Korkeakoulu vs. ammattikoulu

• Viestiketjun aloittaja kuka tietää?
  • Ensimmäinen viesti
kuka tietää?
En ymmärrä että aina nuoria sorretaan (itse olen 26) ja valmistun ammattikoulusta toiselle linjalle. Miksi teekkarit (ammattikorkea) saa mölytä ja sekoilla joka puolella suomea mutta sitten kun ammattikoululainen juhlii, niin sitä katsotaan kieroon ja päivitellään. Miksi oikeasti haalarit päällä saa sekoilla ja humalassa toikkaroida ja sille vaan nauretaan?

AP..
No nyt meni sivistyneesti pieleen.. Ja höpönpaskat kun olen katsonut monia teekkaribileitä niin siitä on sivistyneisyys kaukana. Itse juhlin myös aivot narikassa välillä mutta kysymys onkin se, että miksi haalarit päällä saa juhlia oikeesti "sivistyneesti putkaan" ja sitä ei ihmiset paheksu vaan naureskelee vähän samalla lailla kun että "pojat on poikia" Sit kun tavallinen pulliainen juhlii kun perseet olalla niin sitä ollaan heti että "perkeles, putkaan syntinen". Siitä tässä on kyse.

No nyt meni sivistyneesti pieleen.. Ja höpönpaskat kun olen katsonut monia teekkaribileitä niin siitä on sivistyneisyys kaukana. Itse juhlin myös aivot narikassa välillä mutta kysymys onkin se, että miksi haalarit päällä saa juhlia oikeesti "sivistyneesti putkaan" ja sitä ei ihmiset paheksu vaan naureskelee vähän samalla lailla kun että "pojat on poikia" Sit kun tavallinen pulliainen juhlii kun perseet olalla niin sitä ollaan heti että "perkeles, putkaan syntinen". Siitä tässä on kyse.
Oikea pukeutuminen oikeaan tilanteeseen :D Pukeutukaa tekin haalareihin ja juhlikaa joukolla. Voi olla, että jopa muu yhdenmukainen pukeutuminen kelpaisi :p

Kuinka ihmeessä teitä ollaan putkaan laittamassa? Ympäristön vandalisoinnilla ja onnistuneella (teekkari)pilalla voi olla hiuksenhieno ero.

AP..
Anna nyt sitten ruutijuoppo anteeksi. Jospa muotoilisin asian näin. Miksi haalareissa heiluvat korkeammin koulutetut (unohdetaan teekkarit) saa heilua kännissä ja alemmin koulutetut tuomitaan. Menisikö näin uudelleen muotoilu läpi? Ja anna nyt sitten samalla ruutiukko tähän vastaus? Et voi kieltää että myös teekkareita olisi tässä porukassa. Vai onko JOKAINEN teekkari sivistynyt eurooppalainen joka ottaa vain sen yhden lasin viiniä ruuan kanssa..

AP..
Ja kuka helekatti muu siellä opiskeiljahaalareissa heiluu kun korkeammin koulutettu? Ois se vähän noloa jos joku deeku menee jossain perushaalareissa vetään viinaa, kun kaikki tietää haalarin väristä. Ja ruutiukolle tiedoksi wikipediasta: Yleisesti haalarit ovat tulleet tunnetuksi Suomessa teekkarien kautta.

Ja kuka helekatti muu siellä opiskeiljahaalareissa heiluu kun korkeammin koulutettu? Ois se vähän noloa jos joku deeku menee jossain perushaalareissa vetään viinaa, kun kaikki tietää haalarin väristä. Ja ruutiukolle tiedoksi wikipediasta: Yleisesti haalarit ovat tulleet tunnetuksi Suomessa teekkarien kautta.

siinäpä se just menee sekasin kun kaikenmaailman amatöörit on alkaneet naamioitua herrasmiehiksi ja valehaalareissaan töpeksivät teekkareiden jalon maineen

vapaa maa
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26309021:
Ihan yhtä perseet vetää dippainssit kun inssitkin, vaikka eri koulun haalarit olis jalassa.
Siis teekkareiden juhlintahan on ihan klassista, me muut voimme vain kateellisina ottaa oppia heistä ja pyrkiä samaan.

Aloittajalle: älä ota sitä niin vakavasti. Opiskelijajuhlinta on opiskelijajuhlintaa ja takuuvarmana ihmiset suhtautuvat puolesta ja vastaan, olipa kyseessä korkeammin tai matalammin koulutetut juhlijat. Ehkä yhdenmukainen juhlapukeutuminen kuitenkin antaa ihmisille mielikuvan ilakoivista opiskelijoista, kun taas tavallisesti vaatetettu juhlija herättää vain myötähäpeää ja ärtymystä. Kukaan ei kuitenkaan kiellä myös ammattikoulussa opiskelevia hankkimaan yhtenäistä ryyppyvaatetusta, esimerkiksi "mekin saadaan juhlia niin kuin teekkarit" -paitaa.

juuh
Haalarikansasta näkee heti päällepäin, että on kyseessä opiskelija ja opiskelijoille annetaan riehakas käyttäytyminen anteeksi, koska kyllä niistä suurimmasta osasta kuitenkin tulee ihan kunnon ihmisiä :) Jos ei ole niitä haalareita päällä, niiin mistäs sen sitten tietää, mikä on alkoholinkäytön syy.

Mun korkeakoulututkintoni ei nyt riitä avaamaan tätä aloitusta, että kuka teki ja mitä ja miten tämä liityy ammattikoulun ja korkeakoulun eroihin.
Ei minunkaan - onkohan meillä sama tutkinto? Ketjun otsikointi ja ap:n aloitusnimimerkki eivät oikein ole kytköksissä viesteihin, joiden sisältö kovin katkeranoloista.

Kukaan ei kai tiedä. Mutta mielestäni myös ryyppääviä opiskelijoita paheksutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26309072:
Tää haalariasia tuntuu olevan sulle nyt elämää suurempi kysymys, joten annan sulle neuvon: hae ensi vuonna yliopistoon.
Tai parempi idea, osta jonkun vanhat haalarit, kaikilla ei ole niihin tunnesidosta. Ei tarvitse opiskella, mutta saa oksentaa haalarissa jossa on hienoja merkkejä.

Gjtd
Sanoisin eron olevan siinä et amikset on usein alaikäisiä tai ainaki teinejä vielä. Korkeakouluopiskelijat aikuisia. Itse olen sinua nuorempi työssä käyvä ja yliopistosta jo valmistunut joten juhlin ilman haalaria. Ei mua kukaan katso pahasti?

Yhteistyössä