Koiraihmiset annatteko koirien nuolla omanne ja lastenne kasvot yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuolaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuolaa

Vieras
Itseäni jotenkin niin älöttää, kun lapsen kaverin luona koirat nuolevat lasten suuta, perheen lapset antavat koirien syödä omia tikkareitaan ja jatkavat sitten itse niiden imemistä jne. Omalle lapselleni olen tolkuttanut, että kun olet siellä, niin et syötä koiralle mitään omia syömisisäsi, etkä pussaile koiraa suulle jne. Mutta välillä tunnostaa, että en päästä lasta kyläilemään enää ollenkaan.

Meidänkään koiramme eivät saa nuolla kasvoja mutta yrittävät (mokomat) aina tilaisuuden tullen lipaista tätä taaperoa käsistä. Onneksi lapsi on jo oppinut siihen ettei äiti tykkää moisesta ja osaa välttää noita tilanteita. Ja heti koirien luona oltuaan lapsi haluaa käsien pesulle.

Meiän koira on varsinainen lupsuttelija, mut en itekään siitä tykkää ja en anna nuolla, muuta kuin itseäni pari kertaa korvasta jos oikein luppasuttaa eli sillon kun on iloinen jälleennäkeminen. :)

Meillä ei koirat pahemmin tykkää nuoleskella ketään. Välillä saattavat "suukon" antaa poskelle. Yksi tykkäisi kyllä enemmänkin, mutta se on meillä pahin paskansyöjä, joten saa jäähä suukot väliin :D

Ja kun ne syövät paljon raakaa lihaa, raakoja luita ja rustoja, ni hönky on sen mukainen, ni ei hirveästi "suukot" innosta :D

Okei, itselläni ei ole koiria, eikä koirista niin kokemusta, niin siksi kyselen täältä. Kun itsestäni tuo touhu on ällöttävää, mutta mietin, että onko kovinkin yleistä koiraperheissä.

Tuo toinen koiramme harvemmin nuolee, mutta junnu tykkää lipoa naamaa. En ala olemaan kenenkään kuolanpyyhintäalusta, mutta toki muutaman pusun otan vastaan.

Lapset ei yleensä tykkää siitä, että koirat nuolee naamaan, joten lapset törkkää koirat tilanteesta pois.

toinen koira ei nuole ketään toinen taas pusuttelee kuin henkensä pitimiksi! heti kun lapsi esim. herää käy läpi varpaat ja kädet ja niskan ja pään :D Saa nuolla kasvoista mutta ei mielellään suuta, samoja lelujakin nuo kanniskelee suussa ja leikkivät ja jäätelöä syövät yhdessä, kyllähän se iljettää itseä vaan turhaapa sitä kieltämään kun hauskaa tuntuu toisilla olevan :)

[QUOTE="Ccc";26493931]Puhtaampi se on kuin ihmisen suu.[/QUOTE]

No ei varmasti ole, ainakaan tällä hetkellä noi mun koirien suut kun puskan juurella kilpaa syövät kananpaskalannoitetta. :x

Lähinnä mielistellessään mua koittavat mun suupieliä lipoa, ja muksujen silloin kun syövät jotain hyvää. Ei juurikaan muuten, eikä kyllä tarvitsekaan..

Siis esim. susilaumassa alimpina olevat mielestelevät alfa pariskuntaa sillä, että nuolevat suupieliä. Olen mieltänyt tämän, että koirat tekevät laumassa samoin.

Mutta silti se on ällöttävää :$

Meillä saa koirat antaa pusuja niin aikuisille kuin lapsillekin. Joskus nuo lapset antaa lipaista tikkarista tai jätskistä, ei sekään maailmaa kaada vaikken itse sitä harrastakaan :) Terveellistä se vaan on antaa kunnon bakteerikannan kasvaa!

Meidän koirilla myös hengityksen haju katosi kun vaihdettiin nappulat raakaruokaan... Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus, emme anna kasvoja nuoleskella ei lasten eikä aikuisten.

Minua saavat koirat pussailla :heart::ashamed: Ehkei se maailman fiksuinta ole, mutta koirat rakastavat pussailla ja minä rakastan koiriani, eikä se ällötä minua ollenkaan, lähinnä naurattaa jos koira ehtii tuikata kielenkin suuhuni :D

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1783063-onko-totta-etta-koiralla-suussa-bakteeri/

Ei anneta nuolla. Toki joskus ehtii vähän nuolasemaan, esim. korvasta, mutta pääsääntöisesti koitetaan estää.

En tykkää naaman nuolemisesta. Kerran koiran ollessa pentu, kävi sellainen episodi, että se löysi ihmisen paskaa jostain pöpeliköstä, ja sitä tietenkin onnellisena söi. No, sain koiran pois puskasta, ja lähdimme kotiin. Matkalla sitten sellainen vanhempi täti-ihminen hyökkäsi koiran kimppuun mitään kysymättä. Ja koira ehti onnellisena nuolla naisen naaman ennen kuin ehdin mitään sanomaan. Siinä vauiheessa mietin, että "tieto lisää tuskaa", ja annoin eukon lässyttää ja koiran lussuttaa rauhassa.

Onko se tosiaan niin vaarallista kuin tuossa linkitetyssä ketjussa puhuttiin? Että koiran nuolaisuun voi jopa kuolla? Minulla kyllä kerran jalka turposi pariksi päiväksi aika pahasti kun koira oli nuollut siinä ollutta haavaa, mutta ei tullut mieleenkään, että siitä voisi mitään vakavampaa tulla.

Minä annan joskus vanhemman koiran nuolla korviani, koska se himoitsee sitä <3
Lapsia ei saa nuolla naamasta, mut nuorempi koira kyllä nuolee kuopuksen tahmaisia pikkukäsiä välillä. Meillä sitten pestään käsiä ahkerasti =)

Yhteistyössä