Apua poliisi soitti ja sano että musta on tehty rikosilmoitus:(sain paniikkikohtauksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tulihan niitä kirjeitä kotiin mut luulin ja tai tyhmänä ajattelin et ei tartte vastata niihin kun aisa sovittu ja perii pois. no eipä sit vissiin ollutkaan niin..

Mitä niissä kirjeissä sitten kysyttiin tai mihin pyydettiin allekirjoitusta? AINA kun saa jonkun virallisen kirjeen, jossa kysytään jotakin, niin siihen pitää vastata tai muuten olet kusessa. Sinä mokasit tässä ja KELA vaatii sinua tilille siitä. Jos tuo takaisin maksettava summa oli alun perin 300 € ja nyt kun olet sitä jo lyhentänyt jokusen kympin ja silti se on 389 €, niin silloin sinulle on lätkäisty jotain muuta perittävää vielä tai sitten et kertonut summaa alussa tarkkaan. Sinua pidetään nyt tukien väärinkäyttäjänä, vaikka se ei ole tahallista. Toivottavasti selviät huomautuksella tästä. Minusta on hyvä että noita väärinkäytöksiä seurataan, koska me kaikki maksamme niistä, mutta syyttömiä ja huolimattomia/taitamattomia ihmisiä joutuu myös epäillyksi ja sille ei voi mitään.

ei helkatti kun repesin kun katoin tuon videon:D joo sano se poliisi että en mä vankilaan joudu tms..ja ei kuulemma yöunia menettää tarvi mut silti :( kato luulin että asia on selvitetty ja kaikkea..mut ihmetyttää kun kela perii multa silti takasi.ja joudun poliisikuulustelun kun oon muka petoksen tehny:(en oo mikkään rikostentekijä:(

[QUOTE="vieras";26326173]Mitä niissä kirjeissä sitten kysyttiin tai mihin pyydettiin allekirjoitusta? AINA kun saa jonkun virallisen kirjeen, jossa kysytään jotakin, niin siihen pitää vastata tai muuten olet kusessa. Sinä mokasit tässä ja KELA vaatii sinua tilille siitä. Jos tuo takaisin maksettava summa oli alun perin 300 € ja nyt kun olet sitä jo lyhentänyt jokusen kympin ja silti se on 389 €, niin silloin sinulle on lätkäisty jotain muuta perittävää vielä tai sitten et kertonut summaa alussa tarkkaan. Sinua pidetään nyt tukien väärinkäyttäjänä, vaikka se ei ole tahallista. Toivottavasti selviät huomautuksella tästä. Minusta on hyvä että noita väärinkäytöksiä seurataan, koska me kaikki maksamme niistä, mutta syyttömiä ja huolimattomia/taitamattomia ihmisiä joutuu myös epäillyksi ja sille ei voi mitään.[/QUOTE]

Muaki kiinnostaa tämä summan nousu, vaikka oot jo lyhentäny velkaa...

ei helkatti kun repesin kun katoin tuon videon:D joo sano se poliisi että en mä vankilaan joudu tms..ja ei kuulemma yöunia menettää tarvi mut silti :( kato luulin että asia on selvitetty ja kaikkea..mut ihmetyttää kun kela perii multa silti takasi.ja joudun poliisikuulustelun kun oon muka petoksen tehny:(en oo mikkään rikostentekijä:(

Niin, onhan niitä syyttömiä vankilaankin joutunut ja jopa kuolemantuomiolle. Petos tulee siitä jos et ole asioita hoitanut kunnolla. Luultavasti se perintä on kasvanut korkoa kun summa oli isompi ja sen käsittely olisi tarvinnut sun huomiota. Nythän ne on katsonut ettet aio asiaa hoitaa kun et ole yhteyksissä ja siksi antanut asian poliisien hoidettavaksi.
Kelalle on nykypäivänä ihan yks ja sama lyhennätkö maksujasi, jotka Kela katsoo vilpillisesti ansaituiksi. Olihan tuossa taannoin telkkarissa sama asia, nainen lyhenti Kela maksuja kuten Kelan kanssa oli sovittu, mutta Kela haastoi silti petoksesta, koska kyse oli alunperinkin vilpistä joka taytyi laittaa poliisin tutkintaan.
Eriasia olisi ollut jos olisit kerralla maksanut pois nuo Kelan rahat, silloinhan ne ei olisi varmaankaan nostanut tuosta hälyä. Tai ainakin ilmoittanut heille että hoidat asiaa jos sitä kirjeitse olivat kyselleet.

