Jos teille olisi tulossa lapsia viikonlopuksi hoitoon - ja omastakin takaa pieniä riittäisi

Ärsyynnyn itseeni, miks tää aloitus ja päivittely ärsyttää :kieh:..Miks pitää lukea jos ärsyttää..:confused: Tulee niin sellainen olo että aloittajan pitää päästä jonnekkin kehumaan miten hän hymyhuulin jaksaa 11 muksua ja kotikin on siisti ja ja ja...Sädekehä kiiltää ja ja... Mut kiva et on kivaa ja hauskaa/hulinaa illan jatkoa sinnepäin. en lue enää kun on niiiiiiin imelää että menee multa yli :D

Ps.tämä ei ole ilkeily viesti :p
 
äip
<Jos mulla olis Mummeliisa sinun apu, olisin onnellinen. Meillä verkosto kuollut lähivuosina.Ollaan yksin oltu lasten kanssa. Verkosto niin kuollut , ettei kylään poikkea ketään kahvillekaan. Lapsilla on toki kavereita ja käyvät kavereilla mutta me aikuiset eli vanhemmat ei kohdata toisiamme enään arjessa. Ollaan kämppäkavereita tavallaan. Arki soljuu ilman isompia riitoja ja mutkia.
Silti kahdenkeskistä aikaa haluaisin.
Tilasin MLL hoitajan 4 h yks kerta. Toista kertaa en tilaa. Lapsi oli satuttanut leukansa ja tästä ei meille hoitaja sanonut mitään vaikka leuan alla oli todella kunnon ruhje. Otti rahat ja lähti vilkkaasti pois.
No lapsi selvis säikähyksellä mutta ei kovin luotettavaa hommaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26332819:
Ärsyynnyn itseeni, miks tää aloitus ja päivittely ärsyttää :kieh:..Miks pitää lukea jos ärsyttää..:confused: Tulee niin sellainen olo että aloittajan pitää päästä jonnekkin kehumaan miten hän hymyhuulin jaksaa 11 muksua ja kotikin on siisti ja ja ja...Sädekehä kiiltää ja ja... Mut kiva et on kivaa ja hauskaa/hulinaa illan jatkoa sinnepäin. en lue enää kun on niiiiiiin imelää että menee multa yli :D

Ps.tämä ei ole ilkeily viesti :p
Myönnän että jossain vaiheessa huvituin ja sorruin kettuilemaan.
Aloitusviesti ei kuitenkaan lähtenyt sillä liikkeelle.

:)

Ps. En ilkeilynä ottanutkaan.
 
Lupa hengähtää:)
Monesti monet väsyneet eivät edes itse tajua sitä että voisivat hetken hengähtää, esim. kun lapsensa saapi yökylään. Kun sisäistää sen että se ei ole PAHA yksi ilta, sen illan voi nauttia omalla tavallaan, ja lievittää stressiään (jos sellaista on.) Viimeistään siinä vaiheessa kun ajat mummolasta, voit miettiä kuinka hyvä vanhempi jo siihen asti on - ja jaksaapi seuraavana aamuna taasen paremmin :) Mutta eihän se pakko ole, kukin tekee aina tavallaan. Niin kauan kuin siittä ei aiheudu lapselle / lapsille mitään haittaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja äip;26332824:
<Jos mulla olis Mummeliisa sinun apu, olisin onnellinen. Meillä verkosto kuollut lähivuosina.Ollaan yksin oltu lasten kanssa. Verkosto niin kuollut , ettei kylään poikkea ketään kahvillekaan. Lapsilla on toki kavereita ja käyvät kavereilla mutta me aikuiset eli vanhemmat ei kohdata toisiamme enään arjessa. Ollaan kämppäkavereita tavallaan. Arki soljuu ilman isompia riitoja ja mutkia.
Silti kahdenkeskistä aikaa haluaisin.
Tilasin MLL hoitajan 4 h yks kerta. Toista kertaa en tilaa. Lapsi oli satuttanut leukansa ja tästä ei meille hoitaja sanonut mitään vaikka leuan alla oli todella kunnon ruhje. Otti rahat ja lähti vilkkaasti pois.
No lapsi selvis säikähyksellä mutta ei kovin luotettavaa hommaa.
Minulla tuo toimii molemminpäin eli itsellänikin on hoitajia aina tarvittaessan.
Ikävää ettei kaikilla niin.
Ukson sen olevan yksityisyyden yliarvostamisen seurausta ( en tarkoita yksilötasolla vaan ylipäätään yhteiskunnassa) yhteisöllisyyden kustannuksella...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lupa hengähtää:);26332843:
Monesti monet väsyneet eivät edes itse tajua sitä että voisivat hetken hengähtää, esim. kun lapsensa saapi yökylään. Kun sisäistää sen että se ei ole PAHA yksi ilta, sen illan voi nauttia omalla tavallaan, ja lievittää stressiään (jos sellaista on.) Viimeistään siinä vaiheessa kun ajat mummolasta, voit miettiä kuinka hyvä vanhempi jo siihen asti on - ja jaksaapi seuraavana aamuna taasen paremmin :) Mutta eihän se pakko ole, kukin tekee aina tavallaan. Niin kauan kuin siittä ei aiheudu lapselle / lapsille mitään haittaa :)
Edelleen puhun viikonlopusta, en yhdestä illasta.
Jos jo 3 kk ikäisen kohdalla on pakko laittaa lapsi hoitoon koko viikonlopuksi että jaksaa niin ei takuulla ole normaalia.
 
