Varastitko synnytyslaitokselta mitään?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Kahdet supersexyt verkkoalushousut ja muutaman jättisiteen. Omat kalsarit olisi pananeet leikkaushaavaa ikävästi ja kotiin en ollut tajunnut niitä siteitä hommata. Mies ei kuitenkaan olisi osannut ostaa "mummokalsareita" ja "naistenvaippoja". Itseä ei huvittanut heti sektion jälkeen rynniä kauppaan. Olikohan tässä nyt hieman selityksen makua :rolleyes:
 
Mul kans herää kysymys, et miks sairaalasta pitää viedä tavaraa mukanaan kun lähtee? Sen ymmärrän, että on käyny vessassa ennen kotiin lähtöö ja laittanu just semmosen sairaalan ison siteen ja sen kanssa lähtee kotiin, mut et oikeesti vie sielt niitä vauvan vaattei ja muit tavaroi.. Ja vastaus kysymykseen, en varastanu.
 
"vieras"
Rintakumeja kuulemma pöllitään ihan hirveät määrät,sanoi kätilö mulle kun esikoisen kanssa olin synnärillä. Silloin niitä ei ollutkaan heti saatavilla ja hoitaja kävi hakemassa lähtöpäivänä rintakumin pois mun pöydältä.
 
"vieras"
Surullista, että noin moni varastaa tavaroita, jotka oikeasti on todella halpoja, kun kaupasta ostaa, mutta sairaaloilla on hirveä pula aina niistä ja sairaaloille tulee kyllä kalliiksi, jos 100 tuttia viikossa katoaa ja päälle sitten harsot, vaipat ja vaatteet.

Kun itse olin synnärillä vauvan kanssa niin kätilö sanoi, että he saavat usein lahjoituksina vauvoille todella kauniita villasukkia ja ne katoavat sitten muutamien viikkojen sisällä jonnekin. Minnepä muualle kuin äitien laukkuihin :(
 
ei pöllimiselle
No ohhoh, täällä kans yksi joka ihmettelee voiko jotkut pölliä noin vaan huoletta kaikkea synnäriltä.. :( Hesarissa oli juttua että HUS lopetti myssyt juuri sen takia että niitä varastetaan niin paljon, meidänkin vauva sai sen "verkkopipon". Itsellä tuli kyllä ajatus että täältä saisi kyllä santsattua vaippoja helposti mutta en sitten ottanut koska, nooh, se on varastamista ja aina joltain muulta pois, got the big picture.. Mutta ei voi kun olla pahoillaan että niin moni ei pidä tota varastamista minään.
 
Silja.S
[QUOTE="Vieras";26332320]Liberokerholaiselle...[/QUOTE]

Mikä hitto on Liberokerho? Kyllä minä sen kassin sain, mutten kyllä mihinkään kerhoon kuulunut :O Sain sieltä luvan kanssa paljon muutakin, mutta ilman lupaa en kyllä ottanut mitään.
 
Ne verkkopöksyt on kertakäyttökamaa ja menee roskiin käytön jälkeen. Itse lähdin niissä kotiin, vauvalle otin yhden vaipan ja tutin ihan luvan kanssa, tutti oli kuulemma henkilökohtainen. Niin ja yhden kroonikkoalustan otin omin luvin. En kyllä mitään vaatteita yms olis lähteny varastamaan, sen verran kauheita ja kuluneita oli. (Korjaan tähän kun tuli kysymys että olisinko vienyt jos olisivat hienoja olleet niin vastaus on ei, en olisi koska itsekin sairaalassa työskentelevänä tiedän mitä vaatteet maksavat)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Anne";26333072]Meillä sai tutin ottaa luvan kanssa mukaan. Kävin kysymässä että mitäs tällä niin käskivät ottaa vaikka kotiin. Olisi kai mennyt roskiin tjs?[/QUOTE]
Mä en kysynyt mitään, koska oletin että tutin ja harjan saa tottakai ottaa mukaan. Palstalta sitten myöhemmin kuulin, että tutit ja harjat kuuluisi palauttaa.
 
No en
Ja tätä lukiessani en yhtään ihmettele, miksi rintakumin sai vain kuittausta vastaan... Ihan käsittämätöntä, että varastetaan kaikki mikä irti lähtee.

Itse olen töissä hotellissa ja kaikki käsisaippuaa myöten on jouduttu vaihtamaan seinään kiinnitettyyn ja lukittuun malliin viimeisen viiden vuoden aikana. Pyyhkeitä katoaa silti useita kymmeniä kuukaudessa :eek:
 
Voisin palauttaa koko setin vauvan vaatteita jotka kuuluvat kättärille, itse en niitä sieltä ottanut huom huom, mutta mulle eräs toi ne. En tienny kylläkään mitä hittoa me tehään sairaalan logolla varustetuilla vaatteilla, mutta kiitos nyt kuitenkin. :LOL:
 
"vieras"
Toisen lapsen kohdalla lähdin niissä sairaalan pöksyissä, kun omiin mammahousuihin ei sidepakkaus mahtunut (vuosin vielä runsaasti kun oli polikliininen synnytys).

Mitään ei kyllä tullut mieleenkään ottaa. Ne tavarathan on siellä tarvitsevia varten. Kotiin sitten jokainen ostaa sen mitä sinne tarvitsee. Mies kyllä osaa ostaa suurimpia siteitä, kun sanoo että osta suurimpia siteitä mitä löydät.

