Volvo V70 vai Volvo XC60

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Kumpi noista kahdesta sitten olisi parempi?
Olen molempia katsellut ja olen ruvennut miettimään, että onko tuo XC60 tilavampi, kuin V70.
Ainakin nelivetoja ovat nuo XC60:t, mutta onko niissä sen enempää tilaa?
Ulkopuolelta tilavan näköisiä, mutta sisältä (ainakin kuvissa) näyttävät aikas ahtaalta.
Pitäisi löytää auto, joka olisi riittävän tilava viidelle ihmiselle ja jossa on myös hyvät maantieajo-ominaisuudet - ajan työn puolesta melkein sata tonnia vuodessa ja myös vapaa-ajalla perheen kesken reissataan kohtuullisen paljon. Asuntovaunua vedetään myös kesäisin...
XC90:ssä olisi tilaa, mutta maksavat uutena niin turkasen paljon...
Niin, eli se kysymys - kumpikohan noista olisi tässä käytössä sopivampi?
Tietysti muitakin toimivia autovaihtoehtoja saa esittää, mutta Volvo on ykkössijalla...

V70 on sisätiloiltaan yllättävän pieni. Oikeasti itsekin yllätyin kun olin sellaista kovasti hankkimassa ja asiaan tutustuin. Takapenkin jalkatila on ton kokoseen autoon tosi pieni. Meidän 'pikkuveljessä' oli melkeinpä saman verran tilaa. Meillä auton hankintaan vaikuttava tekijä oli juuri takapenkin jalkatilan koko, jotta saa selkä menosuuntaan-turvaistuimen takapenkille. Meille eksyi sitten e-sarjan mersu, mikä onkin toinen tarina... Ei ollut farkku eikä sen auton käyttäjiksi kyllä ole tosiaan lapsiperhettä ajateltu takalaatikon koosta päätellen :D. XC60:een en ole uskaltanut tutustua lähemmin, tekisi vain mieli mahdottomia tähän hetkeen :( .

[QUOTE="vieras";26483247]V70 on sisätiloiltaan yllättävän pieni. Oikeasti itsekin yllätyin kun olin sellaista kovasti hankkimassa ja asiaan tutustuin. Takapenkin jalkatila on ton kokoseen autoon tosi pieni. Meidän 'pikkuveljessä' oli melkeinpä saman verran tilaa. Meillä auton hankintaan vaikuttava tekijä oli juuri takapenkin jalkatilan koko, jotta saa selkä menosuuntaan-turvaistuimen takapenkille. Meille eksyi sitten e-sarjan mersu, mikä onkin toinen tarina... Ei ollut farkku eikä sen auton käyttäjiksi kyllä ole tosiaan lapsiperhettä ajateltu takalaatikon koosta päätellen :D. XC60:een en ole uskaltanut tutustua lähemmin, tekisi vain mieli mahdottomia tähän hetkeen :( .[/QUOTE]

No, kun mäkin olen lukenut netistä, että se ei ihan hirveen jättikokoinen sisätiloiltaan ole.
Meillä on vaimon kakkosautona Volvo V70 vm. 2000, se semmoinen laatikko, ja siinäkään ei ihan hirveän häävin kokoiset jalkatilat ole - ilmeisesti edistystä ei ole tapahtunut kahdessatoista vuodessa.
Meille syntyy kolmas lapsi joulukuussa ja pitäisi melkein olla suurempi auto, että jatkossa pystytään mukavasti kulkemaan, tavaroineen kaikkineen.
XC60:ta olen harkinnut, mutta sitä mietin, onko riittävän tilava.
Mersua en usko, että meille tulee, paitsi nelivetovaihtoehto on mahdollinen - minä en rupea talvikeleillä takavedolla ajelemaan tuolla ympäriinsä. :D
Mä kyllä muutenkin olen enemmän Volvo- kuin Mersumies...
Täytyy koeajaa tuo xc60, niin on sitten viisaampi. :)

Mitä minä tuossa nyt katselin sillä silmällä tuota XC60, niin...mun mielestä se on pienempi sisätiloiltaan kuin V70. Sen sijaan esimes S80 on tilavampi sisältä kuin V70. Ja jos haluat todella nauttia sisätilaominaisuuksista, niin sitten uuskoppanen mondeo tai vectra...