äipppä
Minulla tuo toimii molemminpäin eli itsellänikin on hoitajia aina tarvittaessan.
Ikävää ettei kaikilla niin.
Ukson sen olevan yksityisyyden yliarvostamisen seurausta ( en tarkoita yksilötasolla vaan ylipäätään yhteiskunnassa) yhteisöllisyyden kustannuksella...
Itsekin olen tuota meittinyt. Meillä usein on hoidossa toisten lapsia. Mutta nyt olen vähentänyt kun en jaksa sillä vastavuoroisuus ei pelaa. Tukiverkostosta kuoli molempien vanhemmat , sisareni miehen veli ja ystäväni sairastui vaikeaan masennukseen ja ei tahdo ähdäkäään enään lapsia. Liikaa sattumia meil.
Onneksi ollaan kyl yhdessä ja sovussa. Lapset kasvaa ja jos joku nyt uskaltais isompia ottaa yökylään ( tädit , enot ja sedät) joita lapsilla on jäljellä .
 
äipppä
Alkuperäinen kirjoittaja äipppä;26332874:
Itsekin olen tuota meittinyt. Meillä usein on hoidossa toisten lapsia. Mutta nyt olen vähentänyt kun en jaksa sillä vastavuoroisuus ei pelaa. Tukiverkostosta kuoli molempien vanhemmat , sisareni miehen veli ja ystäväni sairastui vaikeaan masennukseen ja ei tahdo ähdäkäään enään lapsia. Liikaa sattumia meil.
Onneksi ollaan kyl yhdessä ja sovussa. Lapset kasvaa ja jos joku nyt uskaltais isompia ottaa yökylään ( tädit , enot ja sedät) joita lapsilla on jäljellä .
sIIS sisareni, mieheni veli ja ystävä
 
"vieras"
Kylläpä tämä ketju on jatkunut ja jatkunut ja jatkunut... Minä olen se vieras, joka kritisoi AINOASTAAN sitä, että 3kk-ikäinen altistetaan mahdolliselle vatsataudille. En hoitoon laittamista. Jos äiti-lapsisuhde parin yön erossaolosta kärsiikin (hetkellisesti), niin se luodaan hyvin nopeasti uudestaan. Kun minä synnyin, isosiskoni joutui olemaan viikon mummolassa kun vanhempani olilvat synnärillä, joka oli parin sadan kilometrin päässä mummolasta. Viikon jälkeen isosiskoni oli unohtanut äitimme ja isämme, kutsui tätiämme äidiksi ja vierasti isääni :D Isäni oli sitten suklaalla joutunut houkuttelemaan syliin (juu, kohta joku kritisoi tätä ;)), isosiskollani tuolloin ikää 1v1kk. Eli mitä yritän tällä sanoa: vaikka lapsi hetkellisesti unohtaisi vanhempien olemassaolon, niin ei se lopullinen unohtaminen ole ja jos lapsella on hyvä hoitaja sen aikaa kun vanhemmat ovat poissa, ei siitä mitään traumoja kyllä terveelle lapselle jää. :)
 
Kaikki veljenlapset ja lapsenlapset lähteneet.
Omat teinit teillään (teinineidit tallilla ja teinipoika tyttiksineen Teerijärvellä näyttelyisäntänä&-emäntänä).
Mies lähti pienimpien (ja parin naapurin mukulan) kanssa futiskentälle korillinen eväitä mukanaan, palannevat vasta petiaikaan.

