Miksi monen mielestä temperamentiltaan vilkas lapsi on aina huonosti kasvatettu ja kuriton?

• Viestiketjun aloittaja Anonyymitär
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26392187]Minä en tajua, että miksi lasten pitäisikään aina ja joka tilanteessa osata käyttäytyä. Nehän vasta opettelee toimimaan yhteisten sääntöjen mukaan. [/QUOTE]
Juuri näin :)

Mutta vanhempien pitäisi mun mielestä aina ja joka tilanteessa jaksaa opastaa lasta oikeaan suuntaan. Ei lapsi opi, jos hölmöilyjä katsotaan läpi sormien...ei säännöt tule tutuiksi, ellei niitä toista.

(siis kun jotkut on sitä mieltä, että esim. 3-4 v lapselle on turha opettaa mitään sääntöjä, kun ei se niitä kuitenkaan opi tai hetken päästä muista, joten pöljäilköön nyt rauhassa ruokaravintolassa, kaupassa, bussissa, tms...ja sellaista en tajua ollenkaan)

Nellien
Juuri näin :)

Mutta vanhempien pitäisi mun mielestä aina ja joka tilanteessa jaksaa opastaa lasta oikeaan suuntaan. Ei lapsi opi, jos hölmöilyjä katsotaan läpi sormien...ei säännöt tule tutuiksi, ellei niitä toista.

(siis kun jotkut on sitä mieltä, että esim. 3-4 v lapselle on turha opettaa mitään sääntöjä, kun ei se niitä kuitenkaan opi tai hetken päästä muista, joten pöljäilköön nyt rauhassa ruokaravintolassa, kaupassa, bussissa, tms...ja sellaista en tajua ollenkaan)
Meidän yksi lapsista on tuon ikäinen, osaa istua koko koulun kevätjuhlan nätisti ja hiljaa paikallaan, osaa olla bussissa nätisti, yms yms.

Mutta tupaletn vanhemmalle tuo tuottaa ongelmia.

o k
ja mulle kun joku tulee inisee että ei oo rajoja,ei oo kasvatettu niin mä lätkäsen 12lausuntoa nenän eteen että niistä voi sit lukea kuinka paljon kasvatuksessa on vikaa. Vaikka kaikki fiksuthan tok iväittää että adhd on vain muoti-ilmiö, kurittomia vaan ovat. Mut kun psykiatrikin on sitämiletä että laspi vaan on haastava.

ok. ei sitten tartte tehdä mitään kun saa vaan lätkäistä lausuntoja. kädet sylissä istutaan vaan. lalalalalaa.

Yhteistyössä