Mies haluaa että aletaan molemmat laihduttamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä sinänsä ok. Ite välillä sain jo 10 kg pois jotka sit tuli viime talven aikana takaisin.
Mulla ylipainoa 30 kg ja miehellä 10 kg. Ja miehen mielestä mulla ne lähtee helpommin kuin hänellä. Mun geenit on peestä. Koko suku lyhyitä ja pyöreitä ja kokemuksesta tiedän ettei nuo ensimmäisetkään kilot tipu noin vaan.

Miehen suku suht hoikkaa ja mies tekee fyysistä työtä eli kilot luultavasti lähtee kun vähän tarkemmin miettii mitä syö ja jättää iltaisin ylimääräiset mässäämiset pois. Mulla ei tapahdu tuossa vaiheessa vielä mitään.

Mielellään kyllä yritän ja ois kiva jos miehen kanssa yhdessä voitaisiin pudottaa painoa mut jos miehen asenne on jo valmiiksi että mikä mulla on laihduttaa kun 20 kg tippuu tuosta vaan niin en tiedä. Miksi edes suostua jos toinen ei kannusta yhtään.

Vähän kyllä tuntuu, että vika on SUN asenteesta, eikä miehen. 30 kiloa ylimäärästä rasvaa on aika paljon, ja kyllä se paino lähtee, kunhan vain rupeat syömään terveellisesti ja lisäät liikuntaa. Alku saattaa olla hyvinkin nopea

[QUOTE="Lanski";26494361]Vähän kyllä tuntuu, että vika on SUN asenteesta, eikä miehen. 30 kiloa ylimäärästä rasvaa on aika paljon, ja kyllä se paino lähtee, kunhan vain rupeat syömään terveellisesti ja lisäät liikuntaa. Alku saattaa olla hyvinkin nopea[/QUOTE]

Joo on paljon. 6 lasta ja 10v kotona tehny tehtävänsä. Ja se alku EI ole nopea, tiedän kokemuksesta. Jokaikinen kilo on todella tiukassa. Ja mun aika ja mahdollisuudet liikuntaan on todella rajalliset. Mut pitää yrittää jotain keksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26494363:
Jos hän vain yrittää kannustaa sinua juuri noin =)

Toivotaan. Pelkään jo valmiiksi kommentteja mitä kuuluu siinä vaiheessa kun mies saanu sen 5 kg ja minä luultavasti samat 5 kg pois, kun olis pitäny saada se 15.

Miksi suostua? No suostu oman terveytesi vuoksi. Ja kyllähän miehen mieli muuttuu, kun näkee itse muutokset elintavoissasi, ja miten se painoosi vaikuttaa. Mulla on niin päin, ettei mies oikein usko, että pystyn pudottamaan painoani. Mutta ei se minua vaivaa, koska olenpahan ennenkin pystynyt pudottamaan 10 kiloa, niin itse kyllä tiedän, että minulla on hyvin kurinalainenkin puoli.

[QUOTE="a p";26494394]Toivotaan. Pelkään jo valmiiksi kommentteja mitä kuuluu siinä vaiheessa kun mies saanu sen 5 kg ja minä luultavasti samat 5 kg pois, kun olis pitäny saada se 15.[/QUOTE]

Älä nyt etukäteen päätä ettet onnistu. Laskekaa painon tippuminen prosentteina niin reilumpaa

Viimeksi kun sain sen 10 kg pois. Kukaan ei edes huomannu. Ei edes mies kun en sille ite kertonu. Ja samat vaatteet meni mitä 10 kg isompanakin. Siihen kait se motivaatio loppuikin.

Mä kyllä sinuna tarkastaisin asennettasi. Sä syytät nyt geenejäs, lapsiasi ja kotiäitivuosia? Kannattaisiko sen sijaan katsoa peiliin ja sinne jääkaappiin? On mullakin 4 lasta ja kotiäitivuosia 7, mutta en silti ole ylipainoinen (pikemminkin päinvastoin), vaikka suku on pyöreää. Omat elintavat on se A ja O, ja sieltä ne syyt sinunkin lihavuuteesi löytyvät!

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26494414:
Älä nyt etukäteen päätä ettet onnistu. Laskekaa painon tippuminen prosentteina niin reilumpaa

Yritin ehdottaa noita prosentteja mut ei kuulemma tarvi.
Onnistun jos saan kaivettua sen tahdon voimani jostain.

[QUOTE="malla";26494437]Mä kyllä sinuna tarkastaisin asennettasi. Sä syytät nyt geenejäs, lapsiasi ja kotiäitivuosia? Kannattaisiko sen sijaan katsoa peiliin ja sinne jääkaappiin? On mullakin 4 lasta ja kotiäitivuosia 7, mutta en silti ole ylipainoinen (pikemminkin päinvastoin), vaikka suku on pyöreää. Omat elintavat on se A ja O, ja sieltä ne syyt sinunkin lihavuuteesi löytyvät![/QUOTE]

Joo mistähän ne omat elintavat opitaan? Kotoa? Niitä on todella vaikea muuttaa. Ja tiedän että omille lapsille pitäis näyttää parempaa esimerkkiä.

