Pään magneettikuvaan neurologin kautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähete
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähete

Vieras
Tk lääkäri puhui laittavansa lähetteen magneettikuvaan. Nyt kun aika tuli postissa ni siinä luki että on neurologin vastaanottoaika.
Arvioiko siis neurologi vielä et onko kuvaus tarpeellinen? Ja sitten tulee taas uusi aika vai onko kuvaukseen varattu samalla kertaa mahdollinen aika?

Onko kokemusta "peruuko" neurologi helposti tk lääkärin tarpeelliseksi katsoman kuvauksen?

Ei tk lääkäri laita lähetteitä magneettikuvaan vaan neurologille joka sitten päättää jatkohoidosta.

Älä ole huolissaan neurologille 'joutumisesta' vaan onnellinen sinne pääsemisestä, monet yrittävöt vuosia saada lähetettä julkista kautta tuloksetta mutta tk lääkärit pihtaa määrärahojen vähyyden pelossa.

Kokemusta on kolmesta neurosta joista kaikki ovat määränneet enemmän kuin tarvittavat kuvat ja kokeet.

Mulla kokemus vain lapseni pään magneettikuvauksesta. Ensin hän kävi eeg:ssä, josta ei löytynyt mitään poikkeavaa. Sitten tuli postissa lappu, että hänelle varattu aika aivojen ja verisuonien magneettikuvaukseen ja siitä n. kk eteen päin varattu aika neurologille.

Tk lääkäri ei voi lähettää magneettiiin. Neurologi arvio sen tarpeen. Joskus tietysti voidaan jo lähetteen perusteella sanoa että mri on tarpeen, sinun tilanteessasi neurologi arvio tarpeen ensin.

Mun mielestä tuo neurologin vastaanottoaika on jopa tärkeämpi kuin itse kuvaus. Voihan olla, että tarvitaan muitakin tutkimuksia kuin pelkkä magneettikuvaus. Ilman neurologia tutkimus jäisi puutteelliseksi.

Ok, kiitos kovasti selventävistä vastauksista :)
Hämmensi tässä vain se että ku tosiaan tuo tk lääkäri puhui laittavansa lähetteen nimenomaan tuohon kuvaukseen.