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Mitä minä tuossa nyt katselin sillä silmällä tuota XC60, niin...mun mielestä se on pienempi sisätiloiltaan kuin V70. Sen sijaan esimes S80 on tilavampi sisältä kuin V70. Ja jos haluat todella nauttia sisätilaominaisuuksista, niin sitten uuskoppanen mondeo tai vectra...

Juu, S80 onkin varmasti tilavampi, mutta sedan-malli ei meille käy...
Sitten ei tule XC60 kysymykseenkään, jos on tiloiltaan vielä pienempi, kuin V70 - täytyy miettiä, käynkö edes koeajamassa. Todennäköisesti käyn.
Mulla on nyt uuskoppanen Mondeo, mutta mun mielestä se ei ole järin tilava!
Nyt, kun me kaksi aikuista ja kaksi teiniä + matkatavarat tungetaan sinne, ei jää kyllä tilaa paljon millekään muulle - saati, että olisi vielä vauvan turvaistuin + tavarat.
pitääköhän mun sitten investoida siihen XC90:iin ja käyttää säästöt....
Piru vie.
Mitään Chryslerin tila-autoa en kyllä rupea ostamaan.
Olisiko kellään mitään muuta autoa ehdottaa ? ;)

[QUOTE="joo";26483388]XC60 ärrä, mustana tietty :heart: Ei tiedolla, ei taidolla, vaan aidolla tunteella :p[/QUOTE]

Valitettavasti tässä ei voida mennä tunteella. :D
Pitää olla riittävän tilava auto perheelle ja samalla riittävän hyvä matka-ajo-ominaisuuksiltaan mun työajoihin...

Mersua en usko, että meille tulee, paitsi nelivetovaihtoehto on mahdollinen - minä en rupea talvikeleillä takavedolla ajelemaan tuolla ympäriinsä. :D

No mutta. Itse kun olen oikeastaan ikäni ajanut takavetoisella, niin turvallisemmalta se tuntuu kuin etuveto, joka vaan puskee kaarteessa, kun koettaa kaasulla ottaa hommaa haltuun...

Vaikka oikeastaanhaan nykyisillä abs, eps, sips jne jne kamppeilla liikuttaessa ei ratin takana välttämättä edes tiedä, mistä kulmasta veto tapahtuu.

No, kun mäkin olen lukenut netistä, että se ei ihan hirveen jättikokoinen sisätiloiltaan ole.
Meillä on vaimon kakkosautona Volvo V70 vm. 2000, se semmoinen laatikko, ja siinäkään ei ihan hirveän häävin kokoiset jalkatilat ole - ilmeisesti edistystä ei ole tapahtunut kahdessatoista vuodessa.
Meille syntyy kolmas lapsi joulukuussa ja pitäisi melkein olla suurempi auto, että jatkossa pystytään mukavasti kulkemaan, tavaroineen kaikkineen.
XC60:ta olen harkinnut, mutta sitä mietin, onko riittävän tilava.

mieshän sun piti olla :O

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26483426:
No mutta. Itse kun olen oikeastaan ikäni ajanut takavetoisella, niin turvallisemmalta se tuntuu kuin etuveto, joka vaan puskee kaarteessa, kun koettaa kaasulla ottaa hommaa haltuun...

Vaikka oikeastaanhaan nykyisillä abs, eps, sips jne jne kamppeilla liikuttaessa ei ratin takana välttämättä edes tiedä, mistä kulmasta veto tapahtuu.

Mä taas olen ajanut ikäni etu - tai nelivetoisella, niin ei siihen takavetoon totu enää niin herkästi ja kilometrejä tulee sen verran, että melkeinpä se neliveto pitäisi joka tapauksessa olla...
Niin, se on kyllä totta, että nykyiset ajonhallintakamppeet yms. luistonestot pitää siitä huolen, ettei välttämättä tiedä, mistä vetää, miten ja koska. :D
Nelivetomersu on toki edelleen vaihtoehto, mutta melkeinpä kallistuisin tuon Volvon puoleen silti - makuasia.

..tuota...sittenhän sulla ei tässä oikeestaan ole muuta vaihtoehtoa - kun ei tuo sedan käy - kuin pistää anomusta sisään sen XC90 puolesta. Kerranhan se kyllä kirpaisee mutta olishan siinä sitten sitä autoakin, suht pitkäksi ajaksi :)...

