Onko n. sata vierasta lapsen 1v synttäreille ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ajattelin kutsua kaikki kaverit jotka on kutsuneet meidät lastensa synttäreille. Niitä perheitä on 9 (yhteensä 31 vierasta). Sitten lapsen tädit, sedät, enot, mummot, papat, isomummot, isopapat, mun tädit, sedät ja enot ja heidän perheet. Enon vaimolla ja kahden tädin miehillä on edellisistä liitoista lapsia. Näitä kaikkia yhteensä on 82. Kaikki vieraathan ei välttämättä pääse.

Mun äitipuolta en kutsu, mut isäpuolen kutsun.

Pitäisköhän kutsua mun siskojen isän uuden vaimon lapsetkin? Nuorin heistä oli 2-vuotiaana meidän häissä.

Mikä olis hyvä tarjottava? Voileipäkakku ja täytekakku? Vai ihan ruokaa ja täytekakku? Ja jäätelökakku?

Minkälaiset koristeet ja mitä ohjelmaa?

Karsisin hieman joukkoa, mukaan:
-mummut ja papat
-lapsen enot ja sedät ja tädit (eli sinun ja miehesi sisarrukset mahdollisine perheineen, eli lapsen serkkuineen)

Ja sitten mahdollinen toinen kattaus näille kavereille perheineen.

No meillä ainakin 1-vuotis juhlat olivat todella merkittävä tapahtuma, joten pidimme isot juhlat. Olisi todella nolottanut, jos vieraita olisi ollut vain sata. Kiva lapsen sitten katsoa vanhana videoita/kuvia juhlista, joissa vieraita on vain kourallinen.

[QUOTE="xyz";26456324]Karsisin hieman joukkoa, mukaan:
-mummut ja papat
-lapsen enot ja sedät ja tädit (eli sinun ja miehesi sisarrukset mahdollisine perheineen, eli lapsen serkkuineen)

Ja sitten mahdollinen toinen kattaus näille kavereille perheineen.[/QUOTE]

Sanotaan sisarukset, ei sisarrukset.

Mä tuossa mietin, josko lähdettäisiin neidin synttäreitä New Yorkiin viettämään. Muutama sata vieraita ja pariskunnille omat sviitit ja lapsille niitä lasten sviittejä. Ajattelin 500 vierasta, Ruotsin ja Englannin kuninkaallisia ja muutama presidenttikin voitaisi pyytää sinne. Ja mitä vielä, onneksi vielä aikaa miettiä kun se ihana päivä on vasta lokakuussa ;)Ajattelin, että meille voisi tulla esiintymään Rihanna ja Nicki Minaj - oisko teille mitään Jennifer Lopez ja Pitbull? Päälle minikokoinen häämekko ja huntu mittatilauksena ja laatukankaista, jotkut mittatilauskorkkaritkin vois olla aika mageet. Eikö olisikin aika söpöä, jos keksittäisi sinne vielä tytölle sulhanen, niinkun sellaiset ihanat leikkihäät?! Ois aika liikkistä <3
Ihan oikeesti, camoon mammat, se 1v päivä on todella merkittävä tapahtuma. Aatelkaa vähän, teidän lapset miettivät kolmikymppisinä katkeroina miksei sinne tullut kuin suku ja naapurin Irma, kun meidän muksujen 1v päivät lähetetään suorana HD:nä kaikkialle maailmaan.

Jep jep...
Mutta oikeesti mä olen ollut lasten synttäreillä missä oli yli 80 vierasta. Vaikkakin sankareita oli 2 (toinen 3v toinen 1v) niin vieraita oli ihan liikaa. Lapset joita oli yli 30, ikähaarukassa 0-8v menivät ihan kierroksilla ja aikuiset yritti pitää jonkunmoisen järjestyksen. Tais siellä muutama haaveri tapahtua ja tavaroitakin hajota. Että kyllä näitä valopäitä ihan oikeesti on olemassa ja vielä omassa suvussa...
Ei saanut enää seuraavana vuonna järjestää samaisessa srk:n tiloissa lastensa synttäreitä.

