auttaakaa ja tsempatkaa mua elämään:(oon ihan itsemurhan partaalla:(:(:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(:(:(

Vieras
tää on ihan kamlaa..velkaa ihan vitusti, ei tietoa millä eläää ,asunto meinaa lähtiä alta, lapsia sentään jotenkin jaksan hoitaa...hermot meinaa mennä silti kokoajan...mahassa kiven tunne kun odottaa että milloin haastemies tulee,vielä ei luottotiedot oo lähteny vaan oli tullu spostiinkin viesti et jos et heti maksa tulee maksuhäiriö:(:(:oma vika mut en tiiä miten oon elämän näin saanu...tekis mieli alkaa polttaan ,sais lepyttää hermoja,mut mies ei anna jättää jos poltan...tää elämä on ihan paskaa..meillä on talokni palanut,kaikki meni:(:( siitä on kyllä montavuotta aikaa mut tuntuu et kaikki purkaantuu nyt yhellä kertaa::( en jaksanut käräjöidä vanhemmasta lapsesta ,meni isälleen asumaan,kadun sitäkin:(:( en tiiä ... en uskalla mennä pyytämään apua,ei olla sossun kans oltu tekemissä vuoteen... pelottaa:(:(

Noihin velkajuttuihin voin vain sanoa, että mieti tarkkaan pystytkö lyhentämään sopimusten mukaan. Itse painin noiden asioiden kanssa pari vuotta, kunnes en enää jaksanut, kun ei ollut enää mahkuja tapella. Annoin periksi ja nyt meni luottotiedot, ajattelin asian niin että nyt opin elämään tekemättä lisää velkaa ja lapselleni olen parempi vanhempi kun en koko ajan stressaa. Sen mukaan eletään mitä on. Mulla lisänä puolison sairaus (elinaikaa hänellä max. vuosi), parhaan ystävän kuolema. Mutta ilman lastani ja omaa harrastustani en jaksaisi jatkaa. Rakastan lastani yli kaiken, enkä halua enempää sekoittaa hänen elämäänsä. Joten nyt on helpottunut olo, taistelu luottotiedoista loppuu, velat kootaan yhteen ja siitä alkaa niiden lyhennys. Vielä ei kaikki selvää, mutta olo helpompi.

pää pystyyn nyt! :) hymyä huuleen ja asiat selvitykseen yks kerrallaan. kun saat jonkun laskun esim lisäaikaa yms asiat kuntoon, kämppä suursiivoukseen ja ihmissuhteet kuntoon elämä rullaa!!! aloitat yhdestä asiasta, huomenna! soitat jonkun laskun tai asian hoitajalle ja siitä sel lähtee meneen..

Onneksi pohjalta on mahdollista mennä vain yhteen suuntaan eli ylöspäin. Huomenna heti luuri käteen ja asioita selvittämään. Jos olet jo ihan down niin pinnistele vielä tämä juttu! Kuten ylempänä joku kirjoitti niin velkasaneeraukseen. Ei nuo asiat vielä ole maailman loppu. Olette ilmeisesti sentään terveitä koko porukka, joten eikun taistoon vaan vaikeuksia vastaan.

Täällä toinen, jolla perjantaista asti ollut itku silmässä. Visa electron suljettiin, koska en voinut maksaa luttokorttilaskua. Pankkiin pääsen vasta perjantaina varatulle ajalle, en tiedä mitä sitten tapahtuu. Ulosotossa on jo jonkun verran, en edes tiedä paljon.

Mutta ei auta kun toivoa, että asiat vielä jonakin päivänä ovat paremmin! Mulla on maailman ihanin pieni poika, terveitäkin ollaan, joten siksi kaikki on kuitenkin hyvin. Velkaneuvojalle mun on myös mentävä, se on ainoa keino selvitä tästä kaikesta.

Täällä toinen, jolla perjantaista asti ollut itku silmässä. Visa electron suljettiin, koska en voinut maksaa luttokorttilaskua. Pankkiin pääsen vasta perjantaina varatulle ajalle, en tiedä mitä sitten tapahtuu. Ulosotossa on jo jonkun verran, en edes tiedä paljon.

Mutta ei auta kun toivoa, että asiat vielä jonakin päivänä ovat paremmin! Mulla on maailman ihanin pieni poika, terveitäkin ollaan, joten siksi kaikki on kuitenkin hyvin. Velkaneuvojalle mun on myös mentävä, se on ainoa keino selvitä tästä kaikesta.

Pakko kysyä miten electron ja luottokortti liittyy toisiinsa? Multa kuukausi sit suljettiin Master
Card, mutta electron jäi koska sehän varmentaa heti.

