Onko täällä yrittäjiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä ei tieltä eksy?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä ei tieltä eksy?

Vieras
Harkitsen yrittäjäksi ryhtymistä omalla alallani, minkäänlaista kaupallisen alan koulutusta minulla ei ole. Senverran olen asiaa tutkinut että kirjanpito ja verotus tuntuvat aika vaikeilta noin äkkipäätä...

Mistä olette alkuvaiheessa hakeneet tietoa ja neuvoja? Verottajalta? Onko netissä joku erityien selväkielinen (lue: ei kapulakielinen) sivusto mistä tietoa saisi? Hoidatteko itse kirjanpitoa vai tilitoimisto?

En ole itse yrittäjä,mutta tuttavani on. Hän kävi ennen yrityksen perustamista jonkun kurssin aiheesta,siis joku sellanen missä laskettiin kannattavuuksia,opeteliin laatimaan budjettia jne. Käsittääkseni hoitaa kirjanpidon ym itse.

Ajattelitko toiminimeä vai osakeyhtiötä? Vai jotain muuta? Toiminimi kait on aika paljon helpompi, kuin osakeyhtiö. Meillä on osakeyhtiö ja mieheni tekee kirjanpidon ym. Minä olen varsinainen yrittäjä ja työntekijä. Googlaappa toiminimi.

Ajattelitko toiminimeä vai osakeyhtiötä? Vai jotain muuta? Toiminimi kait on aika paljon helpompi, kuin osakeyhtiö. Meillä on osakeyhtiö ja mieheni tekee kirjanpidon ym. Minä olen varsinainen yrittäjä ja työntekijä. Googlaappa toiminimi.

Toiminimi olisi minun juttu. Ja senhän voi hakea...Verotus on aina kaikkinensa ollut mulle vaikea hahmotettava, pakolliset maksut yms. Ja kirjanpitäjän palkkaaminen maksaa. En millään haluaisi luopua tästä haaveesta, mutta isoja muttia ja kysymyksiä matkassa.

TE-keskuksen ja pienyrityskeskusten puoleen kannattaa kääntyä, neuvovat ilmaiseksi. Ja just se yrittäjäkurssi antaa näkökulmia ja ajateltavaa vaikka osa haukkuu. Siitä ei saa paljoa irti jos homma on jo ihan tuttua ;)

Yhteistyössä