Miten nämä englanniksi? (susiin liittyvää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Devonica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Devonica

Vieras
Eli joku taitava englanninkieltä osaava ihminen, voisiko auttaa minua näissä?
Olen innostunut susiroolipeleistä englanniksi eräässä MMORPG:ssä (WolfQuest --> multiplayer) ja haluaisin varmistaa, olenko kirjoittanut nämä asiat oikein. Jos tiedät edes yhden näistä, niin sano ihmeessä, sillä kaikki apu on korvaamatonta.

1. "Susi luimistaa korviaan." / "Susi luimistaa korviaan alistuvasti ja vetää hännän koipiensä väliin."

2. "Sen tyhjä katse siirtyy saavuttamattomaan kaukaisuuteen."

3. "Susi nostaa ylähuultaan murinan säestämänä, joka paljastaa tappavan terävät hampaat."

4. "Eläin jännittää lihaksensa." / "Eläin jännittää uskomattomassa kunnossa olevat lihaksensa, valmiina tekemään siirtonsa milloin hyvänsä."

5. "Susi tuijottaa tyhjällä katseella toiseen suteen, täysin pelotta." / "Naaras lipaisee huuliaan."

6. "Uhkarohkeasti susi alkaa lähestymään vierasta laumaa, välittämättä mitä sille voisikaan tapahtua."

7. "Pirullinen virne leviää naaraan kasvoille." / "Se tietää erittäin hyvin, ettei tuosta uroksesta ole vastusta sille." / "Se tietää erittäin hyvin, ettei tuosta uroksesta ole alkuunkaan minkäänlaista vastusta sille."

8. "Susi alkaa ravaamaan kovaa vauhtia, vailla päämäärää."

9. "Tuntemattoman suden ulvonta kaikuu kallioilla."

10. "Vahva naaras naurahtaa pilkallisesti. Se alkaa kiertää ympyrää äärimmäisen vaarallisen karhun ympärillä, huuliaan lipoen." / "Naaras tietää, että vain yksi käpälänisku riittäisi tuolta valtavalta eläimeltä tappamaan suden."

11. "Edes terä, joka viilsi suden tassua, ei saanut sitä lopettamaan hullua nauruaan tai äärettömän kovaa juoksemistaan."

12. "Äänet kaikuvat naaraan päässä, kun se menettää otteen todellisuudesta."

Kiitos. x)
Postailen tähän topiikkiin lisää, jos minulle tulee mieleen muita missä tarvitsisin apuja. Niitä kyllä on vaikka kuinka paljon, en nyt vain muista. Olisin silti todella kiitollinen jos auttaisitte minua edes näissä!

Ai niin, ja vielä pari.

13. "Se istuu joen varteen." / "Susi katsoo veden pinnalta heijastuvaa kuvaansa." / "Susi katsoo kasvojaan, jotka heijastuvat veden tyynestä pinnasta."

14. "Kultaiset silmät kiiluvat, kun musta turkki sulautuu pimeyteen kuin varjo." / "Kultaiset silmät kiiluvat aavemaisesti, kun musta turkki sulautuu pimeyteen kuin varjo."

...
Tulinpas minäkin sitten kamalan iloiseksi. Jee. :/
Mikä ongelma, ihmiset?
Liikkuupa täälläkin ahdasmielistä porukkaa...

Mutta voitko sinä ylipäätään kovin uskottavasti liikkua jossain pelifoorumilla, jos et itse osaa sanoa sitä, mitä tahdot sanoa tai kirjoittaa? Ja kun tuo kuulostaa niin hassuilta nuo lauseesi:) Myönnän kyllä, etten noista pelimaailmoista mitään ymmärrä, mutta sen olen ymmärtänyt omien isojen lasten pelaamisesta, että niissä liikutaan siellä, missä kielitaito riittää.

En ole pyytänyt kääntämään kaikkia, ja jos luetunymmärtäminen on kohdallaan, sen voi nähdä. -.-
Englanninkielen taitoni on hyvä, mutta halusin varmistaa teinkö ne kaikki oikein ja siispä kysyin, jos joku ajankuluksi haluaisi kokeilla. Ja jos ei ole järkevää sanottavaa, muuta kuin muiden mielten pahoittamista, voi aivan hyvin pitää suunsa kiinni, kuten monen tänne minulle kettuilevan olisi kannattanutkin.. :/

Suomeksi järkeviä lauseita aikaan? Voi, saan kyllä, mutta nuo ovat vain tönkköjä osia niistä, koska se voisi olla liian vaikea tehtävä kääntää jos laittaisin kaikki siihen muotoon missä ne roolipelityksessä kirjoitan.

(PS. Ei se Wolfquestin multiplayer-osasto mikään foorumi ole, vaan ihan MMORPG jossa on chatti, mihin ne roolitukset kirjoitetaan...)

Aika ihme touhua näillä kommentoijilla.. :'D
Noh, ehkä nuo lauseet kuulostavat ei-taiteellisten ihmisten korvaan hassuilta, mutta roolipelaajamiehinä minulle noi on ainakin ihan tuttuja. Voin auttaa vähän, en ole sataprosenttisen varma, mutta koitan parhaani.

1. "Wolf puts back its ears." / "Wolf puts back its ears submissively and pulls its tail between its pins."

2. "Its empty glance goes to unaittable remoteness."

3. "Wolf raises its upper lip accompanied by growling, which reveals the deadly sharp teeth."

4. "Animal tenses its muscles." / "Animal tenses its muscles, ready to make its move at any time."

5. "Susi tuijottaa tyhjällä katseella toiseen suteen, täysin pelotta." "Wolf gazes at the another wolf with its empty glance, fully with no fear." / "Female licks its lips."

6. "Recklessly wolf starts to approach stranger pack, not caring about what could happen to it."

7. "Devilish grin spreads up to female's face." / "It knows very well, this male isn't a competitor to it at all."

8. "Wolf starts to trot fast speed, with no end."

9. "Howling of the unknown wolf echoes on the cliffs."

10. "Strong female gives a derisive laugh. It starts to circle around extreme dangerous bear, licking its lips." / "Female knows, that even one smash from that animal is enough to kill a wolf."

11. "Even the blade, which cut wolf's paw, didn't make it to stop the mad laugh or extreme fast running."

12. "Voices echoed in female's head, when it loses the control of reality."

13. "It sits down by the river." / "Wolf looks at his image, reflected from water's surface." / "Wolf looks at its face, which reflects from the water's calm surface."

14. "Golden eyes glows, while the black fur blends to the darkness like a shadow." / Golden eyes glows ghostly, as the black fur blends to the darkness like a shadow."

Ole hyvä. :)
Siitä vaan sitten korjailemaan, jos huvittaa. Yritin parhaani.

Yhteistyössä