Minä siivosin 17 hengen lounaan jäljet. (Syötiin kesän ensimmäiset uudet perunat naapurin perunapenkistä.)
Imuroin ja luutusin lattiat, käynnistin koneet (astianpesukone, pyykinpesukone, kuivausrumpu), silitin viimeisen kolmen päivän aikana kertyneet pyykit, kiikutin ne kaappeihin ja kävin itse suihkussa.
Nyt istun aurinkoisella terassilla (alastomuuden kauhistelijoille huomautettakoon, jotta ihan alasti vielä) kuivattelemassa.
On olo : I made it eikä tehny edes tiukkaa!
Vielä on mummelissa mummelia.

Pöydällä edessäni läppäri, lasi hyvää luomuviiniä ja lautasella leipäjuustoa.
Alkaa aktiivilaiskottelu ja mahdollinen yhden-illan-dekadenssi.
Omissa silmissäni ansaitsen sen.

:D
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Kaikki veljenlapset ja lapsenlapset lähteneet.
Omat teinit teillään (teinineidit tallilla ja teinipoika tyttiksineen Teerijärvellä näyttelyisäntänä&-emäntänä).
Mies lähti pienimpien (ja parin naapurin mukulan) kanssa futiskentälle korillinen eväitä mukanaan, palannevat vasta petiaikaan.

Minä siivosin 17 hengen lounaan jäljet. (Syötiin kesän ensimmäiset uudet perunat naapurin perunapenkistä.)
Imuroin ja luutusin lattiat, käynnistin koneet (astianpesukone, pyykinpesukone, kuivausrumpu), silitin viimeisen kolmen päivän aikana kertyneet pyykit, kiikutin ne kaappeihin ja kävin itse suihkussa.
Nyt istun aurinkoisella terassilla (alastomuuden kauhistelijoille huomautettakoon, jotta ihan alasti vielä) kuivattelemassa.
On olo : I made it eikä tehny edes tiukkaa!
Vielä on mummelissa mummelia.

Pöydällä edessäni läppäri, lasi hyvää luomuviiniä ja lautasella leipäjuustoa.
Alkaa aktiivilaiskottelu ja mahdollinen yhden-illan-dekadenssi.
Omissa silmissäni ansaitsen sen.

:D
Laiska työnsä luettelee.
 
[QUOTE="vieras";26344584]Oliko se kaikista pikkuisin koko viikonlopun? :( (sanomattakin selvää kyllä)[/QUOTE]

Yhden yön vain.
Mutta äitinsä lupasi, jotta ensi sunnuntaiksi saa taas tulla, kun isoisovanhempansa Tönössä.

:)
 
Naapuri, jolle viikonloppuni ei periaatteessa mitenkään kuulu (poikansa, jota aikoinaan paljon hoidin on ollut jo aikuinen monenmonen vuoden ajan) toi lounaalle tullessaan minulle " helkutin hyvin ansaittuun iltaan" kolme tuollaista:



Jossain toisen pullon jälkeen voi syntyä hauskojakin vastauksia "suurperheellinen vastaa"-ketjuun?

:D
 
Viimeksi muokattu:
Piltit pienoiset
niin miten suhtautuisitte kun hoitoon tulevien pienokaisten isä soittaisi ja kertoisi nelivuotiaan oksentaneen aamulla? Luultavast i jännnityksestä, mutta varmahan siitä ei voi olla...

Itse mietin tovin, mutta käskin sitten tuomaan punatukkaiset prinsessat (4 v, 6 v 8 v). Loma kun on vanhempiensa kauna odottama ja todella heille tarpeen.

Olen tyytyväinen päätökseeni, mutta mielenpohjalla kaihertaa.
Täällä on viikonlopun aikana yhden yön aikana enimmillään 11 pikkulasta (8 vuotiaan lasken tällä kertaa siihen kastiin (eli 8 v, 6 v, 6 v, 6 v, 5 v, 4 v, 4v, 2v, 2 v, 1v ja 3 kk:n ikäinen vauva).

JOS se ei olekaan jännitystä vaan vatsatautia niin olen totaalisen kusessa.
Vai pitäisikö sanoa yrjössä?

:D
Ei liity aloitukseen aiheeseen, mutta:

En tunne Mummeliisan taustoja (en lue hänen blogiaan tms.) joten uteliaana kysyn: millaisessa asunnossa/talossa asutte? Miten teillä on varaa niin moneen lapseen? Eikös niitä omiakin ole aika liuta + lastenlapset? Vaiko onko teillä siinä yhteisössä myös perhekuntien rahat ja varat yhteisiä?
 

Yhteistyössä