Mitä hyvää voisi tehdä jauhelihasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja y.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

y.

Vieras
Tosi harvoin tulee nykyään jauhelihaa ostettua, nyt olisi paketti jääkaapissa ja pitäisi saada se käytettyä. Olisko kellään mitään hyviä ehdotuksia/reseptejä?

Lihapullat on kenties parasta mitä jauhelihasta saa :) Juustoinen makaronilaatikko, bolognese kastike, niin että raastaa sekaan porkkanaa, kesäkurpitsaa ja paseeratun tomaatin lisäksi iskee sekaan pikkasen ranskankermaa tai smetanaa.

Mureke, jauhelihapihviä tai täytettyjä jauhelihakääröjä, keitto, jauheliha- pastalaatikko,
perunamuussi- jauhelihalaatikko.
Kasvis- peruna- jauhelihalaatikko, kaalilaatikko, kaalikääryleitä.

Lihapullat on kenties parasta mitä jauhelihasta saa :) Juustoinen makaronilaatikko, bolognese kastike, niin että raastaa sekaan porkkanaa, kesäkurpitsaa ja paseeratun tomaatin lisäksi iskee sekaan pikkasen ranskankermaa tai smetanaa.

Jostain syystä en koskaan onnistu tekemään hyviä lihapullia. Monia eri reseptejä kokeiltu, korppujauhoilla, kanamunalla, molemmilla, ilman niitä, eri mausteilla jne, mutta aina niissä joku tökkii :/ Huonoja reseptejä kenties?

-ap

Jostain syystä en koskaan onnistu tekemään hyviä lihapullia. Monia eri reseptejä kokeiltu, korppujauhoilla, kanamunalla, molemmilla, ilman niitä, eri mausteilla jne, mutta aina niissä joku tökkii :/ Huonoja reseptejä kenties?

-ap

400g jauhelihaa, yksi kanamuna, pussi ranskalaista sipulikeittoa ja kermaviili ja varmasti onnistuu. Helpolla pääsee vielä kun pyörittää lihapullat ja paistaa ne uunissa. noin 20 minsaa 200 astetta ja se siinä.

[QUOTE="vieras";26353270]sipulikeittohommasta tulee pahoja pyöryköitä, yök. maustat ja paistat ja maistat aina koepalasen pannulla...[/QUOTE]

Mä teen pyörykät aina uunissa, joten en varpilla ala pannua kuumentaa sen takia. Saman asian ajaa hetken mikrotus ja maistaminen.

Mä teen usein pyörykät niin että just sitä kermaviiliä, ranskalainen sipulikeitto (luomukin käy), 1 muna ja hujaus korppujauhoja. Hetken antaa turvota ja sit sekaan väh. 400 g jauhelihaa.

Toisinaan teen niin että jauhelihan sekaan muna ja sit mausteita (sipulia, valkosipulia, paprikaa, pippuria, suolaa), toisinaan juustoraastetta, toisinaan kasvisraastetta. Karppaus sivuilta löytyy hyviä pyörykkä-/murekemassoja :)

400g jauhelihaa, yksi kanamuna, pussi ranskalaista sipulikeittoa ja kermaviili ja varmasti onnistuu. Helpolla pääsee vielä kun pyörittää lihapullat ja paistaa ne uunissa. noin 20 minsaa 200 astetta ja se siinä.

Mitä jauhelihaa? Minun lihapullistani alkoi tulla hyviä vasta kun älysin että pistän niihin sika-nautaa enkä naudanjauhelihaa. Tosi meheviä ja hyviä, melkein puolet syödään suoraan uunipelliltä:) Nautapullat olivat kuivakkaita ja mauttomia. Minä pistän lihapulliin kananmunaa, korppujauhoa, suolaa, paprikajauhetta, mustapippuria ja pienen ruiskauksen ketsuppia.

Kaalikeitto olisikin muuten tosi hyvää! Hitsi ettei just nyt ole kaalia ollenkaan :/ Millaisia ovat täytetyt jauhelihakääröt?

-ap

Teet vaan lihapulla tai mureketaikinan, pyörittele vaikka palloksi ja litistä tai kaulitse
täytä ja laita umpeen ja paista pannulla tai uunissa.

Täytteeksi sopii vaikka luumu, juusto, tuorejuusto, sipuli ja pekoni tai oliivi.
Ihan niin kuin murekkeen sisään voi laittaa täytettä.

Tää on kyl kans hyvää, mut sit tarvii olla jo reilummin sitä lihaa. Ite en ainakaan mitää 400g knöllää ees alkais paistaa ;)

Riippuu kuinka monta syöjää. Ihan hyvät annokset saadaan miehen kanssa kun 400g jauhelihasta tekee. Viimeksi tehtiin 600grammasta ja syötiin niin että napa ruskasi. Sama se on tekeekö enemmän vai vähemmän, itse vain tykkään syödä sen heti, en pakasta niin kuin toiset.

Mä teen pyörykät aina uunissa, joten en varpilla ala pannua kuumentaa sen takia. Saman asian ajaa hetken mikrotus ja maistaminen.

Mä teen usein pyörykät niin että just sitä kermaviiliä, ranskalainen sipulikeitto (luomukin käy), 1 muna ja hujaus korppujauhoja. Hetken antaa turvota ja sit sekaan väh. 400 g jauhelihaa.

Toisinaan teen niin että jauhelihan sekaan muna ja sit mausteita (sipulia, valkosipulia, paprikaa, pippuria, suolaa), toisinaan juustoraastetta, toisinaan kasvisraastetta. Karppaus sivuilta löytyy hyviä pyörykkä-/murekemassoja :)

tulee liian suolasia jos 0n 400g j-lihaa ja se sipulikeittopussi,600g j-lihaan sopiva määrä ja tulee hyvänkokoinen mureke.

Yhteistyössä