Mies ei syö ruokaa ja sitten popsii pitkin päivää karkkia, pullaa, sipsiä ja jäätelöä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää!!

Vieras
Nyt tuli mitta täyteen! Tiedän kyllä ketä syyttää tästä!

Anoppi ihmetteli miten meidän lapsi syö niin hyvin. Sanoi että hän on joutunut antamaan lapsilleen kakkua, pullaa ja keksejä kun eivät ole suostuneet ruokaa syömään. Että saivat edes jostain energiaa.

Mies mässäilee tv:n ääressä ja tästäkin voin syyttää anoppia! Hänen kuulema piti aina laittaa tv päälle että sai lapset syömään.

Kannattaako mun yrittää saada mies syömään ruokaa? Ainoat mitä suostuu syömään, on pizza, lasagne ja grillimakkara. Onneks lapsi (1v) ei ole vielä tajunnut ottaa mallia.

Tätä kun kirjoitin, luin että kuulostaapas keksityltä, mut kyllä tää valitettavasti on totista totta! :(

Eikä tietenkään edes liho!
raind.gif

• Tykkää
Reactions: juupsis
Sano äijälle että jos sulla ei vielä ole diabetestä niin tollamenolla kohta on! Ja kolesteroli kans korkealla niin se on sydärikin edessä ennemmin tai myöhemmin, kokemuksesta voin kertoo..

No etpä sä aikuista ihmistä voi opetta mutta voisitteko keskustella siitä minkälaisen mallin haluatte sille lapselle antaa. Meiläkin kumpikin söi mitä sattuu ja milloin sattuu ja aina tv:n ääressä ennen lapsia. Nyt istutaan yhdessä ruokapöydässä aterioilla, lasten nukkuessa mussutetaan sitten herkkuja jos tarvis on. Meilläkin mies kitisee jos ruoassa on kasviksia, olen ilmoittanut sille että monenlaisia ruokia en ala tekemään, ei ole pakko syödä jos ei halua, mutta pöydässä istutaan yhteinen ruokahetki. Ja samat säännöt koskee myös lapsia. Ja kas kummaa, pikkuhiljaa tuo mieskin on laajentanut ruokavaliotaan..

[QUOTE="vieras";26439899]Eikö aikuisella ihmisellä, jolla on lapsia, ole velvollisuus opettaa ja näyttää esimerkkiä että lapset oppii terveellisille tavoille?[/QUOTE]

Mä syön todella, todella harvoin esim. lounasta lasten kanssa, aamupalaakaan tuskin koskaan ja kyllä nuo on oppineet tavoille ja syömään esim. ruokia joita en itse voi sietää.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Oma miehenikin söi tavatessamme lähes yhtä huonosti, ruokavalio korjaantui kuin itsestään viimeistään ku muutettiin yhteen. Yhdessä ku kokkaa ja pitää ruokahetkiä, niin väkisinki haluaa tehdä kaikkea monipuolista ja erikoista.

Toki aikuinen saa syödä miten tykkää, mutta jos ulkoisesti ei liho niin ainakaan sisäelimet ei kyllä pidemmän päälle riemusta kilju. Käskisin ajattelemaan pidemmän päälle perhettään.

[QUOTE="Vieras";26439934]Juu, mutta Mussutatko sohvalla herkkuja lasten nähden etkä anna heille?[/QUOTE]

Joo välillä :ashamed:

Oon sanonut että kun ovat aikuisia niin saavat itsekin tehdä niin :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä syön todella, todella harvoin esim. lounasta lasten kanssa, aamupalaakaan tuskin koskaan ja kyllä nuo on oppineet tavoille ja syömään esim. ruokia joita en itse voi sietää.

En itsekään kyllä ole mikään malliesimerkki, itsekään en yleensä syö aamupalaa enkä lounasta, vaan syön ruuan sitten kun lapsi on päiväunilla... Mutta en myöskään mussuta herkkuja pitkin päivää. Oma lapsi on vasta 1,5-vuotias, mutta ymmärtää kyllä herkkujen päälle, ja haluaa aina sitä mitä muutkin. Jos mies käy lapsen nähden keksikaapilla, tulee ihan kamala huuto kunnes lapsikin saa palan, ja saattaa sitten olla loppupäivän iltapalaan asti syömättä ja käy kaivelemassa kaappeja että löytäisi ne keksit :D Olen sanonut miehelle, että jos herkuttelee, niin tehköön sen niin ettei lapsi näe, eikä varsinkaan tarvitse tulla mässyttämään keksiä viereen kun lapselle on laitettu lämmin ruoka nenän eteen.

No nyt on alkanut lihoa, aiemmin oli sopusuhtainen. Just täytti 30. Ei suostu syömään mun ja tytön kanssa. Joskus harvoin suostuu istumaan pöytään ja siinä sitten juo kahvia ja mutustelee pullaa kun me syödään ruokaa. Ja miehellä on diabetes (1.tyypin) eikä varmasti tee hyvää tämmönen "ruokavalio". Kuulema lapsena oli pullukka mutta aloitti sitten pyöräilyn ja pyöräilikin aika pitkään. Nyt se on vähentynyt ja sen kyllä huomaa!

Yhteistyössä