimillä kaikki hyvin niin ei se vaikuta mitenkään,kyseessähän on soluasunto joten kyllähän ne nyt ymmärtää että sun eläimet ei liity tähän mitenkään.Voit ilmoituksessa kuvailla kämppiksen koiran elinolot ja kysyä niiden asianmukaisuudesta?he tekevät päätöksen jatkotoimista.
 
karpalokinuski
Jos koet koiran olevan huonolla hoidolla, teet eläinsuojeluilmoituksen.

Ja kuten yllä jo todettiinkin, eläinsuojeluilmoituksella ei ole omiin eläimiisi vaikutusta, jos hoidat niitä hyvin.
 
"Naapuri"
[QUOTE="mie";26506722]Sey:n sivuilla voi tehdä anonyymin ilmoituksen.Jos sun eläimillä kaikki hyvin niin ei se vaikuta mitenkään,kyseessähän on soluasunto joten kyllähän ne nyt ymmärtää että sun eläimet ei liity tähän mitenkään.Voit ilmoituksessa kuvailla kämppiksen koiran elinolot ja kysyä niiden asianmukaisuudesta?he tekevät päätöksen jatkotoimista.[/QUOTE]
Miten mä niinku kirjotan sen asian, jos kirjotan, että koira on patterissa kiinni, se tietää heti, että mä oon sen tehnyt ja saan vihat päälleni. Toisaalta ihan sama saanko vihat päälle, me ei puhuta toisillemme muutenkaan.

Mut siinä on sekin, että tukihenkilö sais tietty tietää siitä, niin se kettuilis mulle, sen taidon se osaa.

Mitä ne eläinsuojelun tyypit sanoo siitä, että kissani ja kanini on välillä keskenään täällä huoneessa ja kissa naukuu? Niinku normaalissakin asunnossa olisi, paitsi ehkä isommassa tilassa. Tosin kani on häkissä eikä toi kissa oo mielissään tästä paikasta. Toihan nimittäin vois tehä koston ja keksiä vaikka mitä.. :eek: Ehkä vaan kuvittelen, että se niin tekis, mut en tiiä, se on outo.
 
"mie"
[QUOTE="Naapuri";26506797]Miten mä niinku kirjotan sen asian, jos kirjotan, että koira on patterissa kiinni, se tietää heti, että mä oon sen tehnyt ja saan vihat päälleni. Toisaalta ihan sama saanko vihat päälle, me ei puhuta toisillemme muutenkaan.

Mut siinä on sekin, että tukihenkilö sais tietty tietää siitä, niin se kettuilis mulle, sen taidon se osaa.

Mitä ne eläinsuojelun tyypit sanoo siitä, että kissani ja kanini on välillä keskenään täällä huoneessa ja kissa naukuu? Niinku normaalissakin asunnossa olisi, paitsi ehkä isommassa tilassa. Tosin kani on häkissä eikä toi kissa oo mielissään tästä paikasta. Toihan nimittäin vois tehä koston ja keksiä vaikka mitä.. :eek: Ehkä vaan kuvittelen, että se niin tekis, mut en tiiä, se on outo.[/QUOTE]

Kuvailet vaan sen koiran olot just niinkuin ne on ja että näet todella läheltä sen koiran elämää kun kerran solussa asutte.Ne kyllä siellä hoitaa asian ilman että sun osuutes tulee ilmi.

Oletan että opiskelet ja sulla on siinä joku tukihenkilö vai mikä tää tälläinen vittuileva tukihenkilö on?? Myöskään tukihenkilö ei saa toimia miten sattuu joten sinuna en murehtisi hänen käytöstään.

Sanoit ettet ole kauaa asunut kyseisessä asunnossa? Minun 16vee kissani muutti kanssani 6 kertaa ja joka kerta muuton jälkeen protestoi naukumalla uutta kotiaan koska kissahan kiintyy elinympäristöönsä ja stressaantuu muutoksista.Joten tämä aivan luonnollista ja kissa kyllä tottuu uuteen kotiin kunhan muut asiat kunnossa???kunnollinen kissan vessa,kunnollista ruokaa ja vettä saatavilla aina??unohtamatta esim.madotuksia. Olen opiskellessani asunut yksiössä kanin ja kissan kanssa ja ne luonnollsiesti viettivät aikaa keskenäänkin,kanin ollessa tietysti häkissä.Minun valvovan silmäni alla sai kanikin olla päivittäin vapaana ja ne olivatkin kissani kanssa hyviä kavereita.Kanillani oli iso häkki ja siellä myös pesäkoppi jossa nukkui.Sellainen olisi hyvä olla myös sinun kanillasi koska kanit tykkäävät "turvapaikasta".Ethän voi tietää pääsekö kisu työntelemään tassuansa häkin kaltereiden välistä kun olet poissa??sellainen "kiusaaminen" stressaa kania.
 
