Miten te toimisitte? (tytöt, pojat ja kiusoittelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Tyttö oli eilen tyttökaverinsa kanssa leikkimässä kaverin mummon rivarin pihalla. Sinne oli tullut tyttöjen luokkakaveri (poika), joka oli ensin kiusoitellut heitä ja sit vienyt tyttöjen pipot... ja sitten ottanut myös mun tyttöni aurinkolasit. Lopuks oli palauttanut ne kaikki, mutta sotkenut (kuulemma pyöritellyt/potkinut maassa) tyttöni arskat ja ne olivat ny sitte naarmuilla. (Ennestäänkin niissä oli halkeama, mut nyt selvästi vahingoituneet lisää.) Sitten poika oli vaan häipynyt paikalta, ilman anteeksipyyntöjä tai pahoitteluja.

= Tää kaikki siis tytön kertomaa, en itse ollut paikalla.

Miten toimisitte? Toimisitteko mitenkään?

Kyllä ottaisin pojan vanhempaan/vanhempiin yhteyttä ja "vaatisin tilille" asiasta.
Vaikka ei korvauksen perässä, mutta kuitenkin ripitys ainakin pojalle tjs..

Kyllä ottaisin pojan vanhempaan/vanhempiin yhteyttä ja "vaatisin tilille" asiasta.
Vaikka ei korvauksen perässä, mutta kuitenkin ripitys ainakin pojalle tjs..

Mä ajattelin jututtaa kyseistä poikaa, kun käyn tossa kohta hakemassa tytön ip-kerhosta. Ja ajattelin tehdä sen ihan "postiivisessa hengessä" ja katsoa samalla miten poika reagoi...

Kuulostaako arveluttavalta vai mitä mieltä?

• Tykkää
Reactions: Wolt
Ajattelepa niin päin, että jos oma lapsesi olisi hölmöillyt jotain, niin varmaankin haluaisit, että suhun otettais yhteyttä? Eikä käytäisi ojentamassa sun lasta. Vaikka ajattelitkin "positiivisessa hengessä" sanoa, niin se voi muuttua siihen mennessä vaikka miksi, jos poika siitä kotonaan kertoo, tyyliin "Millan mutsi kävi jotain marmattaan mulle..."

[QUOTE="Minä";26357438]Ajattelepa niin päin, että jos oma lapsesi olisi hölmöillyt jotain, niin varmaankin haluaisit, että suhun otettais yhteyttä? Eikä käytäisi ojentamassa sun lasta. Vaikka ajattelitkin "positiivisessa hengessä" sanoa, niin se voi muuttua siihen mennessä vaikka miksi, jos poika siitä kotonaan kertoo, tyyliin "Millan mutsi kävi jotain marmattaan mulle..."[/QUOTE]

Tää on just mitä mietin!

Mut ku ajattelin oikeesti ihan pojalta kysellä mitä siinä tilanteessa hänen mielestään tapahtui, kun mulla ei oo asiasta kuin tytön sanominen.. Ja sit ajattelin myös, että poika saa itse kotona kertoa jos haluaa ja annan vaiks mun puhelinnumeron, jos vanhemmat haluaa vielä asiaa selvittää.

[QUOTE="mä";26357459]Ota ip:n työntekijöistä joku kuuntelemaan keskustelua. He voivat infota ja kertoa pojan vanhempia käydystä keskustelusta.[/QUOTE]

Juu ajattelin ainakin ihan ekana kysyä ip-tädeiltä, "saanko" edes jutella pojan kanssa.

Vaikea sanoa, mikä olis paras tapa.. Jos et pysty vanhempiin ottamaan yhteyttä, niin ehkä toi ip-tädeiltä kysyminen/niiden aikana keskustelu vois olla seuraavaksi paras vaihtoehto.

[QUOTE="minä";26357488]jatkaa, että toki lastani saisi suoraankin puhutella.[/QUOTE]

Munkin mielestä on ihan ok, että toisen lapselle jutellaan, varsinkin kun se tehdään fiksusti. Mutta jos on jostain tollasesta kyse, että jotain on mennyt rikki tai toista on kiusattu tms. niin silloin mun mielestä vanhempien pitää keskustella.

Ja moni saattaa ottaa siitä itseensä, jos heidän lastaan käydään "kasvattamaan". Joten erittäin varovainen saa olla, millä lailla asiaan puuttuu.

[QUOTE="Minä";26357520]Munkin mielestä on ihan ok, että toisen lapselle jutellaan, varsinkin kun se tehdään fiksusti. Mutta jos on jostain tollasesta kyse, että jotain on mennyt rikki tai toista on kiusattu tms. niin silloin mun mielestä vanhempien pitää keskustella.

Ja moni saattaa ottaa siitä itseensä, jos heidän lastaan käydään "kasvattamaan". Joten erittäin varovainen saa olla, millä lailla asiaan puuttuu.[/QUOTE]

Juu olen samaa mieltä - nää on tosiaan hankalia asioita.
Kun ihmiset suhtautuu näihin juttuihin niin monella tapaa ja kun en yhtään näitä lapsen vanhempia tiedä, niin en voi kuin arvailla miten reagoivat.

Yhteistyössä