[QUOTE="a p";26494431]Viimeksi kun sain sen 10 kg pois. Kukaan ei edes huomannu. Ei edes mies kun en sille ite kertonu. Ja samat vaatteet meni mitä 10 kg isompanakin. Siihen kait se motivaatio loppuikin.[/QUOTE]

No tunsitko itse muutoksen? Minä ainakin tunnen sen eron, kun on 10 kiloa kevyempi, tai jopa 5 kg. Samalla jos pystyt vielä lihaksia vahvistamaan, niin kyllä pitäisi huomata, että on kevyempi olo, jaksaa paremmin, on notkeampi jne.

[QUOTE="a p";26494385]Joo on paljon. 6 lasta ja 10v kotona tehny tehtävänsä. Ja se alku EI ole nopea, tiedän kokemuksesta. Jokaikinen kilo on todella tiukassa. Ja mun aika ja mahdollisuudet liikuntaan on todella rajalliset. Mut pitää yrittää jotain keksiä.[/QUOTE]

Hyötyliikuntaa vaan, lasten kanssa hippasille ja leikkimään, pelaamaan sulkapalloa, jalkapalloa yms. Siinä tulee liikuttua paljonkin, kun vaan viitsii tehdä.

[QUOTE="a p";26494431]Viimeksi kun sain sen 10 kg pois. Kukaan ei edes huomannu. Ei edes mies kun en sille ite kertonu. Ja samat vaatteet meni mitä 10 kg isompanakin. Siihen kait se motivaatio loppuikin.[/QUOTE]

Kerroit, että sinulla on 30 kiloa ylipainoa. Ei 10 kilon pudotus vielä tuossa tapauksessa mitään dramaattista muutosta tee. Itselläni noin 20 kiloa pudotettavaa, eikä tähän astista n. 7 kilon pudotusta ole huomannut kuin kaksi ihmistä, vaikka se on melkein puolet tuosta 20 kilosta.
Kyllä se siitä, sinun pitää vain itse tahtoa laihtua, motivaatio loppuu aika äkkiä kesken jos alat laihduttaa siksi että mies tahtoo.

[QUOTE="a p";26494446]Yritin ehdottaa noita prosentteja mut ei kuulemma tarvi.
Onnistun jos saan kaivettua sen tahdon voimani jostain.[/QUOTE]

Nyt järkeä sille ukolle päähän! Kyllä aikusen ihmisen pitäis tajuta ettei kaikki ole samanlaisia. Ja yhdessä kun laihdutetaan niin se tarkoittaa sitä että tuetaan toinen toistaan. Teet miehelle selväksi ettet sinä laihdu niin helposti kuin hän ja että hänen täytyy antaa sulle aikaa liikkumiseen.

Tiedän että pitäis laihtua ja välillä sitä yrittänytkin mutta ei sit oo sinni riittäny loppuun asti. Miestä huolestuttaa eniten mun terveys että missä vaiheessa alkaa tuosta painosta tulla terveydellisiä ongelmia (mun suvussa niitä riittää) . Elämän tilanne suht stressaava muutenkin nyt.

Mutta siis lähinnä se että onko tuosta miehen asenteesta enemmän haittaa kuin hyötyä.

Auttaisiko jonkinlainen leikkimielinen kilpailu? Nimenomaan prosenteissa laihdutatte, ei sitä kilomäärää pidä tuijottaa. Ja laitatte molemmille prosenteissa sen tavoitteen. Punnitus vaikkaa kahden viikon välein ja se joka ns. häviää tekee jotain kivaa toiselle, vaikka hieronta tai joku hyvä, kuitenkin kevyt ruoka?

Joo älä ala ap laihduttamaan. Ennen kuin asenteesi on muuttunut. Et ilmeisesti itse koe tarvetta laihduttamiselle. Jos alat ilman omaa halua ja motivaatiota laihduttamaan, niin se kyllä tyssää satavarmasti ja et todellakaan saa aikaan kuin pahaa mieltä.

Auttaisiko jonkinlainen leikkimielinen kilpailu? Nimenomaan prosenteissa laihdutatte, ei sitä kilomäärää pidä tuijottaa. Ja laitatte molemmille prosenteissa sen tavoitteen. Punnitus vaikkaa kahden viikon välein ja se joka ns. häviää tekee jotain kivaa toiselle, vaikka hieronta tai joku hyvä, kuitenkin kevyt ruoka?

Mulle tehoais todella paljon. Miehelle jo puhuin et voisko keksiä jotain pientä palkinto juttua jos pääsee tavotteisiin. Mutta miehelle kuulemma on palkintoa tarpeeksi kun paino tippuu.
Eli kait tässä pitää vaan tehdä omaa suoritusta ja olla miehelle puhumatta mitään. Ja keksiä ite sit jotain kivaa vaik 5 kilon välein tms.

Pyydä että mies kannustaa sua silleen, että antaa sulle aikaa lähteä lenkille tai jonnekin liikkumaan. Yhdessä mietitte terveellisiä ruokia ja pupellatte illalla porkkanaa ettekä sipsiä. Miksi sitä pitäis vertailla kuka pudottaa mitäkin ja kuinka nopeesti? Parempi olo tulee varmaan molemmille jos tohon projektiin ryhdytte.

Mä en tykkää yhtään kilpailuasetelmasta. Jos sitten paino jumittaa, niin siihen se elämänmuutos sitten jääkin ja jo laihdutetut kilot tulevat entistä runsaampana takaisin. Se, jolla sa paino ei putoa, tarvitsee enempi kannustusta ja kiitosta kuin se, jolla paino tulee alas tasaiseen tahtiin. Jos palkita haluatte, niin kummallekin omat palkinnot saavutuksista.

Yhteistyössä