"mie"
Eli pointti oli se että jos kani ei ole kissan armoilla poissaollessasi ja niillä molemmilla hoito kunnossa niin hätää ei todellakaan ole.Olet varmasti vastuuntuntoinen lemmikinomistaja kun murehdit täällä muidenkin lemmikkejä,oikein!:)
 
"Naapuri"
[QUOTE="mie";26507004]Kuvailet vaan sen koiran olot just niinkuin ne on ja että näet todella läheltä sen koiran elämää kun kerran solussa asutte.Ne kyllä siellä hoitaa asian ilman että sun osuutes tulee ilmi.

Oletan että opiskelet ja sulla on siinä joku tukihenkilö vai mikä tää tälläinen vittuileva tukihenkilö on?? Myöskään tukihenkilö ei saa toimia miten sattuu joten sinuna en murehtisi hänen käytöstään.

Sanoit ettet ole kauaa asunut kyseisessä asunnossa? Minun 16vee kissani muutti kanssani 6 kertaa ja joka kerta muuton jälkeen protestoi naukumalla uutta kotiaan koska kissahan kiintyy elinympäristöönsä ja stressaantuu muutoksista.Joten tämä aivan luonnollista ja kissa kyllä tottuu uuteen kotiin kunhan muut asiat kunnossa???kunnollinen kissan vessa,kunnollista ruokaa ja vettä saatavilla aina??unohtamatta esim.madotuksia. Olen opiskellessani asunut yksiössä kanin ja kissan kanssa ja ne luonnollsiesti viettivät aikaa keskenäänkin,kanin ollessa tietysti häkissä.Minun valvovan silmäni alla sai kanikin olla päivittäin vapaana ja ne olivatkin kissani kanssa hyviä kavereita.Kanillani oli iso häkki ja siellä myös pesäkoppi jossa nukkui.Sellainen olisi hyvä olla myös sinun kanillasi koska kanit tykkäävät "turvapaikasta".Ethän voi tietää pääsekö kisu työntelemään tassuansa häkin kaltereiden välistä kun olet poissa??sellainen "kiusaaminen" stressaa kania.[/QUOTE]

Ei ole mun kanilla mitään pesäkoppia, kiitos lähimmän eläinkaupan valikoiman, jossa on pääosin vaan koirille kaikki. Tarkoituksena on joku pv lampsia jonnekii eläinkauppaan ja ostaa pesäkoppi. :) Toi mun kissa menee yleensä keittiöön tai eteiseen naukumaan, vaikka mä olisin täällä. En minäkään tykkää tässä asua, ei näköjään tuokaan. Sillon toukokuussa kun muutin tänne, niin ei tuo sillon vielä pitänyt koiraansa kiinni sisällä, mut on jo ainakii 3viikkoa sitä tehnyt. Tosi sääliks käy koira. Tosin sillo alkuun, se puhukii mulle, mut ei enää. En tiiä onko nokkiinsa ottanu jostain.
 
Donatella
No mitens ois sellanen että suoraan ensiksi sanoisit että onkohan toi koiran elämää olla jatkuvasti patterissa kiinni ja huutavan emännän kanssa.. Sitten vasta jos olkaansa vaan kohauttaa, niin heti ilmoitus.
 
Naapuri.
No mitens ois sellanen että suoraan ensiksi sanoisit että onkohan toi koiran elämää olla jatkuvasti patterissa kiinni ja huutavan emännän kanssa.. Sitten vasta jos olkaansa vaan kohauttaa, niin heti ilmoitus.
Se ei oo puhunu mulle, ei mua huvita hirveenä puhua ihmiselle, joka ei itekkään puhu.
Siitä eräs ihminen täällä käydessään jo tänään huomautti, kun koira oli parvekkeella. Tosi tylysti vaan sano, että ota se sitten pois sieltä ja tuo tänne.
Eikä oo nyttenkään klo 15 lähtien pihalla käynyt, varmaan vesisade syynä.
 
"vieras"
Ota kännykkä käteen ja kuvaa videota koiran oloista.
Kirjaa vihkoon ylös tarkat ajat aamusta iltaan, mitä koira tekee,missä on kiinni ja montako kertaa pääsee ulos ja kuseeko lattioille tällä välillä.

Jos koiralla ei ole hengenhätä voit muutaman päivän tarkkailla ja sitten kääntyä eläinsuojelun puoleen. Todistusaineistolla on paljon merkitystä siinä vaiheessa kun naapuri kieltää asioiden olevan totta ja väittää sinun puhuvan paskaa.

