Akatemialta yli miljoona euroa somali- ja sukupuolitutkimuksille

• Viestiketjun aloittaja sairasta menoa
  • Ensimmäinen viesti
Ymmärrätkö yhtään mitään jos ei vastausta väännetä rautalangasta tai kirjoiteta isolla tikkukirjaimilla.

Ymmärrän toki.

Ymmärrän sekin, että osa maahanmuuttajien työllistymisvaikeuksista johtuu suomalaisesta yhteiskunnasta ja meistä suomalaisista.

Sinä et näytä tätä ymmärtävän, etkä näemmä osaa vastata selkeästi edes yksinkertaiseen kysymykseen.

[QUOTE="Carnival of Sins";26354321]Odotan edelleen vastausta siihen, mitkä kaikki tieteet ovat huuhaatieteitä.[/QUOTE]

Mua kiinnostais tämä kans. Ja lisäksi ainoa hyvä, hyödyllinen työ mikä tähän mennessä on yksilöity on siivooja. Mut kun kaikki ei kuitenkaan voi olla siivoojia, osan porukkaa on vaan pakko uhrautua ja hankkia korkeakoulutus :/

sairasta menoa
[QUOTE="Carnival of Sins";26354382]Ihmettelin vain, miksi teit aloituksen juuri tästä rahoituksesta. Tietänet, että rahoitusta on annettu muillekin tutkimuksille, ja aivan vastaavia summia.[/QUOTE]

Jostakin se on aloitettava kohinan nostattaminen. Ihan jo siitäkin syytä että sairaalat joutuvat sulkemaan osastoja säästösyistä ja tutkimuksiin joilla on painoarvoa tasan nolla, löytyy rahaa jaettavaksi, kaikki tuo raha on ihan samasta pussista otettu. Valtionrahoista ja veronmaksajat maksaa sinne pussiin sitä rahaa.

"vieras"
Jostakin se on aloitettava kohinan nostattaminen. Ihan jo siitäkin syytä että sairaalat joutuvat sulkemaan osastoja säästösyistä ja tutkimuksiin joilla on painoarvoa tasan nolla, löytyy rahaa jaettavaksi, kaikki tuo raha on ihan samasta pussista otettu. Valtionrahoista ja veronmaksajat maksaa sinne pussiin sitä rahaa.
Eli haluat lakkauttaa tieteen tukemisen? Vai mitä ajat takaa? Vähentää sitä tuntuvasti?

Kerropa muuten, onko Suomen Akatemian rahoitus kokonaan peräisin verorahoista? Minulla on sellainen mielikuva, että ei, mutta kerro toki, kun asiasta näytät tietävät ja sanot, että "kaikki raha on ihan samasta pussista otettu".

Fantsu linksu
Paljonks tutkijat muuten tienaa?
Riippuu alasta, missä tekee töitä jne. Suuren osan palkka tulee apurahoista, joita haetaan usein "omalla ajalla". Yliopistolla humanistitutkija saattaa elää 1000 euron palkalla, teknillisellä (eli yritysten rahoittamalla) alalla tienataan enemmän, suunnilleen 2500-3000 e, jos on vakituisessa työsuhteessa. Että lieko kantsii kadehtia varsinkaan kun apurahat ei kartuta sosiaaliturvaa.

sairasta menoa
Mua kiinnostais tämä kans. Ja lisäksi ainoa hyvä, hyödyllinen työ mikä tähän mennessä on yksilöity on siivooja. Mut kun kaikki ei kuitenkaan voi olla siivoojia, osan porukkaa on vaan pakko uhrautua ja hankkia korkeakoulutus :/
No se näemmä lähti jo pois kuka niin sanoi mutta voin arvata että hyödyllisessä työssä on ainakin sähköasentaja, junakuski, putkimies, lääkäri..

sairasta menoa
[QUOTE="vieras";26354487]Eli haluat lakkauttaa tieteen tukemisen? Vai mitä ajat takaa? Vähentää sitä tuntuvasti?

Kerropa muuten, onko Suomen Akatemian rahoitus kokonaan peräisin verorahoista? Minulla on sellainen mielikuva, että ei, mutta kerro toki, kun asiasta näytät tietävät ja sanot, että "kaikki raha on ihan samasta pussista otettu".[/QUOTE]

Turhan tutkimisen, en tieteen tukemista, mitä tekemistä somalien kotouttamisella on tieteen kanssa? Tuolla logiikalla kaikki olisi tiedettä ja tässä maassa muuta olisikaan kuin tiedettä. Minun mielestä varat on pääsääntöisesti 99% verorahoista, loppu on lahjoittajilta. Mikä se sinun kantasi asiaan on?

euroja?
Riippuu alasta, missä tekee töitä jne. Suuren osan palkka tulee apurahoista, joita haetaan usein "omalla ajalla". Yliopistolla humanistitutkija saattaa elää 1000 euron palkalla, teknillisellä (eli yritysten rahoittamalla) alalla tienataan enemmän, suunnilleen 2500-3000 e, jos on vakituisessa työsuhteessa. Että lieko kantsii kadehtia varsinkaan kun apurahat ei kartuta sosiaaliturvaa.
Matalapalkka-ala. Ilmankos kaikista terävimmät aivot eivät ryhdy tutkijoiksi.

