Matalat ja sisäänpäin kääntyneet nännit ja imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on vähän samaa ongelmaa mut itseasiassa kun sai imuotteen kuntoon ja sitkeesti vaan piti rinnalla, alko se nänni tulee sieltä ylös!Hemmetisti se sattu mut sit kun ne nous niin sai vauvakin syötyä. Tokihan se voi olla ettei se kaikilla mene noin..

Mulla siis todella matalat nuo nännin päät eikä poika saanut ilman rintakumia otetta nännistä, nyt toivoisin, että keinolla millä hyvänsä voisin imettää ilman noita kumeja. Vaikka se sitten alkuun sattuisikin. Ja kaikki maholliset apuvälineet olen valmis kokeilemaan, kunhan vaan ei noita rintakumeja enää koskaan.

mulla oli tuollaiset, ja esikoisen imetys oli vaikeaa sekä kivuliasta ekat 6 viikkoa. Pojalla oli myös kireä kielijänne, jonka takia imuote napsahti vähän väliä irti ja nännit oli ihan haavoilla ja arat. Käytin rintakumia ekat 2 kuukautta paljon, siten että aloitin imetyksen kumin kanssa ja nappasin sen pois jossain kohtaa. Pikkuhiljaa nännit venyi käytössä niin, ettei rintakumia enää tarvittu. Ja kun pojan kielijännekin vielä poikkastiin 5-kuisena, loppui se imuotteen irtinapsahtelukin :) Lansinol-voiteesta oli iso apu.

Mulla on toinen nänni tuollainen, mutta hyvin imetys on onnistunut. Mulla ei ole sattunut kummastakaan rinnasta imettäminen, ei siis ulospäin "normaalista" kuin sisäänpäin kääntyneestä. En tarvinnut rintakumia. Mulla asiaan varmastikin vaikutti se, että esikoiseni imuote oli synnytyssalista lähtien oikea, tietenkin joskus on hetkittäin tarvinnut korjata.

Eli mitään neuvoja mulla ei ole, mutta ehkä jos sun toisen lapsen imuote olisi alusta alkaen hyvä, niin imetys voisi tällä kertaa sujua paremmin. Tsemppiä!

Minulla myös matalat/sisäänpäinkääntyneet nännit, mutta ei haitannut mitään imettäessä. Tai no, alkuun kyllä meni kumpaakin lasta imettäessä iho rikki, mutta en tiedä oliko tuolla nännin muodolla siihen mitään vaikutusta? Esikoinen haki kunnon imuotetta viikon pari ja rintakumi oli alkuun välillä käytössä, kuopus alkoi heti synnytyssalissa imeä oikealla otteella. Vauvahan ottaa suuhunsa paljon sitä nännipihaakin eikä pelkästään nänniä, joten ei sillä nännin muodolla loppujen lopuksi ole niin suurta merkitystä. Tietysti alkuun vauvan voi olla vaikeampi löytää se matala rinnanpää suuhunsa, mutta muuten...

Olen ihmetellyt noita niplettejä, kun niissä luvataan että muutamassa viikossa nännit kääntyy pysyvästi ylöspäin, kun ei mulla ainakaan ole nännit kääntyneet mihinkään pysyvästi vaikka yhteensä 2,5 vuotta olen imettänyt! :D

Suosittelen kuitenkin alkuun niitä rintakumeja jotka jätät sitten kuuukauden-parin jälkeen pois kun vauva oppii imemään. Meillä kumien poisjättö onnistui suht helposti parin kuukauden jälkeen.

Minulla myös matalat/sisäänpäinkääntyneet nännit, mutta ei haitannut mitään imettäessä. Tai no, alkuun kyllä meni kumpaakin lasta imettäessä iho rikki, mutta en tiedä oliko tuolla nännin muodolla siihen mitään vaikutusta? Esikoinen haki kunnon imuotetta viikon pari ja rintakumi oli alkuun välillä käytössä, kuopus alkoi heti synnytyssalissa imeä oikealla otteella. Vauvahan ottaa suuhunsa paljon sitä nännipihaakin eikä pelkästään nänniä, joten ei sillä nännin muodolla loppujen lopuksi ole niin suurta merkitystä. Tietysti alkuun vauvan voi olla vaikeampi löytää se matala rinnanpää suuhunsa, mutta muuten...

Olen ihmetellyt noita niplettejä, kun niissä luvataan että muutamassa viikossa nännit kääntyy pysyvästi ylöspäin, kun ei mulla ainakaan ole nännit kääntyneet mihinkään pysyvästi vaikka yhteensä 2,5 vuotta olen imettänyt! :D

Kyllä sillä nännin koollakin on aika paljon väliä. Yhden epäonnistuneen imetyksen jälkeen voin sanoa.

Nostan tätä jos löytyisi lisää kommentteja.

Itsellä nousee Nipletellä, mutta sattuu ihan *****sti.
Yksi epäonnistunut imetys takana. Nännit ei juurikaan nouse voimakkaimmillakaan rintapumpuilla, vauvan imulla tai millään muullakaan.

Kun esikoisen jälkeen kyselin korjaustoimenpiteitä sain kuulla, että todennäköisesti mun tilanne on se, että nännejä ei saa käännettyä ilman maitotiehyeiden katkaisua. Siispä tilannetta ei korjattu.

Nyt sitten toinen tulossa. Toive olis, että päästäisiin harjoittelemaan ilman rintakumia. Esikoisen kanssa ei tullut mitään.

Mulla on tälläiset parhaillaan käytössä: http://www.ainu.fi/tuotteet/ainu-medela-nanninmuotoilijat

Tällä hetkellä näyttää siltä että taitaa olla ihan humpuukkia, mutta tosiaan vasta tänään aloitin käytön, että saas nähdä. Ohjeissa sanotaan että jos aloittaa käytön raskaana ollessa niin pitäis odottaa raskausviikolle 32, mutta mä en jaksanu odottaa, mulla on nyt rv 30.

Riippuu varmasti rintojen muodosta sen nännin mallin lisäksi. Itselläni nännit ovat todella matalat, nänninpihan tasolla, eikä niitä edes huomaa ennenkuin kylmässä nousevat hieman koholle. Sen sijaan rintani ovat muuten suuret ja aika löysät, joten imetys sujui hienosti ilman kumia. Niinkuin joku sanoikin, niin vauvahan haukkaa aika ison osan rintaa suuhun. Itse pelkäsin etukäteen, pystynkö näillä näkymättömillä nänneillä lainkaan imettämään, mutta hyvin toimi kun lapsen imuote oli oikea.

Kaupoissa myydään muistaakseni sellaisia pieniä laitteita, joilla voi nostaa nännin esille. Rintapumppu ajaa saman asian. Kannattaa kuitenkin odottaa sinne viikolle 32, sillä nänniärsytys voi aiheuttaa supistuksia ja käynnistää synnytyksen etuajassa. Laitoksella kätilö sanoi, että jos tarvis, voi ensin houkutella nännin pumpulla esiin ja sitten heti perään nostaa vauvan rinnalle.

Yhteistyössä