Jos on tarpeeksi tilaa tuollaiselle väkimäärälle ja rahaa ruokkiakin heidät niin siitä vain. Ja varsinkin jos teillä on tiivis suku niin tuo on melkein oletettavaa. Me asumme sen verran kauakana ettei tullut nimiäisiä pidettyä kun puolet lähisuvusta vieläpä ulkomailla, niin sitten kun kävimme vanhempieni luona, he kutsuivat sukua, naapureita (entisiä ja nykyisiä), kummini jne käymään kaffella ja katsomaan suvun uutta tulokasta. Loppupeleissä talo oli täynnä, varmaa se lähemmäs sata vierasta kävi. Ja sitten kun kävimme toisessa päässä Suomea miehen sukulaisissa niin sielä miehen täti kutsui talon täyteen sen puolen sukua, sieläkin yli 50. Lapsi oli näihin aikoihin noin puoli vuotias. Tosin emme itse tehneet mitään noiden kutsujen eteen, suvut vain nyt sattuivat olemaan sellaisia että olettavat uusien tulokkaiden "esittelypäivää" joten yhdelle kun kertoo että voi tiettynä päivänä tulla niin he sanovat kymmenelle muullekin siitä =)

Yksi voisi olla tietenkin että kutsut nuo ihmiset megapicnicille jonnekin puistoon jos sää sallii, ja tarjoilusta ei tarvitsisi murehtia jos jokainen toisi oman picnic-korinsa. Tänä päivänä kun tiivit suvut ovat niin harvassa (esim. pitkien välimatkojen vuoksi) niin tuollaiset isot juhlat ovat kivoja, oli se syy juhlaan mikä vaan <3

Mun suku on tiivis, mies ei niin välitä. Mun isä on iranilainen ja siskojen isä on marokkolainen ja kai se kulttuuri on jäänyt äidillekin vaikka on nyt suomalaisen kanssa.

Mies sanoi ettei jaksa olla koko aikaa paikalla, mut ei se haittaa kun ne on lapsen juhlat! :)

Tarjoiluihin menee rahaa joo, mut niinhän ruokaan yleensä. Missä tiloissa kannattaa pitää ne juhlat? Tanssia ja laulua täytyy tietysti olla ja ajattelin myös ongintaa. Mun synttäreillä oli aina ongintaa kun olin pieni. :)

Niin ja siis ne siskojen isän vaimon lapset on myös siskojen isän lapsia, eli heidän yhteisiä. :) Selitin vähän huonosti. He ovat mun äidin ja isäpuolen luona usein jouluna kun vanhempansa eivät vietä joulua. :)

Jos on tarpeeksi tilaa tuollaiselle väkimäärälle ja rahaa ruokkiakin heidät niin siitä vain. Ja varsinkin jos teillä on tiivis suku niin tuo on melkein oletettavaa. Me asumme sen verran kauakana ettei tullut nimiäisiä pidettyä kun puolet lähisuvusta vieläpä ulkomailla, niin sitten kun kävimme vanhempieni luona, he kutsuivat sukua, naapureita (entisiä ja nykyisiä), kummini jne käymään kaffella ja katsomaan suvun uutta tulokasta. Loppupeleissä talo oli täynnä, varmaa se lähemmäs sata vierasta kävi. Ja sitten kun kävimme toisessa päässä Suomea miehen sukulaisissa niin sielä miehen täti kutsui talon täyteen sen puolen sukua, sieläkin yli 50. Lapsi oli näihin aikoihin noin puoli vuotias. Tosin emme itse tehneet mitään noiden kutsujen eteen, suvut vain nyt sattuivat olemaan sellaisia että olettavat uusien tulokkaiden "esittelypäivää" joten yhdelle kun kertoo että voi tiettynä päivänä tulla niin he sanovat kymmenelle muullekin siitä =)

Yksi voisi olla tietenkin että kutsut nuo ihmiset megapicnicille jonnekin puistoon jos sää sallii, ja tarjoilusta ei tarvitsisi murehtia jos jokainen toisi oman picnic-korinsa. Tänä päivänä kun tiivit suvut ovat niin harvassa (esim. pitkien välimatkojen vuoksi) niin tuollaiset isot juhlat ovat kivoja, oli se syy juhlaan mikä vaan <3

Meilläkin sukulaiset oletti että kutsutaan kaikki katsomaan vauvaa. Anoppi änkesi väkisin, vaikka sanoin että halutaan olla rauhassa aluksi. Lupasin sitten pitää myöhemmin isot juhlat. Ne jäi pitämättä, mut jos nyt panostaisin synttäreihin. :)

siskojen isän vaimot ja lapset... öööööööööö...
Mun nykii aivot.

haha! :D Et ole ensimmäinen joka ihmettelee meidän outoa sukua.

Eli siis kun mun äiti erosi mun isästä, hän tapasi uuden miehen ja saivat kaksi lasta. Sitten erosivat. Sillä miehellä, siis mun siskojen isällä, on uusi vaimo ja heillä yhteisiä lapsia. Tajusitko nyt? :D

Äh! Meillä taitaa olla outo suku...

Yhteistyössä