Pakko kysyä miten electron ja luottokortti liittyy toisiinsa? Multa kuukausi sit suljettiin Master
Card, mutta electron jäi koska sehän varmentaa heti.

Jaa a. Electron vanhentui ja uutta ei lähetetty. Puhelimessa ei sen enempää pankkivirkailija voinut sanoa, kun että juttu liittyy tuohon luottokorttiin (joka ei siis ole ollut käytettävissä enää pariin vuoteen) ja että mun pitää mennä pankkiin keskustelemaan asiasta. En tiedä mitä tapahtuu. Ja tosiaan olen lapseni yksinhuoltaja, joten hiukan hankalaa elämä ilman tuota electronia.

Multa on itseltäni mennyt kahteen otteeseen luottotiedot. Ne on luottotiedot, siihen ei kuole ja siitä pääsee pois, kun velkansa on maksanut (itse olen tältä osin kohta taasen kuivilla vesillä, vaikkakaan tällähetkellä ei haittaisi, vaikka luottiedot olis iäksi mennyttä). Asunnottomiksikaan ette jää, kun teillä on lapsia. Joten siinä mielessä mitään kamalaa ei ole tapahtunut. Kenelläkään ei ole syöpää ja kukaan ei tee kuolemaa. JA raha on typerin syy tappaa itsensä, usko pois. Nämä totuudet tulee köyhän ihmisen suusta, joka lyhentää ulosottoa ja on liian ylpeä menemään sossuun, vaikka saisi TT tukea.

Jos laskut ei ole vielä mennyt käräjille, yritä sopia joku lyhennys niille. Puhelin käteen ja soita. Se pelottaa ja kauhistuttaa, mutta ei kukaan sua puhelinlankoja pitkin syö :) Ja kun on asiallinen ja kohtelias, niin samanlaista kohtelua sitä usein takaisinpäinkin saa.

Mitä tulee lapseen, jos isä on kunnollinen ja muksu sinne itse halusi, niin huolta sen suhteen ei ole. Lapsesta saattaa tuntua, että asuminen etävanhemalla on kivempaa ja haluavat muuttaa (on kokemusta), mutta pian huomaakin, että samanlaista arkea sielläkin pöritetään omine sääntöinen (kokemusta) ja ei olekkaan enää niin hehkeetä :) Ja joutuvat molemmat opettelemaan sen yhdessäolon ja arjen ihan uusiksi, koska se on erilaista..kasvukipuja siis. Älä siitä huoli :)

Asioilla on tapana järjestyä, mutta se vaatii yrittämistä! Ota yhteys velkaneuvontaan, josta saat apua velkojen kanssa. Koita pitää luottotietosi jos mahdollista, elämä vaikeutuu melkoisesti ilman niitä. Selvitä pääsi, tee itsellesi selviytymis-suunnitelma, ja noudata sitä. Tilanne helpottaa ja muuttuu paremmaksi, jos niin oikeasti haluat.

[QUOTE="tsiisus";26409807]Nuija mikä nuija[/QUOTE]

Ei noista "muita paremmista ihmisistä" kannata välittää. Ei ole itse ollut ahdingossa, koska on niin vitun hyvä, joten ei voi ymmärtää asiasta mitään.

joo, no saan ylihuomenna sen verran rahaa että saan muutaman laskun maksettua... lisäksi luottokortti lasku meilläkin on jo kuukaudenmyöhässä,mutta saan sen tässä kuussa hoidettua...päivisin asiat ei tunnu niin isoilta mut sit viime yönäkin satuin neljältä herään enkä saanut unta kun raha asiat kummitteli mielessä:( miksi aina yöllä,ei sais yhtään miettiä' illalla raha asioita ja varsinkaan yöllä kun sattuu herään:( jos se tästä heöpottuis jokus:(

Raha on vain rahaa. Eletään kuitenkin valtiossa, jossa rahan loppuminen ei merkitse elämän loppumista. Toki se ahdistaa, mutta jos olet sentään lapsesi pystynyt hoitamaan niin... it's gonna be allright.

Jos olet(te) selvinnyt talon palamisesta ja muusta vastoinkäymisestä, miksi et tästäkin. Jos tällä mainitsemallasi polttamisella tarkoitat tupakkaa (etkä esim. taloanne, hehhhehe), en tietty suosittele, mutta jos miehesi aikoo potkia yhdestä röllöstä pihalle niin pistä se moukka vaihtoon.

Jos sulla isällään asuvaan lapseen kuitenkin tapaamisoikeus ja isän kanssa hyvät välit, niin kaikki ok? Ota sossuun uudestaan yhteyttä ja pyydä apua.

Sounding like a Saint Mary.