"Carnival of Sins"
Turhan tutkimisen, en tieteen tukemista, mitä tekemistä somalien kotouttamisella on tieteen kanssa? Tuolla logiikalla kaikki olisi tiedettä ja tässä maassa muuta olisikaan kuin tiedettä. Minun mielestä varat on pääsääntöisesti 99% verorahoista, loppu on lahjoittajilta. Mikä se sinun kantasi asiaan on?
Anteeksi, olin tuo vieras jolle vastasit. Laitoin vahingossa väärän nimimerkin. Kertoisitko kuitenkin faktaa, etkä mutua tuosta rahoituksesta, kun kerran sen asialla tässä ketjussa olet ja haluat asiasta kohun nostattaa. Kai sinulla silloin pitäisi faktat olla tiedossa ennen kuin väität, että jonkun sairaalan laitteet jäävät nyt saamatta, kun tämä tutkimus sai rahoitusta.

"vieras"
[QUOTE="Carnival of Sins";26354558]Anteeksi, olin tuo vieras jolle vastasit. Laitoin vahingossa väärän nimimerkin. Kertoisitko kuitenkin faktaa, etkä mutua tuosta rahoituksesta, kun kerran sen asialla tässä ketjussa olet ja haluat asiasta kohun nostattaa. Kai sinulla silloin pitäisi faktat olla tiedossa ennen kuin väität, että jonkun sairaalan laitteet jäävät nyt saamatta, kun tämä tutkimus sai rahoitusta.[/QUOTE]

Vain yksi nimimerkki per ketju. :attn:

[QUOTE="vieras";26354502]Sekös sinua harmittaa, että siivoojia arvostetaan enemmän kuin sinua?[/QUOTE]

:D Rivakka loikka johtopäätökseen. Minulla on jo yksi ammatti joka varmasti kelpaa sille "hyödyllisten ja iloa tuottavien" listalle, ja seuraavaksi minusta tulee opettaja.

Toki arvostan siivoojat hyvin korkealle, mutta yhteiskunnassa kaikki eivät voi olla suorittavan työn tekijöitä, aivotyötä, tiedettä ja tutkimustakin tarvitaan.

sairasta menoa
[QUOTE="Carnival of Sins";26354558]Anteeksi, olin tuo vieras jolle vastasit. Laitoin vahingossa väärän nimimerkin. Kertoisitko kuitenkin faktaa, etkä mutua tuosta rahoituksesta, kun kerran sen asialla tässä ketjussa olet ja haluat asiasta kohun nostattaa. Kai sinulla silloin pitäisi faktat olla tiedossa ennen kuin väität, että jonkun sairaalan laitteet jäävät nyt saamatta, kun tämä tutkimus sai rahoitusta.[/QUOTE]

On faktaa, ja löydät sinäkin jos vaan etsit ja luet uutisia. Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

Keravan vankilaa uhkaa sulkeminen säästösyistä | Uutiset | Pääkaupunkiseutu | Oma kaupunki

Raxa.fi - KÄSITTÄMÄTÖN SYY KOULUJEN KOSTEUSONGELMIIN: ILMANVAIHTO KIINNI SÄÄSTÖSYISTÄ

Kohteita löytyy vaikka kuinka, ja juuri tuo miljoona olisi voinut olla hyvin hyvin monen paikan ylläpitämiseen tai peruskorjaukseen tarvittava raha.

"vieras"
[QUOTE="Carnival of Sins";26354589]Mikä on turhaa tutkimista? Pidätkö aloituksessa kerrottuja tutkimuksia turhina? Jos, niin miksi ihmeessä?[/QUOTE]

Kyllä päässä heittää ja pahasti jos pitää aloituksessa mainittua somali-tutkimusta välttämättömänä.

Oi voi
On faktaa, ja löydät sinäkin jos vaan etsit ja luet uutisia. Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

Keravan vankilaa uhkaa sulkeminen säästösyistä | Uutiset | Pääkaupunkiseutu | Oma kaupunki

Raxa.fi - KÄSITTÄMÄTÖN SYY KOULUJEN KOSTEUSONGELMIIN: ILMANVAIHTO KIINNI SÄÄSTÖSYISTÄ

Kohteita löytyy vaikka kuinka, ja juuri tuo miljoona olisi voinut olla hyvin hyvin monen paikan ylläpitämiseen tai peruskorjaukseen tarvittava raha.
Linkittäjä :LOL:

Keravaltako hän(kin) :D

sairasta menoa
En ole sieltä päinkään. Tuossa oli esimerkkejä säästökohteista että nollatohtorit saa hummata rahaa taivaan tuuliin nollatutkimuksillaan ja se kaikki raha on pois oikeasti tarpeellisesta.

juupas juu
[QUOTE="vieras";26354005]Niin, mistäköhän se johtuu, että Suomessa asuvien kenialaisten työttömyysprosentti on 4 ja somaleiden työllisyysprosentti on 13?[/QUOTE]

Saattaisiko johtua siitä, että kenialaiset tulevat alun perin tänne töihin ja somalit sotaa pakoon?

Tai johtuisiko ehkä siitäkin, että kenialaisilla ei ole mitään erityismainetta, kun taas somaleja vihataan aktiivisesti? Löydä siinä sitten työpaikka.

Yhteistyössä