169 cm/72-73kg. En pidä itteeni kauheen läskinä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="öö";26506080]Farkkutuumakokoni on 26/32 tai 34-36 ja en tod pidä itseäni laihana:0[/QUOTE]

Farkkujen tuumakoko kertoo itseasiassa todella vähän. Omenavartaloinen voi tuntea itsensä läskiksi vaikka käyttääkin 26 tuuman farkkuja. Omat farkkuni ovat kokoa 29/34, enkä todellakaan ole läski. Mieluummin otan vähän isomman perän kuin paksun mahan ;)

[QUOTE="alkup.";26506365]Huoh. Olet niin oikeassa. Luultavasti tällä palstalla kirjoittelevat itseäni hyvin paljon nuoremmat naiset. Luovutan. Ei jaksa vääntää rautalangasta.

Eihän kukaan vertaa esim. vinttikoiran ja rotweilerin painoja, ja pidä sitä rotikkaa läskinä sen vuoksi että se painaa enemmän kuoin se suunnilleen samankorkuinen vinttikoira...[/QUOTE]

Joo mä oon todennut monesti, että täällä on turha tästä asiasta keskustella. Joku, jonka mitat on 80/80/80, mutta pituutta 170 ja painoa 45 on palstan mukaan tosi laiha ja hoikka, pakkohan sen on olla, kun kerta paino niin sanoo :D

Ei kannata välittää :)

Ja minä kun olen mielestäni vähän läski ja painoa 62kg, pituutta saman verran kun ap:llä!
Liikuntaa harrastan minäkin päivittäin ja silti ois varaa laihtua. Tyytyväinen olisin jos painaisin 58kg. Lihasta siis löytyy ja olen sopusuhtainen rakenteeltani.
Ei taida ap ihan normi painon mittapuulle mahtua ;)

Kuva ois tietty kiva...

Itse olen samanmittainen ja painen 53kg ja olen siro, mutta lihaksikas. En ole toki synnyttänyt. Kyllä luulen ap, että alat olla jo vähän tukevan näköinen, kun painoa on tuon verran. Mutta se on iloista että itse olet tyytyväinen ulkonäköösi.

Et varmasti olekaan hirveä läski. Itse olen suunnilleen saman kokoinen, ja kyllä minulla aika paljon ylimääräistä on, vaikka olenkin melko urheilullinen ja harteikas. Uskoisin, että olisin paremman näköinen 10 kg kevyempänä.
En kyllä sinällään osaa sanoa, millainen on hirveä läski...

[QUOTE="alkup.";26506830]Noin alhaisella painolla sinulla ei kyllä ole kovin paljon lihasta.[/QUOTE]

Mä oon samanmittainen kuin sä,169cm ja painan 57kg. Harrastan urheilua kilpatasolla ja mulla todellakin on lihasta. Laji on myös "miehekäs",joten ruumiinrakenteeni ei oo mikään missimäinen tms.

Ruumiin malli ratkaisee paljon.

Iistumispituus-korjattu BMI. (Googlaa esim. sitting height BMI.) Eri kansojen istumispituuden ja pituuden suhde on erilainen: inuiiteilla n. 0.54 ja itä-aasialaisilla n. 0.54-0.55, Eurooppalaisilla n. 0.52 ja joillain afrikkalaisilla kansoilla (muistaakseni n. 0.50). Tämä pieneltä kuulostava ero on kuitenkin pituudessa suhteellisen suuri: jos henkilön kokopituus/istumapituus ratio on erityisen suuri, esim. 0.56 (varmaankin mahdollinen lukema joillain henkilöillä), on 100 cm istumapituuden omaavan henkilön kokonaispituus 177 cm. Jos kokopituus/istumapituus ratio on 100 cm istumapituisella henkilöllä 0.50, on henkilö tasan 2 m pitkä. Tämä siis tarkoittaa, että esim. Masailla pituus muodostuu pääosin jalkojen pituudesta, ei niinkään torson pituudesta. Tätä perinteinen BMI ei ota mitenkään huomioon.