Eli kehottaisitte rahaongelmien takia saman tien hypätä kaivoon? Selvä. :)

Joo toki, kaivoon oon tietty itsekkin hyppäämässä, sitähän mä tarkotin.

Tietysti se on vaan rahaa! Mutta siinä kohtaa kun on niin kusessa raha-asioiden kanssa, ettei tiedä miten selvitä (siis kun sitä rahaa tosiaan tarvitsee lapsen elättämiseen) niin masentuu kovin helposti. Ei jojoon kannata itseään vetää mun mielestä mistään syystä ja tärkeintä on yrittää selvittää asiat! Ja kuten jo sanoin: terveys on oikeasti tärkeintä elämässä.

Raha on vain rahaa. Eletään kuitenkin valtiossa, jossa rahan loppuminen ei merkitse elämän loppumista. Toki se ahdistaa, mutta jos olet sentään lapsesi pystynyt hoitamaan niin... it's gonna be allright.

Jos olet(te) selvinnyt talon palamisesta ja muusta vastoinkäymisestä, miksi et tästäkin. Jos tällä mainitsemallasi polttamisella tarkoitat tupakkaa (etkä esim. taloanne, hehhhehe), en tietty suosittele, mutta jos miehesi aikoo potkia yhdestä röllöstä pihalle niin pistä se moukka vaihtoon.

Jos sulla isällään asuvaan lapseen kuitenkin tapaamisoikeus ja isän kanssa hyvät välit, niin kaikki ok? Ota sossuun uudestaan yhteyttä ja pyydä apua.

Sounding like a Saint Mary.

kiitos sulle:) saat mut aina sun kommenteilla piristyyn:) kiitos muillekin ihanille ihmisille, jos saisin vähän nukuttua...joo on tapaamisoikeus ym kunnossa kaikki pojan asiatki... ja tupakan polttoa tarkotin...´meneehän siihenkin rahaa mut ois apu mulle et pääsen hermoja lepuuttaan ja en räjähtäis...oon vuoden ollu ilman mut painajaisia nään tupakasta ja kokoajan mielesä... mies vaan niin vtun idiootti kaiken lisäksi!!! ois mulla tavaraa mitä myydä jos nyt tilanne niin kamalan pahaksi menee.. ja auto on myös... senkin voin myydä...oiskohan mahdollista liitolta saada esim 10päivän raha? onko kukaan saanut?kun saisin sen vasta viimesellä viikolla muuten...500euroa helpottas kummasti ja sais parilaskua silläki pois...miten voin nukkua et en mieti yöllä näitä asioita:(

Luottotietojen menetyshän ei maailmaa kaada. Tässä maassa on hirveä määrä ihmisiä joiden luottotiedot on jossain vaiheessa menneet ja ihan hyvää elämää he pystyvät siitä huolimatta elämään. Tietenkin kannattaa yrittää pitää rekisterit puhtaana eli oisko mahdollista sopia maksusuunnitelmia joita pystyisit noudattamaan? Jos ei, niin sitten ainakin pakosta loppuu velan tekeminen ja alat vaan mahdollisuuksien mukaan maksella itseäsi kuiville. Yritä kerätä rohkeutta soittaa kaikille velkojille ja yrittää sopia asioista. Vaikka ei onnistuisikaan niin tiedätpä ainakin mitä on tulossa eikä tarvitse enää pelätä mitä tapahtuu ja asiat ei tunnu niin ylitsepääsemättömiltä vaikka huonosti olisivatkin.

Oisko sun mahdollista pistää mielessäsi tätä kaikkea ahdistusmöykkyä pienemmiksi palasiksi. Ajatella yhtä asiaa kerrallaan ja miettiä miten sen voisi muuttaa paremmaksi. Yritä olla murehtimatta asioita joille et mitään voi. Salli itsellesi pahan olon ja ahdistuksen tunteet mutta pyri siihen, että ne eivät määrittele sitä mikä sinä olet. Yritä keksiä jotain tekemistä missä olet hyvä ja voit kokea innostusta ja onnistumisen tunteita.

Olen joskus ollut tilanteessa missä musta tuntu aika paljon samalta kuin susta nyt. En voi sanoa, että elämä ois mitään tanssia ruusuilla (ja amarylliksillä) vieläkään, mutta sen olen huomannut, että asioilla on tapana jollain tavalla järjestyä, vaikkakaan ei ehkä ihan niin kuin olisi luullut tai toivonut.

Äläkä nyt missään nimessä ala polttamaan. Tupakointi auttaa vaan tupakoitsijoita ja niitäkin vaan tupakantuskiin.