..ja mitä tulee V70 ja Mondeon sisätiloihin, niin - tykkäsit tahi et ;) - Mondeossa ON tilaa enempi :)

Tuplanikillä nyt ;) : "vanhakoppanen Mondeo ja S80 - molemmat löytyy"

pitääköhän mun sitten investoida siihen XC90:iin ja käyttää säästöt....
Piru vie.

XC90 on erään korjaamoyrittäjäkaverini mielestä sitten maailman kallein auto pitää säännöllisessä liikenteessä, mikäli tuolla nyt jotain merkitystä on.

Olisiko kellään mitään muuta autoa ehdottaa ? ;)

Kyllä vain: Mercedes-Benz Finland - Esittely - Ensivaikutelma

Myönnän, kyllä minäkin olen enemmän volvonainen kuin mersunainen. Mutta eemelin puolustukseksi voin kertoa että se oli mukavin auto ajaa ikinä! Kesäkelillä... Sivutuuli oli sen kanssa ihan syvältä. Lahdentiellä tuntui kerran kuin tuuli olisi päässyt allekin (ihan hirvee myrsky kyllä oli) ja auto muuttui todella, todella kevyeksi. Liukkailla talvikeleillä takavetoinen automaatti oli aika vempele ajaa ihmiselle, joka on toistakymmentä vuotta ajanut etuvetoisilla. Siihen EI vaan totu, että auton perä lähtee alta, etuvetoisella se tilanne kun olisi jo tosi kyseessä-tapaus. Puolitoista vuotta ja reilut 50 th km riitti meidän taipaleeksi.

..tuota...sittenhän sulla ei tässä oikeestaan ole muuta vaihtoehtoa - kun ei tuo sedan käy - kuin pistää anomusta sisään sen XC90 puolesta. Kerranhan se kyllä kirpaisee mutta olishan siinä sitten sitä autoakin, suht pitkäksi ajaksi :)...

..ja mitä tulee V70 ja Mondeon sisätiloihin, niin - tykkäsit tahi et ;) - Mondeossa ON tilaa enempi :)

Tuplanikillä nyt ;) : "vanhakoppanen Mondeo ja S80 - molemmat löytyy"

Niin, siltä tuo alkaa vaikuttaa, että se suolainen hinta on pulitettava.
Mutta siitä en ole varma, että onko siitä autoa pariksi vuodeksi pidemmäksi aikaa - kilometrejä tulee tosiaan lähemmäs sataa tonnia vuodessa, jotenka enimillään on kaksi vuotta se aika, jonka yhtä autoa pidän...
Varmasti Mondeo on isompi, kuin V70, mutta ei sekään riittävän iso...
Mutta harkitaan - XC90 on vahvoilla autovaihtoehtona... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26483460:
XC90 on erään korjaamoyrittäjäkaverini mielestä sitten maailman kallein auto pitää säännöllisessä liikenteessä, mikäli tuolla nyt jotain merkitystä on.

Kyllä vain: Mercedes-Benz Finland - Esittely - Ensivaikutelma

On sillä tietysti jotain merkitystä - eniten mietin polttoainekuluja. Jos tuo mörkö syö jonkun 8-10 L/100 km dieseliä, tulee aika kalliit kilometrit, vaikka firma ne maksaisikin - yrittäjän pitää ajatella aina ensin yritystään.
Vakuutukset ja verot eivät sitten loppujen lopuksi niin suurta osaa "näyttele" lopullisessa autonvalinnassa.
Ok, minä katson nuo Mersun sivut läpi, ennen kuin tuomitsen sen kokonaan pois. ;)

[QUOTE="vieras";26483480]Mutta eemelin puolustukseksi voin kertoa että se oli mukavin auto ajaa ikinä![/QUOTE]

[QUOTE="vieras";26483480]Kesäkelillä... Sivutuuli oli sen kanssa ihan syvältä. Lahdentiellä tuntui kerran kuin tuuli olisi päässyt allekin (ihan hirvee myrsky kyllä oli) ja auto muuttui todella, todella kevyeksi.[/QUOTE]

210 vai 211? Etenkin 210 on tosi tarkka-alustainen auto. Jossain nyrkkipajalla vaihdetut alapallot saattavat sotkea kulmat niin, että ei kulje millään suoraan. Käynti asiantuntevalla MB-pajalla (ei-VEHO!) auttaa asiaan!

