Onko väärin kokeilla pojalleni mun reseptilääkettä (ventoline)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Mulle siis määrätty ventoline suihke hengenahdistukseen.

Olisiko väärin kun mun pojalla on allergia ja meidän pitää yksi yö olla paikassa jossa poika altistuu sille eläimelle jolle on allerginen (tai elukka viedään pois mutta luultavasti karvasta ei päästä eroon)

Pojalle on määrätty nestemäinen ventoline joka on testattu turhaksi.

Olisiko nyt ihan kamalaa jos poika saa allergia reaktion niin testaisin omasta ventoline piipusta? (olen lukenut että piipusta olisi tehokkaampaa kun nestemäinen)

Meillä on se lapsille tarkoitettu beby tötsä eli ei nuo pöpötkään ihan kamalasti vaihda omistajaa.

Tietää että jos toimisi niin hakisi ja vaatisi pojalle piippua jos ei auta tietää että on kokeiltu.

Tottakai se on väärin antaa lapselle toisen reseptilääkettä, jos sitä kysyt.

Allergiseen reaktioon auttaisi varmasti paremmin ihan käsikauppatavarana saatava antihistamiini.

Jos henki kuitenkin menee ahtaalle, niin on siitä Ventolinestä babyhalerilla enemmän hyötyä kuin haittaa, joten hätätapauksessa antaisin itsekin.

Minkäikäinen lapsi ja mikä on hänelle määrätty annostus?

pojan nestemäinen ventoline on 0,4mg ja 5millilitraa 4x päivässä oireen hoitoon. (joka ei ole auttanut)

Oma ventoline on viä miedompaa 0,1mg (oon raskaana)

Poika on 8v ja kahden vuoden aikana meillä on ollut varmasti kaikki apteekin lääkkeet testissä mistään ei ole ollut hyötyä ja olenkin vaan luovuttanut ja välttänyt niitä kyläpaikkoja missä elukka mille poika allerginen.
Nyt toisin vaan on pakko tilanne ja vaikka se lemmikki viedään pois luulen etteivät saa sitä niin puhtaaksi karvasta.
Lääkäri sanoi että jos pojalle tulee altistus niin päivystykseen vaan eikä suostu enään mitään lääkettä antamaan.
Luulee kai että keksin itse pojan allergiareaktiot jotka ovan hengityksen vaikeutuminen,pihinä,silmät vuotaa,menee umpeen ja silmän ympärille tulee patteja + yskii lähes taukoamatta.
pojalla siis allergia ei astma

[QUOTE="minä";26319931]pojan nestemäinen ventoline on 0,4mg ja 5millilitraa 4x päivässä oireen hoitoon. (joka ei ole auttanut)

Oma ventoline on viä miedompaa 0,1mg (oon raskaana)

Poika on 8v ja kahden vuoden aikana meillä on ollut varmasti kaikki apteekin lääkkeet testissä mistään ei ole ollut hyötyä ja olenkin vaan luovuttanut ja välttänyt niitä kyläpaikkoja missä elukka mille poika allerginen.
Nyt toisin vaan on pakko tilanne ja vaikka se lemmikki viedään pois luulen etteivät saa sitä niin puhtaaksi karvasta.
Lääkäri sanoi että jos pojalle tulee altistus niin päivystykseen vaan eikä suostu enään mitään lääkettä antamaan.
Luulee kai että keksin itse pojan allergiareaktiot jotka ovan hengityksen vaikeutuminen,pihinä,silmät vuotaa,menee umpeen ja silmän ympärille tulee patteja + yskii lähes taukoamatta.
pojalla siis allergia ei astma[/QUOTE]

Voi kamala. Todellakin edelleen antaisin Ventolinen jos henki menee ahtaalle, miten muutenkaan? Meillä oli 7-vuotiaalla saman evohalerin annostus 2-4 annosta 2-6 krt/vrk tarvittaessa.

Ja täällä kiitollisena otetaan vastaan ihan kaikki neuvot jotka voivat auttaa tuota mein allergia poikaa
Lääkärin kanssa en enään jaksa tapella aiheesta.

Ja kun reissuun lähdemme niin oon varautunut siihen että yöllä tai illasta lähdetään sit paikallisen terveyskeskuksen päivystykseen
Mutta ehkä mä kokeilu mielessä koitan omaa ventolinea vaikka se nyt väärin onkin ja mulla mieto annostus.

Onko kokemuksia onko sumute ylipäätään tehokkaampaa kun nestemäinen?

Onko teidän pakko mennä kyläpaikkaa jos tiedät jo etukäteen että poikasi on allerginen? Ventoline ei ainakaan mulla auta allergiasta johtuvassa hengenahdistuksessa. Jos meille on tulossa vieraaksi joku jolla on kissa aloitan antihistamiinin ottamisen pari päivää ennen vierailua.

