Jos teille olisi tulossa lapsia viikonlopuksi hoitoon - ja omastakin takaa pieniä riittäisi

niin miten suhtautuisitte kun hoitoon tulevien pienokaisten isä soittaisi ja kertoisi nelivuotiaan oksentaneen aamulla? Luultavast i jännnityksestä, mutta varmahan siitä ei voi olla...

Itse mietin tovin, mutta käskin sitten tuomaan punatukkaiset prinsessat (4 v, 6 v 8 v). Loma kun on vanhempiensa kauna odottama ja todella heille tarpeen.

Olen tyytyväinen päätökseeni, mutta mielenpohjalla kaihertaa.
Täällä on viikonlopun aikana yhden yön aikana enimmillään 11 pikkulasta (8 vuotiaan lasken tällä kertaa siihen kastiin (eli 8 v, 6 v, 6 v, 6 v, 5 v, 4 v, 4v, 2v, 2 v, 1v ja 3 kk:n ikäinen vauva).

JOS se ei olekaan jännitystä vaan vatsatautia niin olen totaalisen kusessa.
Vai pitäisikö sanoa yrjössä?

:D
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka. ja erinys
Jäisi tulematta lapsi sisaruksineen.

En pidä reiluna, että tietoisesti tarjoaisin mahdollisuuden jokaiselle muulle lapselle saada tartunta ja levittää se vanhempiinsa + muihin. Jos tää olisi estettävissäkin sillä, että lapset pysyisivät kotona ja vanhemmat hankkisivat sinne jonkun toisen hoitamaan.
 
Onko punapäiset rinsessat tulossa illalla vasta? Miten päivä on muuten tällä nelivuotiaalla sujunut, vieläkö voi pahoin?

Tosiaan, tuossa kun on liuta nuita muita lapsia niin kaihertaisi kyllä itseäkin. Muuten ei nuo oksutaudit niin kammoksuta.
 
Minä luulen, että useimmat oliisvat laillanne sanoneet "ei".
En minäkään muiden lasten kanss aolisi empinyt, mutta tämän nimenomaisen pienen prinsessan tiedän reagoivan usein vatsallaan nimenomaan jännitykseen...
(Ja jännäähän se on mennä kauas tätilään kolmeksi vuorokaudeksi.)
Toivon todellakin että on sitä tällläkin kertaa.

:)
 
Onko punapäiset rinsessat tulossa illalla vasta? Miten päivä on muuten tällä nelivuotiaalla sujunut, vieläkö voi pahoin?

Tosiaan, tuossa kun on liuta nuita muita lapsia niin kaihertaisi kyllä itseäkin. Muuten ei nuo oksutaudit niin kammoksuta.
Jeps. Punapäiset ovat tulossa vasta illalla.
Ja aamun jälkeen ei ole nelivuotias enää oksentanut.

Minä INHOAN vatsatauteja pikkulapsilla. Ne inhottavia toki muillakin, mutta erityisesti niillä, jotka eivät vielä osaa pyytää ämpäriä ajoissa.

:headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: Lex ja moona81
Ehkä mä ottaisin sillä tavalla varman päälle, että kaivaisin käsidesit ja kloritet valmiiksi esille. En nyt ehkä ihan eristäisi tätä yhtä pikkupotilasta, mutta yrittäisin pitää kontaktit muihin mahdollisimman vähäisenä. Ja käsiä pestäisiin ihan joka välissä :)
 
Lex
Ihan off topic: miten kauan kestää että saat tuon koko komppanian yöunille?! :D meillä ei tarvitse kuin pari pientä yökyläilijää niin on yleensä hulinaa myöhään yöhön asti.
Lapset taitavat olla isommassa porukassa yllättävän laumasieluisia; vuoropäiväkodissa nukkumaanmeno käy kuin leikki vain vaikka kotona on kauhea yöralli päällä parhaimmillaan monta tuntia.
 
Ihan off topic: miten kauan kestää että saat tuon koko komppanian yöunille?! :D meillä ei tarvitse kuin pari pientä yökyläilijää niin on yleensä hulinaa myöhään yöhön asti.
Jaan vähän iän mukaan eri kammareihin ja suhteellisen hyvin ovat iltaisin nukahtaneet. Osa iltasatuun, osa iltaleffaan ja pienimmät nettaavan mummin kainaloon.

Tapana on tosin "juoksuttaa" ennen iltapalaa ja -pesua eli futista tai kymmenen tikkua laudalla tms, missä kunnolla väsyy.

Mutta myönnän minäkin, vaikka "laumaani" rakastankin, että tällaiset 11-mukulan rupeamat alkavat olla rankkoja. Sunnuntai-iltana on sitten epäilemättä jo varsin zippi mummeli konttaamassa koneelleen...