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="vieras";26483480]Myönnän, kyllä minäkin olen enemmän volvonainen kuin mersunainen. Mutta eemelin puolustukseksi voin kertoa että se oli mukavin auto ajaa ikinä! Kesäkelillä... Sivutuuli oli sen kanssa ihan syvältä. Lahdentiellä tuntui kerran kuin tuuli olisi päässyt allekin (ihan hirvee myrsky kyllä oli) ja auto muuttui todella, todella kevyeksi. Liukkailla talvikeleillä takavetoinen automaatti oli aika vempele ajaa ihmiselle, joka on toistakymmentä vuotta ajanut etuvetoisilla. Siihen EI vaan totu, että auton perä lähtee alta, etuvetoisella se tilanne kun olisi jo tosi kyseessä-tapaus. Puolitoista vuotta ja reilut 50 th km riitti meidän taipaleeksi.[/QUOTE]

Varmasti on mukava ajaa, sitä en epäile.
Sitä vaan mietin, että kuinka 18 vuotta etuvetoisella ajaneena yhtäkkiä heittäisi takavetoiseen ja todennäköisesti automaattiin - en usko, että se olisi suurtakaan ajonautintoa...

Niin, siltä tuo alkaa vaikuttaa, että se suolainen hinta on pulitettava.
Mutta siitä en ole varma, että onko siitä autoa pariksi vuodeksi pidemmäksi aikaa - kilometrejä tulee tosiaan lähemmäs sataa tonnia vuodessa, jotenka enimillään on kaksi vuotta se aika, jonka yhtä autoa pidän...
Varmasti Mondeo on isompi, kuin V70, mutta ei sekään riittävän iso...
Mutta harkitaan - XC90 on vahvoilla autovaihtoehtona... :)

Juuh, kilometrejähän sulla kyllä tulee ihan kunnioitettava määrä vuoteen, jotta jos meinaa jälleenmyyntiarvoa, niin "mjärsuhan" olis silloin se vaihtoehto...

Tosiaan - joko XC90 tai ;)...linja- autokorttia ajamaan!

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26483520:
210 vai 211? Etenkin 210 on tosi tarkka-alustainen auto. Jossain nyrkkipajalla vaihdetut alapallot saattavat sotkea kulmat niin, että ei kulje millään suoraan. Käynti asiantuntevalla MB-pajalla (ei-VEHO!) auttaa asiaan!

210 se kyllä oli. Tai on varmaan vieläkin mutta minä en ajele sillä enää :D. Ja Veholla se reppana oli aina huollettu... Mä luovuin siitä kun työn puolesta ajetut km-korvaukset alkoivat valua suoraan huoltokuluihin.

Mutta en ole sulkenut kokonaan jatkossa vaihtoehtoa hankkia uudempi eemeli ;).

Juuh, kilometrejähän sulla kyllä tulee ihan kunnioitettava määrä vuoteen, jotta jos meinaa jälleenmyyntiarvoa, niin "mjärsuhan" olis silloin se vaihtoehto...

Tosiaan - joko XC90 tai ;)...linja- autokorttia ajamaan!

Niin no siinä mielessä toki tuo Mersu olisi hyvä ratkaisu. Jotenkin vaan... en tiedä. :D
Mutta miksei sinänsä, onhan sillä jälleenmyyntiarvollakin jotain merkitystä.
XC90 on erittäin vahvoilla, linja-autokorttia en taida ruveta ajamaan.
Kuorma-autokortti olisi - jos ostais kuorma-auton, tilaa olis! :D

tämähän se on oikee paikka keskustella järkevästi autonvaihdosta. ihan sama kun ite menis overdrivelle selittämään jonkun synnyttämisestä.
ei mulla muuta.

jatkakaa.

• Tykkää
Reactions: Isämies
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26483571:
Kyse ei ole pelkästään polttoainekulusta, vaan muistaakseni niissä porsii sekä etu- että takaperät plus sitten vielä vaihteisto. Täällä taitaa olla jotain: Volvo XC90 tyyppiviat ja vikasarjat - Oikotie Autot

Ok, katson tuon linkin läpi.
75 736,09 e - siinä on hinta, joka E-sarjan Mersu minun haluamillani varusteilla maksaisi.
Aika suolainen on tuokin - tuohon hintaan saan jo uuden XC90:n.
Luen tuon vikalistan...

Yhteistyössä