Vaikka et henkilöstä pidä, niin katso sen koiran perään,joohan?

Ei sulle mitään ongelmia tule, vaikutat selvästi vastuulliselta ja eläinrakkaalta eläintenomistajalta.
 
Animalian jäsen
Eläinsuojeluun ilmoitus välittömästi!! Sulla fakta pöydän täydeltä eikä mitään menetettävää.

*** mua v****taa tollasen kämppiksesi kaltaiset tyypit |O
 
"Naapuri"
[QUOTE="vieras";26507511]Ota kännykkä käteen ja kuvaa videota koiran oloista.
Kirjaa vihkoon ylös tarkat ajat aamusta iltaan, mitä koira tekee,missä on kiinni ja montako kertaa pääsee ulos ja kuseeko lattioille tällä välillä.

Jos koiralla ei ole hengenhätä voit muutaman päivän tarkkailla ja sitten kääntyä eläinsuojelun puoleen. Todistusaineistolla on paljon merkitystä siinä vaiheessa kun naapuri kieltää asioiden olevan totta ja väittää sinun puhuvan paskaa.

Vaikka et henkilöstä pidä, niin katso sen koiran perään,joohan?

Ei sulle mitään ongelmia tule, vaikutat selvästi vastuulliselta ja eläinrakkaalta eläintenomistajalta.[/QUOTE]

En taia kuvaamaan ruveta, vähän se omistajakii ihmettelis. Taidan ruveta nyt tekemään sitä ilmoitusta. Tai jos vois jollekii eläinlääkärille tai eläinsuojeluvalvojalle lähettää sähköpostia tosta, mut en tiiä mistä löyän osotteen.

Mä seuraan sen koiran oloja ainakii torstaihin asti, sitten nään sen seuraavan kerran aikasintaan sunnuntaina.
 
"vieras"
voi helvetti, mä en voisi tollaista katsella päivääkään vaan marssisin sanomaan suorat sävelet omistajalle. ja ilmoitus eläinsuojeluun lähtis saman tein, mun puhelinnumerolla varustettuna etteivät varppina eksy matkalla!
 
"mie"
[QUOTE="vieras";26507714]voi helvetti, mä en voisi tollaista katsella päivääkään vaan marssisin sanomaan suorat sävelet omistajalle. ja ilmoitus eläinsuojeluun lähtis saman tein, mun puhelinnumerolla varustettuna etteivät varppina eksy matkalla![/QUOTE]

roger that!
 
Naapuri.
[QUOTE="mie";26507720]No tuu nyt kertomaan että miten asiassa käy,mua jää ainakin vaivaamaan!ja please,tee se ilmoitus.[/QUOTE]

Oon juurikin tekemässä sitä. Ja tulen kertomaan, jos siitä ilmoituksesta edes mitään seuraa.
 
Naapuri.
Toivottavasti siitä ilmoituksesta sitten seuraakin jotain.
Koira on taas ulko-ovessa kiinni ja vinkuu siellä, kun omistaja kolistelee keittiössä. Koira vinkuu, ni kuuluu vaan "turpa kiinni, hiljaa, pidä se turpa kiinni!" Ja musiikki soi edelleen todella kovalla.
Voi koiraparkaa, sääliks käy.
Sillon kun olin just muuttanu tänne, ni se omistaja sano, että se oli joutunut antaa kissansa pois käytösongelmien takia, no kohta varmaan joutuu antamaan koirankii pois, ku ei osaa kunnioittaa koiraa, huutaa vaan sille.
Ei pitäs tollasten ottaa eläimiä, kun ei osaa niistä huolehtia.
Taas on sillein ovessa kiinni, että jos joku avaa oven niin koira pääsis halutessaan ulos, kun varmaan pääsee pannasta irti.
 
Paikallinen eläisuojeluyhdistys, eläinlääkäri ja poliisi ovat ne tahot joihin tuollaisessa tilanteessa pitää ottaa yhteyttä.

Eläinsuojeluyhdistykselle soittamalla olisit saanut selville mitä asialle kannattaa tehdä, eläinsuojelun tyypit eivät kuitenkaan ole viranomaisia, joten eivät voi käytännössä tehdä muuta kuin puhua omistajalle järkeä, mutta he voivat tehdä myös ilmoituksen valvovalle eläinlääkärille sekä poliisille havaintojensa perusteella. Poliisin ja eläinlääkärin on pakko tarkistaa paikat joista ilmoitus on tehty.

Toivottavasti koiran olot paranevat pian!
 

Yhteistyössä