Kun nainen pelkää miestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh-huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh-huh

Vieras
Pohdin, että jos nainen alkaa syystä tai toisesta pelätä omaa miestään, niin voidaanko jo sen pelon tuntemuksen perusteella tehdä oletus, että mies olisi jotenkin pelottava, arvaamaton tai tasapainoton?

Usein näissä palstan jutuissa kun vaikuttaa siltä, että naisen tulkinta miehen pelottavuudesta riittää hyvinkin pitkälle meneviin johtopäätöksiin ja jopa "ennakoiviin" toimenpiteisiin. Kysynkin nyt, että riittääkö se pelkkä pelon tuntemus oikeasti vai tarvisiko mielestänne miehen kuitenkin myös ensin tehdä jotain konkreettista ja pelottavaa?

Entä, onko täällä naisia, jotka ovat pelänneet miestään aivan ilmeisen turhaan? Miten selvisitte siitä ja erityisesti: miten miehenne reagoi asiaan?

[QUOTE="hhh";26415434]mä pelkään välillä miestäni. vaikka ilmeisesti mulla ei ole mitään syytä siihen. eli ongelma taitaa olla mun omassa mielessä.[/QUOTE]

Voisitko kertoa tarkemmin, miten selviät asian kanssa tai miten olet yrittänyt selvitä pelosta?

Entä miksi sitten oikeastaan oletat ettei sinulla ole syytä pelätä miestäsi?

eipä ole tullut pelättyä vaikka monen mielestä olisi syytä pelätä. olen kovettunut sen verran elämäni varrella että melkonen peto saa tulla vastaan ennen kuin edes alkaisin miettiä pelkäämistä.

Voisitko kertoa tarkemmin, miten selviät asian kanssa tai miten olet yrittänyt selvitä pelosta?

Entä miksi sitten oikeastaan oletat ettei sinulla ole syytä pelätä miestäsi?

Koitan olla ajattelematta asiaa siten yritän selvitä... no 6vuotta yhdessä ja koskaan mies ei ole mua fyysisesti satuttanut..sen takia oletan että jos se olis joku naisten hakkaaja olis se varmaan jo sortunut siihen...

[QUOTE="hhh";26415469]Koitan olla ajattelematta asiaa siten yritän selvitä... no 6vuotta yhdessä ja koskaan mies ei ole mua fyysisesti satuttanut..sen takia oletan että jos se olis joku naisten hakkaaja olis se varmaan jo sortunut siihen...[/QUOTE]

Onneksi sinulla on aika vahva näyttö tästä asiasta.

Voisitko vielä kertoa miltä se miehesi pelkääminen tuntuu tai milloin sitä esiintyy?

Entä mitä ajattelet, että miehesi asiasta ajattelee - vai tietääkö hän?

Pohdin, että jos nainen alkaa syystä tai toisesta pelätä omaa miestään, niin voidaanko jo sen pelon tuntemuksen perusteella tehdä oletus, että mies olisi jotenkin pelottava, arvaamaton tai tasapainoton?

Usein näissä palstan jutuissa kun vaikuttaa siltä, että naisen tulkinta miehen pelottavuudesta riittää hyvinkin pitkälle meneviin johtopäätöksiin ja jopa "ennakoiviin" toimenpiteisiin. Kysynkin nyt, että riittääkö se pelkkä pelon tuntemus oikeasti vai tarvisiko mielestänne miehen kuitenkin myös ensin tehdä jotain konkreettista ja pelottavaa?

Entä, onko täällä naisia, jotka ovat pelänneet miestään aivan ilmeisen turhaan? Miten selvisitte siitä ja erityisesti: miten miehenne reagoi asiaan?

mutta voiko niistä kysyä mieheltä?
Ja vaan sanoa että minä pelkään sinua! Nainen on hyvä ilmeissä se liittyy evoluutioon ja lapsen hoivaamiseen. Kysyt vaan että pelkään ja sanot syyn miksi?
minä sanon suoraan jos pelkään tai joku asia mietityttää miehessä.

Onneksi sinulla on aika vahva näyttö tästä asiasta.

Voisitko vielä kertoa miltä se miehesi pelkääminen tuntuu tai milloin sitä esiintyy?

Entä mitä ajattelet, että miehesi asiasta ajattelee - vai tietääkö hän?

pelkään miestäni yleensä silloin kun hän suuttuu koska käyttäytyy jotenkin aggressiivisesti muttei koskaan kuitenkaan väkivaltaisesti ketään kohtaan.. se pelko on oikeasti aika inhottava tunne... mieheni ei tiedä, en ole kertonut koska luulen että hän loukkaantuisi...

[QUOTE="vieras";26415502]mutta voiko niistä kysyä mieheltä?[/QUOTE]

Miksei voisi kysyä?

Onhan se kai parempi ottaa kissa pöydälle, kun antaa pelon kasvaa ja kalvaa mielessä ja hiljalleen ahdistua sen takia. Ja miten sitä voi apua saada, jos on vaan hiljaa asiasta?

[QUOTE="hhh";26415514]...mieheni ei tiedä, en ole kertonut koska luulen että hän loukkaantuisi...[/QUOTE]

Kiitos vatauksestasi.

Toivon, että voit joskus kertoa asiasta miehellesi. Tiedän nimittäin naisen, joka pelkäsi aivan liian kauan omaa miestään sen takia, että tämä katsoi häntä usein keskustellessa vihaisesti.

Kun asia sitten otettiin esiin, mies kertoi silmiensä usein kuivuvan ja rypisteli otsaansa sen takia. Asia olisi ollut korjattavissa jo alkumetreillä kostuttavilla silmätipoilla ja naisen olisi ollut helpompi tämä tietäen ymmärtää miestään ja vastaavasti mies ei olisi ihmetellyt itsekseen ja turhaan naisen käytöstä.

[QUOTE="Sanna";26415634]Jos pelkää, niin silloin on syytä lähteä litomaan. Minä en ollut niin tyhmä, että olisin jäänyt suhteeseen odottamaan sitä ensimmäistä lyöntiä.[/QUOTE]

No jos pelon tuntemus riittää sinulle perusteeksi toisen jättämiselle, niin mistä sitten tiedät että se pelkosi on edes totta ja että sitä ensimmäistä lyöntiä olisi ikinä edes tullut?

Entä miten vahva pelon tuntemuksen pitää olla. Riittääkö ihan pikku pelko vai pitääkö olla ainakin keskikokoinen? :-)

Olisi kiva tietää, jos voit kertoa, kun ihmisillä nyt on moninaisia hassuja tuntemuksia muutenkin...

Yhteistyössä