Mistä karsin mun ostoslistaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos. Kyllä tää vähän selvensi omia ajatuksia. Mitä teen millekin asialle. taidan tuota laattamaalia käydä kattomassa minkä hintasta on.

Verhot jos saan tätä kautta niin on todella hienoa! Päiväpeiton kursin kokoon tai sit laitan pelkän pussilakanan. Meillä kyllä kahden hengen peitto käytössä ja löytyy ylimääräinenkin että en tiedä auttaako asiaa jos laitan kaks peittoa päällekkäin. Pitää testata.

Kukat katon toki halvimmasta päästä ja ennen äitienpäivää ostin tarjouksesta 2 isoa ruusua että ne jo on. Astiat mulla valmiina mihin voin kukkia laittaa. Sisälle varmaan

Eli nuo vaatteet ja astiat jää vielä mut niistä pitäs kohtuudella selvitä.
Terassin kalusteet pitää miettiä jos vois luottokortilla ostaa. ne kuitenkin sit menee monta vuotta ja on lämpiminä päivinä päivittäin käytössä. Pari kesää jo mietitty uusimista.

[QUOTE="a p";26327508] Terassin kalusteet pitää miettiä jos vois luottokortilla ostaa. ne kuitenkin sit menee monta vuotta ja on lämpiminä päivinä päivittäin käytössä. Pari kesää jo mietitty uusimista.[/QUOTE]

Sulla olisi siis ollutkäytännössä jo pari kesää aikaa säästää varoja uusiin kalusteisiin? Oman lapsen rippijuhlat eivät varmaan kenellekään vanhemmalle tule ihan täydellisenä yllätyksenä ihan puskista joten niihin olisi voinut alkaa varautua hankintojen osalta jo paljon aikaisemmin.

[QUOTE="vieras";26327575]Sulla olisi siis ollutkäytännössä jo pari kesää aikaa säästää varoja uusiin kalusteisiin? Oman lapsen rippijuhlat eivät varmaan kenellekään vanhemmalle tule ihan täydellisenä yllätyksenä ihan puskista joten niihin olisi voinut alkaa varautua hankintojen osalta jo paljon aikaisemmin.[/QUOTE]

Voi miten hyödyllisen vinkin osasitkaan antaa :saint:

Vaatteita lähtisin etsimään tarjouksista ja tinkisin vähän tyylistä. KappAhlissa on ainakin nyt hyviä tarjouksia, naisille esimerkiksi kesämekkoja 19,95. Ainakin tämä malli menisi myös rippijuhlissa muttei ole liian hieno muulloin käytettäväksi http://www.kappahl.fi/article/mekko_320580
Lapsille kehottaisin etsimään vaatetta jolle tulee käyttöä muutenkin. hm.comissa olisi pojille kauluspaitoja alle kympillä, jos uskallat netistä kuitenkin tilata. Riippuen lasten iästä pikeepaitakin voi olla erinomainen valinta. Lindexiltä löytyisi sellaisia 3 for 2-tarjouksesta neljällä eri värillä 12,95 € kpl. Kenkien saaminen voikin olla haastavampaa mutta h&m ei ole huono vaihtoehto. Ainakin naisille on kauniita ballerinoja 9,95€. Myös tyttöjen mekkopulman kanssa lähtisin varmaan h&m:n suuntaan. Siellä on yleensä edullisimmat hinnat ja hyvät alerekit.

Sänkyyn en välttämättä laittaisi päiväpeittoa ollenkaan. Puhtaat lakanat kauniisti pedattuna on siistimpi kuin rikkinäinen päiväpeitto. Mahdollista olisi myös suuri torkkupeitto suojaksi levitettynä. Niitä saa alle kympillä. Verhot on hyvä jos saat palstan kautta, anttilassa on muuten nyt pimeät hinnat vielä hetken, joten niiden tarjoukset kannattaa hyödyntää. Verhokankaita löytyi 4€/m ja mattoja löytyy hyvillä tarjoushinnoilla, kun alet on yli 60%. Tai ainakin minusta 29,99€ on edullinen 160*225 matosta. Takan eteen voisin myös miettiä jotain mattoa tai vastaavaa peittämään irvistävä reuna.