:D
 
Silja.S
Pelkkää hermoilua se varmasti oli. Kyllä minäkin ottaisin jos tietäisin lapsen hermoilijaksi. Mutta onpa sinulla vaan melkoinen työsarka edessä :D Onnea kaitsemiseen! Paimenkoirasta olisi hyötyä.
 
"vieras"
Samoin täällä yrittäisin arvioida onko oikeasti mahatautia vai ei. Jos päivä aikaa seurata lasta niin kyllä sen huomaa jännittääkö vai onko kipeä (testaa vaikka karkkia antamalla jos ei muuten) .
Ja todellakin vältän mahatautia viimeiseen asti. Itellä se 6 lasta ja ei oo kivaa saada mahatautia tällä sakilla. Yleensä saa sen 2 vk olla karanteenissa et voi olla varma et tauti ohi.
 
Soittelin läpu lastenlasten vanhemmat ja kerroin pienestä, mutta olemassaolevasta vatsatautiriskistä. Ajattelin, jotta saavat itse päättää päästävätkö pienet mummulaan.
Kaikki sanoivat, että arviointi on minun vastuullani eli jos huolin pienet niin tulevat.

Jos "huolin"?

*miettii millainen olisi tilanne jossa mummi ei aarteitaan huolisi"*

:D
 
"vieras"
Soittelin läpu lastenlasten vanhemmat ja kerroin pienestä, mutta olemassaolevasta vatsatautiriskistä. Ajattelin, jotta saavat itse päättää päästävätkö pienet mummulaan.
Kaikki sanoivat, että arviointi on minun vastuullani eli jos huolin pienet niin tulevat.

Jos "huolin"?

*miettii millainen olisi tilanne jossa mummi ei aarteitaan huolisi"*

:D
Oikeasti, olikohan tämänKÄÄN ketjun tarkoitus loppujen lopuksi muu kuin päästä kehumaan kuinka ihana mummi taas oletkaan.
 
[QUOTE="vieras";26325873]Oikeasti, olikohan tämänKÄÄN ketjun tarkoitus loppujen lopuksi muu kuin päästä kehumaan kuinka ihana mummi taas oletkaan.[/QUOTE]

Ihana mummi on sellainen joka ottaa lastenlasten kanssa samaan aikana hoitoonsa potentiaalisen oksennustautisia veljenlapsia?

:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: kauris75
Vatsatautia minäkin kartan viimeiseen asti. Mutta kuten sanoitkin jo, pieni reakoi helposti vatsallaan. Ja tietenkin pientä jännittää ja on myös varmasti todella innoissaan tulevasta viikonlopusta.

Niinkuin moni onkin jo sanonut. Ei se vatsatauti yleensä ainakaan yhteen oksentamiseen jää. Kyllä siitä jää paha ja heikko olo. Ruoka ei maistu. Ja todellakin yleensä oksentaa myös toistamiseen.

Joten olisin itsekkin varmaan empien ottanut pienen hoitoon. Ilta olisi kyllä varmasti mennyt enemmän ja vähemmän vainoharhaisesti pientä seuratessa. Tuleeko vielä paha olo.

11 pientä voi huh huh :LOL:. Melkein kauhistuttaa ajatus, siitä jos omalla kontollani olisi viikonlopun verran 11 lasta. Mutta minä nyt en taas ole moiseen tottunutkaan. Ylipäätänsä siihen, että on omien lasten lisäksi muita. Pienille tämä on kyllä varmasti mahtava viikonloppu, kun on monta pientä kerralla samassa paikkaan :).

Minä toivota jaksamisia poikueen kanssa. Etkös joskus toivonut muistanko oikein 12 lasta. Tässäpä sinulle nyt 11 ja kaikki pieniä :LOL:. Ja tämä kommentti oli pelkästään hyvällä... Ei vittuiluna.
 
sellasta
Ottaisin. Tauti tulee, jos on tullakseen, ja vaikka mistä. Jotkut oksentaa jännityksestä, joillekkin nousee 40 asteeseen kuume. Niinkuin tytölle oli tapana nousta, kun jännitti. Jne...
 
sellasta
Soittelin läpu lastenlasten vanhemmat ja kerroin pienestä, mutta olemassaolevasta vatsatautiriskistä. Ajattelin, jotta saavat itse päättää päästävätkö pienet mummulaan.
Kaikki sanoivat, että arviointi on minun vastuullani eli jos huolin pienet niin tulevat.

Jos "huolin"?

*miettii millainen olisi tilanne jossa mummi ei aarteitaan huolisi"*

:D
Tällaisiakin mummoja on..Tosin tuskin heille silloin, mielellään on lastaan viemässäkään..
 

Yhteistyössä