no kirjotin eka viestiin eri summan...oikeesti alunperin 480e ja oon nyt lyhentänyt sitä jo satasella... vieä on siis n.380jäljellä...saapi nähdä..siinäpähän tuomitkoot!!!mitään väärää en silti mielstäni ole tehnyt ja kun maksan niitä tukia takasi!!!

no kirjotin eka viestiin eri summan...oikeesti alunperin 480e ja oon nyt lyhentänyt sitä jo satasella... vieä on siis n.380jäljellä...saapi nähdä..siinäpähän tuomitkoot!!!mitään väärää en silti mielstäni ole tehnyt ja kun maksan niitä tukia takasi!!!

No, ei ne mitään tuomita voi ainakaan siittä maksusta, jos olet sovitusti niitä maksanut takaisin. Ne haluaa kait saada selville että miksi alunperin huijasit, sitä ne siellä kuulusteluissa haluaa tietää.

Kelahan tuon jutun nosti sen takia että sulla oli ollut aikaa se virhe korjata, mutta koska he itse joutuivat siihen puuttumaan niin he katsoivat että olit vilpillinen kenties tahallasi.

Sanot vaikka että et ymmärtänyt koko asiaa tms. kuten asia oikeasti oli siten että et tieten tahtoen halunnut huijata.

ota välittömästi yhteys asianajajaan! itse olisin säästynyt paljolta jos sen olisin heti tajunnut tehdä! mutta minä myös olen ollut syytettynä kelapetoksesta.

Jos ei ole asiananajaa, niin oikeusavusta saa avustajan. Sellainen kannattaa aina olla mukana kuulusteluissa, koska ne saa esittää kysymyksiä joita poliisi ei esitä tai halua esittää.
Siten saat itsellesi paremman turvan siltä varalta että juttu päätyy oikeuteen asti.
Ilmoita välittömästi että haluat avustajan mukaan ennenkuin kuulustelut edes aloitetaan.

Mä en lukenu ketjua, mutta kyllä oot varmaan jotain tosi pahasti tehnyt, sillä:

Minä kerroin kelassa käydessä, että exäni on nostanut abaut 2v asumistukea ja yksinhuoltajakorotuksia, vaikka hänellä on siellä puoliso seurana. Puolisoa ei vaan ole ilmoitettu mihinkään ja posti menee lokeroon.. Virkailija oli tähän, että minkäs teet.

Kuitenkin tästä aiheesta minua, että jos kerron eteen päin, on uhkailtu, että käy huonosti.

Tähän juttuun kun katsoo, niin sanoisin, että kyllä on pitänyt paljon pahemmin tehdä, että poliisi ottaa yhteyttä asiasta.

Eli: poliisilta puhelua odotellen...millonkohan ne soittaa mulle ku oli alkuvuodesta myrskykorjausten takia ylitöitä ja kela on siitä päätelly mun koko vuoden tulot jne,jne.... Asumistuki peritään multaki takasi (päätöstä asiasta ei vielä ole tullu).
Mutat, kai se tekee mustak sitten rikosilmotuksen.
Ihanku poliisilla ei olis perempaaki tekemistä :headwall:

Viimeksi muokattu:
siis kela oli tehny musta rikosilmotuksen että oon muka tukia saanu vilpillisesti:O joo 300euroa oon saanu kun en heti tajunnu ilmottaa ja sitä ne perii takasi joka kuukausi 20e. lisäsk imun ois pitäny vastata johonkin kirjeeseen vaan en minä oo mittään kirjeitä saanu:( aamulla kuulusteluihin joudun menemään:( mitähän tästäkin seuraa!!!??? joo oma vika on mutta luulin et oli selvitetty asia jo kelan kans kun ne perii takasi sitä tukea mut sit tekiki tutkintapyynnön:O:(

Jos menee paikalle ensipyytämällä, älä vastaa mihinkään ennen kuin on paikalle hankittu sinun puolellesi asianajaja. Tähän sinulla on epäiltynä oikeus!

Voit myös ilmoittaa että haluat hankkia asianajajan kuulusteluun, jolloin se on pätevä peruste sille että kuulustelua lykätään. Tähän sinulla on myös oikeus!

Yhteistyössä