Terassille hankkisin kyllä kukkia. Ne luo kuitenkin juhlafiilistä eivätkä esimerkiksi orvokit ole kovin kalliita. Niitä voi tarvittaessa istuttaa vaikka suurehkoihin lasipurkkeihin. Terassin kalusteet vievät varmaan eniten rahaa, mutta tässä muutama tarjousvaihtoehto http://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1419/22744/sunny-setti

Laseja saa Ylivieskan prismasta 5,95/6 kpl ja litran jääkaappikannu 4,95, kahvilusikat 2,95/6 kpl, edullisimmat lautaset 2,50 ja kahvikupit 2,20-3,0 €. Anttilassa edullisimmat leipälautaset 15,60/6kpl.

Toivottavasti auttaa.

Meillä päin paikallinen Martta yhdistys vuokraa asitiastoa ja juhlaan tarvittavia tarjottimia, pöytäliinoja yms. Ihan edullisesti ja ihan muutaman kpl:kin vain. Kannattaa selvittää jos vastaavaa olis jollain yhdistyksellä (martat, kyläyhdistykset...)

Kauppareissu takana. Osa jäi ostamatta. Tytölle löytyi mekko+bolero kirpparilta 10 e. Loput on poikia. Tuolla kaapissa on pino kauluspaitoja, että pitää ne nyt viikonlopun aikana käydä läpi löytyykö kaikille. Oon niitä kirppareilta ostanu ku vastaan tullu. Farkut saa kelvata sit housuiksi. Osalle löytyy juhlakengät, lopuille saa kelvata puhtaat tennarit.
Asetit, lasit ja lusikat ostin halpa-hallista. Kakkulautanen oli kiven alla, en siis löytänyt halpaa enkä kallista. Tyydyin sit valkoiseen pitsalautaseen. Pitää vielä kattoa tuleeko vastaan parempaa.

Itelle en vaatteita löytänyt. Mut pitää tuolle juhlakalulle käydä ostamassa kans vaatteet et jos samalla reissulla löytyis itelle. Joka kaupassa vaan tuntu olevan sateenkaaren kirjavia kukkamekkoja jotka ei oo yhtään mun tyylisiä, yleensä mulla kaikki mustaa. Nyt sitte yrittäny jotain vaaleampaa ettiä.

Jyskistä ostin 4 kpl 2 euron fleecehuopia. Ompelen ne yhteen niin saa tuohon sänkyyn päiväpeiton. Kukkia ostin Kärkkäiseltä. Muutaman vois vielä lisää ostaa.

Mulla vaan loppu päivä kesken vaikka aamupäivästä lähdin..

Kokkolassa SPR-kirppari kannattaa katsastaa! Sieltä olen löytänyt hyviä vaatteita lapsille juhlamekoista, kravateista ja kengistä lähtien.

Ja saisiko astioita vuokrattua esim seurakunnalta, Martoilta tms.? Uskoisin niin.

Jonkun kirpparin kanssa (siis juuri nämä hyväntekeväisyyskirpparit, kuten SPR:n ja eri uskonnollisten ydhistysten) voisi tehdä lainasopimuksen jostain tavaroista, joita ei ole varaa ihan ostaa. Tiedätkös, veisit juhlien jälkeen takaisin. Ei kysyvä tieltä eksy. Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";26337791]Kokkolassa SPR-kirppari kannattaa katsastaa! Sieltä olen löytänyt hyviä vaatteita lapsille juhlamekoista, kravateista ja kengistä lähtien.

Ja saisiko astioita vuokrattua esim seurakunnalta, Martoilta tms.? Uskoisin niin.

Jonkun kirpparin kanssa (siis juuri nämä hyväntekeväisyyskirpparit, kuten SPR:n ja eri uskonnollisten ydhistysten) voisi tehdä lainasopimuksen jostain tavaroista, joita ei ole varaa ihan ostaa. Tiedätkös, veisit juhlien jälkeen takaisin. Ei kysyvä tieltä eksy. Tsemppiä![/QUOTE]

Astiat siis on nyt. Tulee melk saman hintaiseksi ostaa nuo mitä puuttu kun kahvikupit oli jo ennestään. Mut nuo asetit ja lusikat särkyy/katoaa ajan mittaan niin niitä joutu hommata lisää. Ja ne jää sit ihan arkikäyttöön.

Olohuoneen matto ehkä nyt jäi suurimmaksi ongelmaksi..
Voi olla että otan pois sen tai sit mies käydä painepesurilla pesemässä sen ensin ja kattoo sitten kummin on parempi sen kans vai ilman.

Terassin pöydälle taidan laittaa vaik lakanasta liinan ja monta kukkapurkkia päälle :D Niitä onneksi on mistä laittaa ja ei kovin kalliita oo halvimmat kukat.

