Olinko nyt mainontamielikuvien uhri :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostoksilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostoksilla

Vieras
Olin ostamassa lapselle peittoa ja tyynyä Prismalta. Cirafin lastentyyny 4,94, Familonin tyyny 14,95. Cirafin lastenpeitto 16,90, Familonin 34,90.

Olin jo matkalla kassalle Ciraf-tuotteen kainalossa, kun muutinkin mieleni ja ostin Familonit. Hintaeroa tuli siis kaikkiaan n. 30 euroa. Maksoinkohan nyt "ilmasta"?

Itselleni olisin varmaan Cirafit ostanutkin, mutta tuli sellainen tunne etten viitsi pihistellä lapsen petivaatteissa.

Blaah. Okei :D

Ostin siis peiton kokoa 115 x 150, lapsi alle 2v joten eiköhän sentään sillä peitolla aika monta vuotta pärjätä?

Hmm, vielähän nuo voisi vaihtaa kun on kuitti tallessa...

Meillä toisella on familonin peitto ja tyyny ja toisella Cirafin, johtuen siitä, että vanhemmalle aikanaan ostin alennusmyynnistä nuo Familonin setin ja pienempi sai sitten joululahjaksi tuon cirafin setin, tosin minä olin sitä valitsemassa itse :)

[QUOTE="vieras";26399729]Meillä toisella on familonin peitto ja tyyny ja toisella Cirafin, johtuen siitä, että vanhemmalle aikanaan ostin alennusmyynnistä nuo Familonin setin ja pienempi sai sitten joululahjaksi tuon cirafin setin, tosin minä olin sitä valitsemassa itse :)[/QUOTE]

No oletko huomannut mitään eroa niillä käytössä ja käytännössä? Onko Familon kuumempi kuin Ciraf?

Kysyn ihan oikeasti nyt, kannattaisikohan palauttaa ne Familonit ja ostaa sittenkin Cirafit ja saisin takaisin ne 30 euroa muuhun käyttöön?

No ihan hyvät olet ostanut. Monesti niissä halvoissa on ihan rimpula kuteet sisässä ja ne on kohta ihan luttanoita. Nimimerkki ostimpa sitten halvan tyynyn lapselle ja nyt sillä ei halua edes koira nukkua.

Meillä on yhdellä lapsista Cirafin peitto. On ollut mun mielestä todella hyvä, jopa parempi kuin kalliimmat. Pesty jo monta kertaa, mutta edelleen niin pehmeä, että lapsi haluaisi nukkua sen alla ilman pussilakanaa :D

No oletko huomannut mitään eroa niillä käytössä ja käytännössä? Onko Familon kuumempi kuin Ciraf?

Kysyn ihan oikeasti nyt, kannattaisikohan palauttaa ne Familonit ja ostaa sittenkin Cirafit ja saisin takaisin ne 30 euroa muuhun käyttöön?

No meil on ja on ollu familonia ja halvempaa ja mitää eroa en oo huomannu. Nykynen on joku mikälie ja ostettu cittarista 9e noin 2v sitten. Edelleen lämmin ja hyvä. sanoisin että mielikuvan ostit.

Halvat tyynyt ainakin on ihan paskoja, oli ne lasten tai aikuisten. Kaupassa vaikuttavat hyviltä, mutta ei kauaa tarvi nukkua, kun täytteet on vanupalloina missä sattuu.

No mä meinasinkin siinä välissä tehdä niin, että otan Familonin tyynyn ja sen Cirafin peiton (kun just tyynyt saattaa mennä nopeasti huonoiksi). Sitten ajattelin että helkkariako tässä nuukailen ja otin Familonin tyynyn kaveriksi saman sarjan peiton.

Jos ajattelee, että olisin joka tapauksessa ostanut kalliimman tyynyn, niin sitten hintaeroksi jäisi vain se peittojen hinnan ero eli n. 18 euroa.

Meillä on muuten aika viileä talo. Ei lattialämmitystä ja talvisin nuukaillaan lämmityksessä sen verran, että kotona ei tarkene esim. lyhythihaisella paidalla. Onkohan se Familonin peitto silti liian kuuma lapselle? Kesällä tietysti voi nukkua vaikka pelkällä lakanalla jos tarvitsee.

No peittoon en investois hirveesti, mutta monet halvat tyynyt on kyllä myös huonoja, ainakin aikuisten, mutta eiko ne lasten tyynyt ole muutenkin semmosia littanoita?

Onko sinusta 34,90 liikaa lapsen peitosta? Kysyn siis ihan mielenkiinnosta.

Ehkä minä sitten palautan ainakin sen peiton ja otan tilalle halvemman.

Kovasti nuo kalliimmat merkit mainostaa anti-bakteerisuutta ja allergiaystävällisyyttä (estää pölypunkkeja jne), tiedä sitten onko niillä oikeasti mitään eroa halvempiin tuotteisiin. Meillä ei kyllä kukaan ole allerginenkaan ja pölypunkkeja löytyy taatusti muualta huushollista joka tapauksessa :D

Onko sinusta 34,90 liikaa lapsen peitosta? Kysyn siis ihan mielenkiinnosta.

Ehkä minä sitten palautan ainakin sen peiton ja otan tilalle halvemman.

Kovasti nuo kalliimmat merkit mainostaa anti-bakteerisuutta ja allergiaystävällisyyttä (estää pölypunkkeja jne), tiedä sitten onko niillä oikeasti mitään eroa halvempiin tuotteisiin. Meillä ei kyllä kukaan ole allerginenkaan ja pölypunkkeja löytyy taatusti muualta huushollista joka tapauksessa :D
No on se jos halvemmallakin saa. Kotimaisesta työstä tosin ehkä voisin maksaa, jos rahaa on, mutta en sit tiedä onko noi familonit edes kotimaisia. Ja pölypunkkien aiheuttamia ongelmia ehkäistään, suurimmaksi osaksi kyllä muilla keinoin kuin peittomateriaaleilla, joten en usko sen olevan olennainen asia. Ja pölypunkitkin taitaa olla luultua harvinaisempia.

No meil on ja on ollu familonia ja halvempaa ja mitää eroa en oo huomannu. Nykynen on joku mikälie ja ostettu cittarista 9e noin 2v sitten. Edelleen lämmin ja hyvä. sanoisin että mielikuvan ostit.

Cirafin peittoa en vielä ole ostanut. Kuitenkin mulla on itsellä semmonen halpa peitto ja palelen helposti yöllä joten nukun sitten kahdella peitolla. Miehellä on finlaysonin täkki ja muutaman kerran miehen peitolla nukuttuani voin todeta sen olevan tuplasti lämpimämpi. Tämäkin tietysti riippuu niin ihmisestä paleleeko miten helposti.

Yhteistyössä