Oletteko huomanneet että helluntalaiset on tavallista iloisempia ja elämänmyönteisempiä ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmöistä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämmöistä vaan

Vieras
Alkuun saattaa tulla kuva "yli-iloisuudesta" ja näyttelemisestä mutta kun on oppinut tuntemaan paremmin, huomaakin olevan aitoa. :)

Voisiko olla kyse siitä että saavat tuntea uskosta tulevan ilon mutta kuitenkaan ei ole elämää rajoittavia tekijöitä niin paljon kun monessa muussa uskonnossa?

Ennen suhtauduin helluntalaisiin aika ennakkoluuloisesti vanhempienkin kielteisen suhtautumisen takia, mutta nykyään ajattelen erilailla. :)

En tunne niin montaa helluntalaista, että voisin tehdä tuollaisen yleistyksen. Mutta sen olen huomannut, että elämäänsä tyytyväiset ihmiset - uskonnosta riippumatta - ovat varsin iloisia ja elämänmyönteisiä.

En oo huomannut moista, päinvastoin, tuntemani helluntailaiset usein esittävät todella iloisia, mutta todellisuudessaon vakavia mielenterveysongelmia, masennusta, itsetuhoisia ajatuksia,maailmanlopun odottamista, jne... Heti ku juttelee syvällisempiä totuus alkaa valjeta.näin on ollut n. 20 helluntailaisen kanssa,joihin olen tutustunut... Hämmästyttävää on se, että kaikilla on ollut tosi samanlainen tarina...

Tunnen paljon hellareita, vaikka en itse olekaan. Ovat kyllä mun mielestä ihan normaaleja ihmisiä, joihin mahtuu iloisia ja positiivisia ja puheliaita ja sitten ujompia ja rauhallisempia, ihan kuten meihin muihinkin.

Monet ovat kyllä tosi iloisia. Mun paras kaverini on hellari ja maailman herttaisin ihminen kyllä.

Eihän helluntalaisia ja luterilaisia erota juuri mikään muu, kuin eroava mielipide kasteesta. Hellarit ja luterilaisethan pitävät paljon yhteisiä tilaisuuksia jne.

Olen huomannut. Mutta tunnen erään perheen, jonka äiti ja tytär olivat uskossa, mutta poika taas rötösteli ja loppujen lopuksi päätti päivänsä. Eräs ihminen taas on tosi iloinen ja hänen silmissään on aina sellainen "loiste".

Tunnen helluntailaisia ja ihmisinä heissäkin on moneenlähtöön elämän vastamäkineen. En sanois että helluntailaiset ovat. Samalla lailla joka uskontokunnassa mahtaa olla niitä iloisia jne ja sitten muita.

Yhteistyössä