Laatat tais ratketa sillä että laitetaan niiden päälle sivupöytä tarjoiluja varten. Siis ihan käytännön syistä ei sen takia että ne laatat pitää piilottaa. Mut samalla sit hoituu tuokin. Ja voihan siihen laittaa tuoleja ym sit jos tuntuu että jää liikaa tyhjää.

MIssä tuo spr:n kirppari kokkolassa on? Jos ehtis viel sielläkin käymään.. Kallentorin kirppis tuntuu aika turhalle lähteä koluamaan kun mieletön määrä tavaraa ja suht vähän löytää mitään sopivaa.

[QUOTE="a p";26337573]Kauppareissu takana. Osa jäi ostamatta. Tytölle löytyi mekko+bolero kirpparilta 10 e. Loput on poikia. Tuolla kaapissa on pino kauluspaitoja, että pitää ne nyt viikonlopun aikana käydä läpi löytyykö kaikille. Oon niitä kirppareilta ostanu ku vastaan tullu. Farkut saa kelvata sit housuiksi. Osalle löytyy juhlakengät, lopuille saa kelvata puhtaat tennarit.
Asetit, lasit ja lusikat ostin halpa-hallista. Kakkulautanen oli kiven alla, en siis löytänyt halpaa enkä kallista. Tyydyin sit valkoiseen pitsalautaseen. Pitää vielä kattoa tuleeko vastaan parempaa.

Itelle en vaatteita löytänyt. Mut pitää tuolle juhlakalulle käydä ostamassa kans vaatteet et jos samalla reissulla löytyis itelle. Joka kaupassa vaan tuntu olevan sateenkaaren kirjavia kukkamekkoja jotka ei oo yhtään mun tyylisiä, yleensä mulla kaikki mustaa. Nyt sitte yrittäny jotain vaaleampaa ettiä.

Jyskistä ostin 4 kpl 2 euron fleecehuopia. Ompelen ne yhteen niin saa tuohon sänkyyn päiväpeiton. Kukkia ostin Kärkkäiseltä. Muutaman vois vielä lisää ostaa.

Mulla vaan loppu päivä kesken vaikka aamupäivästä lähdin..[/QUOTE]

Olet kyllä ollut kekseliäs ja toimelias.

[QUOTE="Vieras";26356887]Olet kyllä ollut kekseliäs ja toimelias.[/QUOTE]

Kiitos! Pakko se on olla jos aikoo jotain joskus saada. Ja siis meillä ihan normi elämää tämä että saan jonkun idean ja sit alan miettiin että miten se toteutetaan ilman rahaa/muutamalla eurolla :D . Ei tuu tekemisestä puute ja kehittää luovuutta samalla.
Nyt pitäs ottaa itteä niskasta kiinni ja lähteä jatkamaan leipomuksia.

Vuokraisin jonkin juhlapaikan jossaastiat ym. ja ostaisin juhlavaatteista todennäköisimmin käytettynä tai lainaisin tutuilta,sukulaisilta

Nuo astiat ei nyt siis se isoin ongelma. Ja ostin jo ne mitä puuttui kun jäävät sitten arkikäyttöön. Se että on aika monta projektia kesken miehen aikapulan ja osittain rahapulan takia joten niitä nyt ei vaan saa laitettua ennen noita juhlia vaikka haluais.
Vaatteita ei noille isommille löydy käytettynä. Kauluspaitoja oon kirpparilta ostanu mitä vastaan tullu. Pienemmille on isompien vanhoja vaatteita.
TOiseksi sit älytön homma viedä erilliselle juhlapaikalle kaikki tarjottavat ym ja sit pitäis olla jo keittiölläkin henkilökuntaa. Nyt tulee naapurista 13v tyttö mulle kaveriksi.

Mä kävin Ykan Seppälästä mustavalkoisen mekon hintaan 19,90 ja sillä voi hyvin mennä ylioppilasjuhliin, viikonloppuna oli hyvin kokoja jäljellä, ovat siellä peräseinällä. Sit siellä on kanssa tällaisia https://www.seppala.fi/tuotteet/tuote/fi_1111_6176801/toppi?openGroup=1539&color=fi_1111_617680100 (jos sulla on klubikortti niin hintaan 29,95).

Mun koko on 48 eli ei riitä koot.
Pakko käydä Kokkolassa vielä reissu ennen juhlia. Ja siis on sitä rahaa jonkin verran ettei kaiken tarvi ilmaista olla mut tietenkin sen parempi mitä vähemmällä saa kaikki laitettua.
Tän viikon yrittäny leipoa, osa tosin vieläkin tekemättä, siivouksesta puhumattakaan.

Yhteistyössä