Mitä ystävyyttä se on, että aina minä matkustan ystäväni luokse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Aina se olen minä joka matkustaa 3 lapsen kanssa toiselle puolelle suomea jos haluan nähdä ystäväni. Olen kutsunut hänet meille ainakin 10 kertaa ja aina on luvannut tulla 2 lapsen kanssa. Olen luvannut hakea junalta/lentokentältä. Itse menen sinne aina autolla, koska tämän kuorman kanssa se on helpompi tapa.

Nytkin olen menossa taas sinne. Rahasta tämä ei ole kiinni, sen tiedän ihan varmasti. Mitä tämä on? Eikö toiset ihmiset sitten vaan pääse lapsineen mihinkään vai mitä?

Olisi kiva näyttää hnelle paikkoja meillä ja muutenkin olisi paljon kaikkea tekemistä meilläkin päin. Harmittaa!

Eikä tarvitse tulla ilkeilemään ketjuun tai sanomaan, että älä mene. Menen, koska lapsemme tulevat hyvin juttuu ja haluan nähdä ystävääni. Ihmettelen vaan, että miksi ei voi tulla meille?

Onko muilla näin?

[QUOTE="mama";26426479]Onhan se harmi, mutta ihmiset on niin erilaisia, toiset voi stressata kauheasti matkustamista, ja taas mielellään ottaa vieraita luokseen.[/QUOTE]

tuo on epäkohteliasta. Hyviin käytöstapoihin kuuluu se, että käydään vuoroin vieraissa!

Jos hän kokee matkustamisen hyvin epämiellyttäväksi?
Tai sitten joku sellainen että teillä on ihan erilaiset päivärytmit ja kokee et teillä joutuis menee teidän mukaan?

Meillä yks sukulainen tällainen, lomallakin herätään puol 7 ja koko päivä oli ihan aikataulutettua.
Itse lomalla koin sen ihan hirveänä, meillä kun nukutaan pitkään ja tehdään sellaisia rentoja suunnitelmia ilman kelloa.
Joten vaikka muuten tykkään ihmisestä ja on mukava viettää aikaa yhdessä, en mielelläni sinnepäin reissanut. Nyt asutaan lähempänä joten ei enää haittaa kun voi kyläillä lyhyemmin.

Jos se ei tykkää olla yökylässä missään?

Mua ainakin inhottaa olla toisten nurkissa, oon ihan univammainen muutenkin ja vieraassa paikassa (jonkun toisen kodissa siis) on tavallistakin hankalampi nukkua. Ja muutenkin; kylässä on kiva käydä mutten halua kenenkään vaivoina muutamaa tuntia pidempään notkua.

Jos ei ole julkisilla matkustanut, saattaa arastella sitä. Tiedän monta jotka eivät osaa käyttää busseja ja junia kun aina on autolla kuljettu. Tuo on sellainen asia jota monikaan ei kehtaa tunnustaa.

Jos se ei tykkää olla yökylässä missään?

Mua ainakin inhottaa olla toisten nurkissa, oon ihan univammainen muutenkin ja vieraassa paikassa (jonkun toisen kodissa siis) on tavallistakin hankalampi nukkua. Ja muutenkin; kylässä on kiva käydä mutten halua kenenkään vaivoina muutamaa tuntia pidempään notkua.

Peesailen. MÄ en tykkää olla yötä (ENÄÄ) missään vierailla, enkä että vieraat on yötä! En vaan enää tykkää, nuorempana paljonkin - eikä haitannut yhtään.
NYT riittää toi kolmisen tunnin vierailu puolin ja toisin, sen jälkeen alkaa tulla tunne jo omaan rauhaan ja kotiin. Jos pidemmälle mennään, tulee muita - mökit ja hotellit on keksitty (se oma rauha ja tohina aamuihin ja iltoihin)!!! Tai sitten menkööt muille sukulaisille joita täälläkin asuu - mutta ei kun MEILLE pitäs kaikkien ängätä, ihme juttu. Ihan kuin kissat menee juuri niitten ihmisten syliin jotka ei niistä pidä....enkä laita hymiöö...ja siis en tykkää siitä yöpymisestä, vierailla saa ja mieluummin pikaseen :)

Peesailen. MÄ en tykkää olla yötä (ENÄÄ) missään vierailla, enkä että vieraat on yötä! En vaan enää tykkää, nuorempana paljonkin - eikä haitannut yhtään.
NYT riittää toi kolmisen tunnin vierailu puolin ja toisin, sen jälkeen alkaa tulla tunne jo omaan rauhaan ja kotiin. Jos pidemmälle mennään, tulee muita - mökit ja hotellit on keksitty (se oma rauha ja tohina aamuihin ja iltoihin)!!! Tai sitten menkööt muille sukulaisille joita täälläkin asuu - mutta ei kun MEILLE pitäs kaikkien ängätä, ihme juttu. Ihan kuin kissat menee juuri niitten ihmisten syliin jotka ei niistä pidä....enkä laita hymiöö...ja siis en tykkää siitä yöpymisestä, vierailla saa ja mieluummin pikaseen :)

Sama, nuorempana oli ihan jees nuo yökyläilyt mutta en kyllä oo enää vuosiin tykännyt puolin enkä toisin. Onneksi meillä on niin ahdas kämppä että harvemmin kukaan tänne enää on tulossakaan yön yli, kamalan stressaavaa ja ahdistavaa pitää "täyshoitolaa" :)
Ja vaivaannuttavaa olla muiden luona.