[QUOTE="vieras";26320099]Onko teidän pakko mennä kyläpaikkaa jos tiedät jo etukäteen että poikasi on allerginen? Ventoline ei ainakaan mulla auta allergiasta johtuvassa hengenahdistuksessa. Jos meille on tulossa vieraaksi joku jolla on kissa aloitan antihistamiinin ottamisen pari päivää ennen vierailua.[/QUOTE]

Valitettavasti on :( Tietty minä toivon että kun lemmikki pois talosta ja jos oikein hyvin siivoavat niin jos poika sen yhden ainokaisen yön pärjäisi.
olemme vasta ilta myöhällä kyläpaikassa ehkä n. 19-20.00 ja aamulla oli tarkoitus jatkaa matkaa heti aamusta eli viimeistään klo 9-10

Itseä auttaa pitkä suihku, saan hengityksen kulkemaan jälleen ja kosteaa ilmaa helpompi hengittää. Itse antaisin kyllä lapselle tarpeen vaatiessa tuota lääkettä, mutta jos muutkaan ei tehoa niin en kauheita odottaisi tuolta. Ainoat miksi en antaisi lapselle tuota olisi, etten tietäisi miten lapsi reagoi lääkkeeseen (mahdollisesti lääke jota lapsi ei sietäisi ja aiheuttaisi lisää ongelmia) tai en tietäisi lapselle sopivaa annostusta.

Mikä se nestemäinen ventoline ylipäätään on? Meillä on molemmilla lapsilla olleet nimenomaan evohalerit ja nyt isommalla diskus.

Ottakaa tosiaan sitä antihistamiinia kuitenkin jo etukäteen varoiksi, kuten joku muukin jo sanoi.

Ja jos päädyt antamaan Ventolinea ja tiedät että lääke pojalle käy, niin sopiva annos tarpeeseen on suunnilleen 4 sumua 4x/vrk.
Meillä tosin tuo kotiannostus ei useinkaan riitä, vaan silloin ottavat ensiapuun hengittelemään reilusti enemmän (jopa esim. 8 annosta 20 minuutin välein), mutta silloin pitää seurata myös sykettä jne.

Tottakai se on väärin antaa lapselle toisen reseptilääkettä, jos sitä kysyt.

Allergiseen reaktioon auttaisi varmasti paremmin ihan käsikauppatavarana saatava antihistamiini.

Jos henki kuitenkin menee ahtaalle, niin on siitä Ventolinestä babyhalerilla enemmän hyötyä kuin haittaa, joten hätätapauksessa antaisin itsekin.

Minkäikäinen lapsi ja mikä on hänelle määrätty annostus?

määrätty sinulle ja paino(paljon painat) sanoo myös paljon. Alle kuusi vuotiaat ei saa ottaa resepti vapaata allergia lääkkeittä ilman lääkärin määräystä. Niissä on paino rajotteet. Vähän kuin alkoholi: paino sanoo miten se poistuu elimistöstä. soita enemmin lääkäri ja kysy mikä resepti vapaa lääke sopii lapsille.

[QUOTE="vieras";26320337]määrätty sinulle ja paino(paljon painat) sanoo myös paljon. Alle kuusi vuotiaat ei saa ottaa resepti vapaata allergia lääkkeittä ilman lääkärin määräystä. Niissä on paino rajotteet. Vähän kuin alkoholi: paino sanoo miten se poistuu elimistöstä. soita enemmin lääkäri ja kysy mikä resepti vapaa lääke sopii lapsille.[/QUOTE]

AP:n lapsi on 8, ja oma neuvoni annostuksen suhteen on varovainen, sillä meidän 2 v nauttii samaa annosta =)

Tietenkin kannattaa ilman muuta kysyä lääkäriltä, mutta käsikauppalääkettä voi tuon ikäselle hyvin antaa ja itse antaisin Ventolineakin ennen kuin katsoisin lapseni tukehtuvan.

AP:n lapsi on 8, ja oma neuvoni annostuksen suhteen on varovainen, sillä meidän 2 v nauttii samaa annosta =)

Tietenkin kannattaa ilman muuta kysyä lääkäriltä, mutta käsikauppalääkettä voi tuon ikäselle hyvin antaa ja itse antaisin Ventolineakin ennen kuin katsoisin lapseni tukehtuvan.

Itselle vieras lääke, joten itse kysysin lääkäriltä.
Lääkeinfo.fi - VENTOLINE oraaliliuos (GLAXOSMITHKLINE)

salbutamolisulfaatti: on alkoholi johdannainen. -moli viittaa siihen.

[QUOTE="vieras";26320373]Itselle vieras lääke, joten itse kysysin lääkäriltä.
Lääkeinfo.fi - VENTOLINE oraaliliuos (GLAXOSMITHKLINE)

salbutamolisulfaatti: on alkoholi johdannainen. -moli viittaa siihen.[/QUOTE]

Tuo oraaliliuoshan on pojalla jo reseptillä käytössä, ja tarkoitus oli antaa tarvittaessa 0,01 mg evohaler joka on kyllä ihan tavanomainen lasten käytössä.

Mä en nyt tiedä, puhutaanko me samaa vai eri asiaa, mutta yhdistetään mielemme ja todetaan; Paras kysyä lääkäriltä =)

Et koskaan voi mennä antamaan omia astmalääkkeitäsi muille!

Ennemmin kokeilisin tuon ikäiselle antihistamiinikuuria ja siihen ventolinea. Ja veisin päivystykseen kuin lähtisin antamaan omia lääkkeitäni.

8v ei tarvitse babyhealeria. Ventoline ei ehkä ole se kaikkein parhain astmalääke.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä