Arabia asiantuntijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Olen tämän sarjan nimeä etsinyt netistä huonoin tuloksin. Sarja on 60-lukua tai ihan 70-luvun alkua sen verran tiedän. Kenelläkään mitään tietoa mistä sarjasta voisi olla kyse?

Ei löytynyt tuolta linkistä nyyh :( Leimasta selvitin kuitenkin, että astiasto tehty välillä 1949-1964 eli ei sitten ollut edes 70-luvun alussakaan. Itselläni muistikuva, että tämä sarja oli perheeseni tullut 60-luvulla.

Todennäköisesti kuviolla ei edes ole nimeä. Arabialla on ollut valtavasti erilaisia kuviomalleja eikä niitä ole kaikkia nimetty. Lautasesi ovat ns. as-mallia, jolle kuvio on painettu. As-malli tarkoittaa siis astiaston mallia/muotoa, eri kuvioaiheita as-mallissa oli kymmeniä.

[QUOTE="...";26442509]Todennäköisesti kuviolla ei edes ole nimeä. Arabialla on ollut valtavasti erilaisia kuviomalleja eikä niitä ole kaikkia nimetty. Lautasesi ovat ns. as-mallia, jolle kuvio on painettu. As-malli tarkoittaa siis astiaston mallia/muotoa, eri kuvioaiheita as-mallissa oli kymmeniä.[/QUOTE]

Taitaa olla sitten tuonkin kanssa niin kun ei millään löydy nimeä.

Minulla on tuo sama kalusto ja olen ostanut se -70 luvun alussa joten ei varmaan kovinvpaljon aikaisemmin tullut markkinoille ja olen kuullut että se on valmistettu jonkun ketjuliikkeen myyntiin :)

Yhteistyössä