Jotkut äidit kertovat, että pyrkivät syömäänkin niin paljon kuin napaan mahtuu kun "kuitenkin sairaalassaolosta maksaa". Itse maksoin täydet 2 vuorokautta (kun vuorokausi ehti vaihtua) vaikka olin vauvan kanssa vain alle 7 tuntia. Yhtään ateriaa en syönyt. Yksi äiti mulle sitten sanoi, että hulluhan olin kun niin pian lähdin, olisihan pitänyt aamusta iltaan asti käyttää kaikki ruokailumahdollisuudet kun niistä kerran maksaakin! :O
 
Juupa
Ne verkkopöksyt on kertakäyttökamaa ja menee roskiin käytön jälkeen. Itse lähdin niissä kotiin, vauvalle otin yhden vaipan ja tutin ihan luvan kanssa, tutti oli kuulemma henkilökohtainen. Niin ja yhden kroonikkoalustan otin omin luvin. En kyllä mitään vaatteita yms olis lähteny varastamaan, sen verran kauheita ja kuluneita oli.
Jos ne vaatteet olis ollu uusia ja hienoja, olisitko vienyt?
 
Ja tätä lukiessani en yhtään ihmettele, miksi rintakumin sai vain kuittausta vastaan... Ihan käsittämätöntä, että varastetaan kaikki mikä irti lähtee.

Itse olen töissä hotellissa ja kaikki käsisaippuaa myöten on jouduttu vaihtamaan seinään kiinnitettyyn ja lukittuun malliin viimeisen viiden vuoden aikana. Pyyhkeitä katoaa silti useita kymmeniä kuukaudessa :eek:
Meiltä katosi käsidesit jatkuvasti, varmaan hyvän makuista. :O
No nyt niitä on sairaalassamme enää harvoissa paikoissa, eli hygieniataso laskee kun porukka vetää niitä huiviinsa.
 
[QUOTE="vieras";26333430]
Jotkut äidit kertovat, että pyrkivät syömäänkin niin paljon kuin napaan mahtuu kun "kuitenkin sairaalassaolosta maksaa". Itse maksoin täydet 2 vuorokautta (kun vuorokausi ehti vaihtua) vaikka olin vauvan kanssa vain alle 7 tuntia. Yhtään ateriaa en syönyt. Yksi äiti mulle sitten sanoi, että hulluhan olin kun niin pian lähdin, olisihan pitänyt aamusta iltaan asti käyttää kaikki ruokailumahdollisuudet kun niistä kerran maksaakin! :O[/QUOTE]

Onko jotenkin...ylevää olla syömättä sairaalassa, vai mikä tämän jutun pointti on?
 
"vieras"
mua taas kehoitettiin hoitajien toimesta odottamaan ruokailuun ennen kun lähtee sieltä :D ja varastin sieltä sukat ja verkkohousut ja aikuisten "vaippoja" kun vuoto oli niin runsasta että lähtöpäivänäkin niitä tarvi kaks vierekkäin niihin pöksyihin..
 
ommea
Ne verkkopöksyt on kertakäyttökamaa ja menee roskiin käytön jälkeen. Itse lähdin niissä kotiin, vauvalle otin yhden vaipan ja tutin ihan luvan kanssa, tutti oli kuulemma henkilökohtainen. Niin ja yhden kroonikkoalustan otin omin luvin. En kyllä mitään vaatteita yms olis lähteny varastamaan, sen verran kauheita ja kuluneita oli.

Ei ole kaikkialla. Toisissa paikoissa nekin verkkopöksyt pestään. Enkä kyllä ihmettelis jos joutuu kertakäyttökulttuuriin sairaaloissa siirtymään, kun lukee miten on tavaraa lähteny kenenkin matkaan :(
 
"diidaa"
Mä en oo kummallakaan kerralla ottanut sieltä mitään. Ekalla kerralla tosin olin niin hajamielinen että lähdin kotiin sairaalan alkkarit päällä kun en muistanut että mulla oli ne yllä. Tosin mun omat alkkarit jäi sinne sairaalaan.
 
"vieras"
Onko jotenkin...ylevää olla syömättä sairaalassa, vai mikä tämän jutun pointti on?
:D Jutun pointti oli se, että kun tulin synnyttämään illalla ei iltapala sattuneesta syystä maistunut ja kun aamulla saatiin lupa kotiutua niin en jäänyt maistelemaan sairaalan tarjoiluja, vaikka siinä tämän erään äidin mukaan "menetin" jotakin kun skippasin päivän ruokailut.

Hyvähän se on jos ruoka äideille maistuu, tulee vauvallekin hyvä maito. Silti en sellaista ahneutta ymmärrä, että jos ruokaa saa ilmaiseksi niin sitä pitää ihan santsata. Kyllä perusravitsemus on aivan riittävää eikä ylensyönti ole kenellekään hyväksi.

Toinen asia mikä ihmetytti, oli se että tarjoilut sairaalassa oli selvästi merkitty vain äideille kuuluviksi ja kätilöt siitä valistivat. Silti jotkut rohkeat/ välinpitämättömät isät kävivät aamupalalle - jotkut perustelivat kahviaan sillä, että "vaimo ei voi sitä syödä kun on parhaillaan synnyttämässä".

Niin. Ahneella löytyy aina selitys ahneudelleen. Eikä sitä lasketa keneltä se on pois.
 

Yhteistyössä