Kyllä on lasta nimellä paiskattu.

  • Viestiketjun aloittaja Huh huh huh huh huh huh
  • Ensimmäinen viesti
Lupu Upu Pupuhan voi olla vaikka 14-vuotias jo, mutta vasta nyt saanut kasteen. Ja pappi tottakai kastaa sitten just sillä nimellä, mikä ihmisellä on jo vuosia ollut.

Ts. ei se välttämättä ole vauva edes. Tavallaan toivon että olisi, ja että nimi muutettaisiin ennen kouluikää :ashamed:
 
[QUOTE="Vieras";26420178]Eihän papin ole pakko kaikkia nimiä hyväksyäkään![/QUOTE]

On, jos nimi on jo väestörekisterissä.

Ei pappi voi alkaa sanomaan, että en muuten kasta lastanne, ennen kun muutatte hänen nimensä.

Ja mun mutu-tuntuma sanoo, että aika usein erikoisen nimen antavat vanhemmat tekee nimenomaan niin, että nimi ilmoitetaan ekana maistraattiin, ts. hyväksytetään siellä. Ainakin mun tuttavapiirissä. Sitten sitä ei voi enää "perua".
 
"vieras"
Eikös yleensä tarkisteta nimen "sopivuus", tai siis just ettei ihan hirveitä nimiä voi edes antaa lapselle? Eli miksi tuo nimi on voinut läpäistä seulan?

Ei hitto. Onhan se Lupu vauvana varmaan ihan kiva, mut entäs sit teini-ikäisenä tai aikuisena :D :D
 
ei ei
Siis tämä EI VOI olla todellista, pakko olla joku vitsi. Sama kuin minä antaisin lapselleni nimeksi Pillu Palli Pylly. Joku ihminen on läpällä lähettänyt toimitukseen tuon ja se on julkaistu enempiä ajattelematta.
 
"Vieras"
Pappi ei voi vaikuttaa nimeen, vaan maistraatti päättää onko nimi sopiva vai ei. Siinä on ihan paikkakuntaisiakn eroja että miten erikoisia nimiä maistraatti hyväksyy. Maistrastista voi varmistaa varmistanut etukäteen hyväksyvätkö nimen ja jos hyväksyvät, niin eioä siinä paljon mitään papin mielipiteet pana. Nmenän voi vaihtaa maistraatissa vikka heti kasteen jälkeen. Tai vastaavasti, jos pappi kastaa lapsen nimellä, jota maistraatti ei hyväksy, niin lapsi ei sitä nimeä voisi saada. Jännä että toi nimi on mennyt läpi.
 
Ei ole vitsi
Nuo tiedot menee suoraan seurakunnalta tuolle lehdelle! Kirkollisiin ilmoituksiin kastetuista EI vitsejä laiteta.
Vanhemmat eivät itse sitä nimeä sinne ilmoita.
Meiltä pappi kysyi, että saako laittaa lehteen.

Eli 44 "tietää" jep.;-)
 
just
[QUOTE="vieras";26420337]no höh, ettekö nyt hoksaa mikä tässä voi olla! Lapsentahtiset vanhemmat ovat antaneet lapsen itse päättää nimensä! :)[/QUOTE]

ja haluavat toteuttaa sukupouolineutraalia aatetta lapsen suhteen. siis ihan täysverisiä palstavahempia.
 
Näemmä on jo ennestään olleet väestörekisterin listalla, joten ei edes vaikeaa saada nimeä menemään läpi. Lapsen nimen voi ennen kastettakin ilmoittaa maistraatille, siellä ei henkilökohtaiset mielipiteet vaikuta ja kun nimi on todettu lainmukaiseksi, niin löytynee myös pappi joka kastaa lapsen..
 
eläkepappi
..jos väestörekisterikeskus on nimen jo aikaisemmin hyväksynyt.
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Ihmetellään siis väestörekisterikeskusta!
 

Yhteistyössä