Me murehdittiin mieheni kanssa raha-asioita yhteen väliin tosi paljon ja öisin ei uni tullut. Suosittelen illasta katsomaan jotain sellasta leffaa, mistä tulee hyvälle mielelle, ei mitään kauhua tmv. joku lempileffa ja kun riittävän pitkään sitä katsoo, niin nukahtaakin siihen. Jos löytyy läppäri, niin voi vaikka sängyssä katella tai telkka makkarissa. Aikani valvottua päätin, että mitä ihmettä tää hyödyttää. Oon aamuisin vaan tosi väsynyt ja kiukkuinen kaikille. Otettiin joka lasku yksitellen ja soitettiin ja laitettiin sähköpostia ja varattiin aika velkaneuvojalle, oon pitäny sitä jotenkin tosi nöyryyttävänä, kun sinne menee. Mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa! Hän antoikin sitten tosi paljon kaikkia hyviä neuvoja ja hänen neuvoillaan me ollaan tässä jollain tavalla selvitty. Ulosotossa on rahaa, enkä edes tiedä kuinka paljon ja ihan sama, ne on vaan numeroita mulle tällä hetkellä! Kaikki velat annetaan mennä sinne. Luottotiedoissa on merkintä, mutta eipähän voi mistään kohtaa enempää velkaantua, meillä tää kyllä johtuu miehen firman nurin menemisestä. Mutta eipähän voi ottaa velkaa velan päälle. Suosittelen tekemään joka päivä jotain kivaa, mikä rentouttaa oman mielen. Se voi olla ihan joku pieni juttu! Yksin suihkussa käyminen, pieni lenkki pihassa yksin, kirjastossa käynti, pyörälenkki, hetken aikaa yksin pihassa istuminen ym. ihan mikä tahansa, missä sun hermot lepää! Se auttaa oikeesti jaksamaan tosi paljon! Ja kun saa oman mielen virkeämmäksi, niin sitten jaksaa paljon paremmin tarttua noihin tylsiinkin juttuihin. Ota vaikka tavotteeksi yksi tylsä juttu jotain kivaa juttua kohden. Huomaat, että kyllä se elämä siitä rupee iloksi muuttumaan!

Ihan varmasti!! Työtä täytyy tehdä jonkun verrankin, mutta jos siihen on valmis, niin kaikki kääntyy parhain päin. Mä oon oppinut tän kaiken myötä nauttimaan ihan tosi pienistä arjen iloista, sellaisista, mitä aiemmin on pitänyt ihan itsestään selvinä, mutta mihin ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta. Saatiin ihanilta ystäviltä muutama Makuunin lahjakortti ja voi että minkä ilon se toikaan! <3 Aikasemmin se oli ihan itsestään selvää, että lähes joka viikko pystyttiin hakea vuokralle leffa. Tällä hetkellä se 5 on iso raha. Ja voi kuinka oon onnellinen, jos joskus voin kaupasta ostaa herkkuja kasan ja lasten kanssa herkutella. Tätä ei meillä nykyään tapahdu kovinkaan usein. Mutta maistuupahan sitäkin paremmalta. Mä oon löytäny iloni tuunailemisesta, leipomisesta, kirpparikierroksista, kutomisesta, kirjastoreissuista, ompelemisesta jne... Näistä osa on sellaisia asioita, mitä en koskaan aiemmin olis edes kuvitellut tykkääväni!

Mutta oon opetellu jopa villasukan kutomisen! Tulipahan pitkä sepustus ja ilman mitään jakoja, mutta toivottavasti jaksat lukea!
Älä vaivu oikeesti mihinkään murheeseen!! Kaikki asiat järjestyy ihan varmasti parhain päin! Muista pitää itsestäsi huolta, niin näät muutkin asiat sen jälkeen paljon kirkkaampina ja iloisempina! Niin mäkin oon tehnyt!

Jaksamista ja tsemppiä ap:lle!!