P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Soita sinne ja varaa aika?Itsekkin tein niin kun tajusin että viimeistä aikaa ei vielä ole ja ajat on täälläkin todella piukassa.
Ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi tärkeämpää on juuri se keskiraskauden tarkastus. Jos loppuraskauden lääkärinla on vasta rv 36, niin eihän sillä ole mitään merkitystä onko kohdunsuu aukeamassa vai ei. Vauvan annetaan joka tapauksessa jo syntyä jos on syntyäkseen.
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;26378896:Jos sulla on menossa jo kolmas raskaus niin eihän sulla mikään kiire sinne viimeiseen lääkärineuvolaan ole. Itselläni se laitettiin tarkoituksella rv 37, (kolmatta odotan), koska kun olen jo 2 synnyttänyt alateitse, niin ei ole epäilystäkään etteikö se kolmaskin sieltä mahtuisi. Muuten seuranta on ihan samanlainen siellä lääkärineuvolassakin kuin th:n vastaanotolla, eli mitataan verenpaineet, paino ja seurataan sf-mittaa + vauvan sykettä eli samat jutut kuin terkkarin vastaanotolla. Aikaa vain on varattu n.15-20, kun taas th:n vastaanotolle 30-45min eli pikainen käynti se on.
Jos enneaikaista supistelua tms, niin kyllä ne sitten siirtää lääkärineuvolaa aikaisempaan ajankohtaan, mutta jos raskaus sujunut tähänkin asti hyvin, niin ei ole mitään syytä mennä kovin aikaisin lääkärineuvolaan. Itselläni varattiin lääkärineuvola-aika rv 34 käynnillä, ja täälläkin on ajat tiukassa, mutta silti saatiin aika varattua. Aina niitä peruutusaikojakin kuitenkin tulee.
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;26378980:Mulle ei tokassa eikä tässä kolmannessakaan ole sanottu mitään painoarviota, nehän ovat vain suuntaa antavia ja usein johtavat harhaan. Silti samankokoisia olivat eka ja toka ja oletettavasti tänä kolmaskin. Eli itse en ainakaan painoarvion takia käynyt lääkärineuvolassa, sitä varten tarvitsisi olla ultralaitteet joita taas meidän neuvolassa ei ole. Ja jos lääkäri toteaa että nyt on syntymässä hirmuisen kokoinen vauva, niin kyllähän ne lähetteen laittaa äitipolille jossa asia tarkistetaan ultralla.