Me murehdittiin mieheni kanssa raha-asioita yhteen väliin tosi paljon ja öisin ei uni tullut. Suosittelen illasta katsomaan jotain sellasta leffaa, mistä tulee hyvälle mielelle, ei mitään kauhua tmv. joku lempileffa ja kun riittävän pitkään sitä katsoo, niin nukahtaakin siihen. Jos löytyy läppäri, niin voi vaikka sängyssä katella tai telkka makkarissa. Aikani valvottua päätin, että mitä ihmettä tää hyödyttää. Oon aamuisin vaan tosi väsynyt ja kiukkuinen kaikille. Otettiin joka lasku yksitellen ja soitettiin ja laitettiin sähköpostia ja varattiin aika velkaneuvojalle, oon pitäny sitä jotenkin tosi nöyryyttävänä, kun sinne menee. Mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa! Hän antoikin sitten tosi paljon kaikkia hyviä neuvoja ja hänen neuvoillaan me ollaan tässä jollain tavalla selvitty. Ulosotossa on rahaa, enkä edes tiedä kuinka paljon ja ihan sama, ne on vaan numeroita mulle tällä hetkellä! Kaikki velat annetaan mennä sinne. Luottotiedoissa on merkintä, mutta eipähän voi mistään kohtaa enempää velkaantua, meillä tää kyllä johtuu miehen firman nurin menemisestä. Mutta eipähän voi ottaa velkaa velan päälle. Suosittelen tekemään joka päivä jotain kivaa, mikä rentouttaa oman mielen. Se voi olla ihan joku pieni juttu! Yksin suihkussa käyminen, pieni lenkki pihassa yksin, kirjastossa käynti, pyörälenkki, hetken aikaa yksin pihassa istuminen ym. ihan mikä tahansa, missä sun hermot lepää! Se auttaa oikeesti jaksamaan tosi paljon! Ja kun saa oman mielen virkeämmäksi, niin sitten jaksaa paljon paremmin tarttua noihin tylsiinkin juttuihin. Ota vaikka tavotteeksi yksi tylsä juttu jotain kivaa juttua kohden. Huomaat, että kyllä se elämä siitä rupee iloksi muuttumaan! :) Ihan varmasti!! Työtä täytyy tehdä jonkun verrankin, mutta jos siihen on valmis, niin kaikki kääntyy parhain päin. Mä oon oppinut tän kaiken myötä nauttimaan ihan tosi pienistä arjen iloista, sellaisista, mitä aiemmin on pitänyt ihan itsestään selvinä, mutta mihin ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta. Saatiin ihanilta ystäviltä muutama Makuunin lahjakortti ja voi että minkä ilon se toikaan! <3 Aikasemmin se oli ihan itsestään selvää, että lähes joka viikko pystyttiin hakea vuokralle leffa. Tällä hetkellä se 5€ on iso raha. Ja voi kuinka oon onnellinen, jos joskus voin kaupasta ostaa herkkuja kasan ja lasten kanssa herkutella. Tätä ei meillä nykyään tapahdu kovinkaan usein. Mutta maistuupahan sitäkin paremmalta. Mä oon löytäny iloni tuunailemisesta, leipomisesta, kirpparikierroksista, kutomisesta, kirjastoreissuista, ompelemisesta jne... Näistä osa on sellaisia asioita, mitä en koskaan aiemmin olis edes kuvitellut tykkääväni! ;) Mutta oon opetellu jopa villasukan kutomisen! Tulipahan pitkä sepustus ja ilman mitään jakoja, mutta toivottavasti jaksat lukea! :)

Älä vaivu oikeesti mihinkään murheeseen!! Kaikki asiat järjestyy ihan varmasti parhain päin! Muista pitää itsestäsi huolta, niin näät muutkin asiat sen jälkeen paljon kirkkaampina ja iloisempina! Niin mäkin oon tehnyt! :) Jaksamista ja tsemppiä ap:lle!!

Nuku hyvin ja ajattele nukkumaan mennessä viimeisenä kaikkia kivoja juttuja!!! :) Se auttaa saamaan unen päästäkin paremmin kiinni. Mä joskus lämmitän sellasen kaurapussin ja se lämpö antaa paremman unen. Jos omistat sellaisen, niin kokeile!! Ja yks juttu vielä, jos mikään kirja vaan kiinnostaa, niin lue sellasta. Joku hyvän mielen kirja, ei mitään ahdistavaa! Sekin vie ajatukset pois raha-asioista ja ylipäätään kaikista huolista. Baby Blues on huippu hauska mun mielestä! ;) Siihen mä satsaan joka vuosi, että saan uuden ostettua. Niitä on niin huippu lukea yksin ja nauraa niille jutuille. Mutta se vaatii sen, että niistä tykkää! ;)

Oikein kauniita ja levollisia unia!!!! <3

Yhteistyössä