Toisin sanoen, koska kansat ovat ruumiinmuodoltaan erilaisia, ja osalla kansoista on "rotevampi" rakenne kuin BMI pelkästään antaisi ymmärtää, ei BMI sovellu välttämättä myöskään eri kansojen vertailuun. Veikkaisin tällöin, että esim. pohjois- ja itä-Suomessa on enemmän lyhytjalkaisia kuin vaikkapa Ahvenanmaalla, ja tällöin myös BMI-lukemat näyttävät suhteettoman huonoilta.

Itse olen tuota lyhytjalkaista, pitkäselkäistä savolaista mallia. Jos mun jalat ois 5 cm pidemmät, ei se vaikuttais painoon juurikaan, mutta esim. BMI olis paljon "parempi".

[QUOTE="alkup.";26506986]Ruumiin malli ratkaisee paljon.

Iistumispituus-korjattu BMI. (Googlaa esim. sitting height BMI.) Eri kansojen istumispituuden ja pituuden suhde on erilainen: inuiiteilla n. 0.54 ja itä-aasialaisilla n. 0.54-0.55, Eurooppalaisilla n. 0.52 ja joillain afrikkalaisilla kansoilla (muistaakseni n. 0.50). Tämä pieneltä kuulostava ero on kuitenkin pituudessa suhteellisen suuri: jos henkilön kokopituus/istumapituus ratio on erityisen suuri, esim. 0.56 (varmaankin mahdollinen lukema joillain henkilöillä), on 100 cm istumapituuden omaavan henkilön kokonaispituus 177 cm. Jos kokopituus/istumapituus ratio on 100 cm istumapituisella henkilöllä 0.50, on henkilö tasan 2 m pitkä. Tämä siis tarkoittaa, että esim. Masailla pituus muodostuu pääosin jalkojen pituudesta, ei niinkään torson pituudesta. Tätä perinteinen BMI ei ota mitenkään huomioon.

Toisin sanoen, koska kansat ovat ruumiinmuodoltaan erilaisia, ja osalla kansoista on "rotevampi" rakenne kuin BMI pelkästään antaisi ymmärtää, ei BMI sovellu välttämättä myöskään eri kansojen vertailuun. Veikkaisin tällöin, että esim. pohjois- ja itä-Suomessa on enemmän lyhytjalkaisia kuin vaikkapa Ahvenanmaalla, ja tällöin myös BMI-lukemat näyttävät suhteettoman huonoilta.

Itse olen tuota lyhytjalkaista, pitkäselkäistä savolaista mallia. Jos mun jalat ois 5 cm pidemmät, ei se vaikuttais painoon juurikaan, mutta esim. BMI olis paljon "parempi".[/QUOTE]

Ei tietenkään mitat kerro kaikkea,mutta kyllä sun mitat kummiskin on jo vähä pyöreen mitat. Et oo hirvee läski,mut tuskin mikään silkka lihaskimppukaan.. Kuva kertois enemmän kuin 169cm/72-73.. Mulle 15kg lisää niin melko muhku olisin kyllä ja olen siis samanmittainen.

[QUOTE="vieras";26511473]Mittaa kaikkea mitä keksit, paljonko sulla on mahan ympärys on?
Jaksatko käydä vaa'alla?[/QUOTE]

Paino oli äsken pikkarit ja rintsikat päällä 72,2 kg.

Tuohon painoon vaikuttaa paljon kuukautiskierron vaihe ja syömiset. Mutta pyörii siis haarukassa 71,5-73 kg.

Toki kaikki halukkaat voivat kuluttaa elämänsä miettimällä ovatko läskejä, laihoja vai sopusuhtaisia. Toki voi elää kuplassa ja unelmoida miltä näyttää kymmenen kilon päästä -saa ostella uusia vaatteita, meikata. Toki voi aina lytätä toista ja nostaa itseään jalustalle -mutta kyllä siinä lopulta käy toisin päin.

Tai sitten voi nauttia elämästä, syödä ja liikkua normaalisti. Pukeutua ja laittaa itseään, rauhoittua ja tuntea olonsa onnelliseksi. Onnellisen naisen huomaavat kaikki.

Elämä on valintoja.

[QUOTE="sari";26511483]Paljonko sinulla on hauiksen ympärysmitta?[/QUOTE]

Hauis on noin 31 cm. Mulla on iso haba, ja oon pärjänny kädenväännössä melkein kaikille naisille, joiden kans on väännetty, enkä häpeä vääntää miestenkään kans :D

Yhteistyössä