Epiduraalista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän syrjällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sydän syrjällään

Vieras
Onko ketään, kellä todettu pitkä qt-oireyhtymä? Liekkö sillä estettä saada synnytyksessä epiduraalia? Kaksi synnytystä takana, molemmat ilman puudutuksia.. kolmas edessä ja varmasti haluan kaiken mahdollisen avun kipuun :D

[QUOTE="vieras";26345162]Mulle laitettiin kerralla sekä spinaali että epiduraali, ja vei kyllä tehokkaasti kivut :D[/QUOTE]

ai ne voi saada samaankin aikaan ? :)
mulla ekassa synnytyksessä annettiin tuo epid. mut ei ollut niin hyvä ku spinaali tokassa. vei kaikki kivut HETI .

Kuullostaa liian hyvälle ollakseen totta :D Viimeisen synnytyksen jäljiltä 7 vuotta olin varma että ei enää yhtään synnytystä... ja nyt se on edessä :O Ja nyt osaan/uskallan vaatiakkin helpostusta.. kun aiemmin sitä ei paljoa tyrkytelty...

ai ne voi saada samaankin aikaan ? :)
mulla ekassa synnytyksessä annettiin tuo epid. mut ei ollut niin hyvä ku spinaali tokassa. vei kaikki kivut HETI .

Juu, mulle laitettiin samaan aikaan :) En tiedä miten yleistä se on, käsitin kätilön puheista että sielläkin sairaalassa vain just se tietty lääkäri laittaa ne molemmat, ja kätilö oli iloinen, että tämä lääkäri sattui olemaan silloin paikalla, että saan ainakin kunnon puudutuksen todella taitavalta lääkäriltä :) Mulla oli ajatus synnyttää ilman mitään pistoksia (neulakammo ja pelkäsin että niistä tulee negatiivisia sivuvaikutuksia), mutta kun käyynistetty synnytys oli kestänyt 10h luovutin ja sanoin että tehkää mitä vaan kunhan tää kipu loppuu :D

Ei ole qt-oireyhtymä este epiduraalille. Synnytyksen pitää edistyä hyvin ja olla riittävän pitkä, jotta spinaalipuudutus laitetaan. Yleensä sitä käytetään lähinnä uudelleensynnyttäjillä. Epiduraali voidaan laittaa varhaisemmassa vaiheessa ja sitä suositaan ensisynnyttäjille. Puudutukset voidaan myös yhdistää eli esimerkiksi laittaa spinaalipuudutus ja lisäksi jättää katetri epiduraalitilaan, johon puudutetta voi myöhemmin lisätä. Yleensä käytetään kuitenkin jompaa kumpaa.

Yhteistyössä