Rumalla ja ehkä vielä pulskalla naisella ei kyllä ole mitään oikeutta vaatia treenattua, itsestään huolehtivaa miestä!

• Viestiketjun aloittaja hullu ajatus
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="mies";26299863]Ajattelet liian mustavalkoisesti ja kielesikin on aika "tylyä".

Itsenäisyyden ja sairaalloisen riippuvuuden välimaastoon mahtuu paljon (suhde toki edellyttää toimiakseen jonkinasteista tarvitsevuutta).

Itsenäisyys on huonoa, jos se estää näkemästä itseään rehellisesti ja laajasti eli eräänlaisena mosaiikkina eli jos ego on liian suppea, liian rationaalinen tai liian muualta lainattu eli epäyksilöllinen (epävapaa). Myös korostunut itsenäisyys näkyy teennäisyyteenä ja kylmäkiskoisuutena, "aidon" ihmisen luo naamioiden takana on vaikea päästä, ihminen pelkää suuresti avautua, jne.

Itsenäinen ihminen, joka suojautuu maailmalta ja jolla on toiset jyräävä mentaliteetti, on oikeasti kaikkea muuta. Luontevuus ja kauneus puuttuvat, hän on "pakkopaidassa".[/QUOTE]

Missä ihme maailmassa tämä on itsenäisyyttä? Itsenäisyys ei liity mitenkään siihen näkeekö itsensä rehellisesti ja kuinka teennäinen tai kylmäkiskoinen on. Itsenäisyys on sitä, että ei ole riippuvainen muista vaan päättää itse omasta elämästään.

Mäkin muistan lukeneeni ton "miehen" juttuja joitain kuukausia sitten. Sillon oli joku eri nimimerkki tosin. Oli ainakin joku ketju kohteliaisuudesta ja sit tää "mies" tilaili erityisesti leikattuja vaatteita ulkomailta. Samaa selitystä oli kans siitä miten vanhemmat naiset on liian kyynisiä ja itsenäisiä ja sitä rataa. Joo, jotkut tykkää äideistä, toiset tyttäristä... Siis saa tietysti tykätä mistä tykkää. Tuli vaan mieleen et muistan tän hepun.

"Minni"
Ei kaikki ylipainoset ole kauheita. Tiedän jopa rumempia hoikkia naisia kasvoilta kun ylipainosempia. Musta hoikka ja lähes rinnaton nainen ei ole mitenkään seksikkään tai kauniin näkönen, kun taas 5-10 kg ylipainonen nainen on.

"mies"
[QUOTE="vieras";26300195]Missä ihme maailmassa tämä on itsenäisyyttä? Itsenäisyys ei liity mitenkään siihen näkeekö itsensä rehellisesti ja kuinka teennäinen tai kylmäkiskoinen on.[/quote]

Kyllä se liittyy, koska jos ihminen on jumittunut johonkin tiettyyn rooliin niin se on pois itsenäisyydestä. Esim. itsenäisempi ihminen uskaltaa näyttää tunteensa verrattuna epäitsenäiseen, joka pelkää muiden reaktioita. Itsenäinen ihminen ei "elä" yhteiskunnalle tai perusta elämäänsä yhteiskunta-asemansa ympärille. Hän tekee elämästään mielekkään omalaatuisemmin.

Mitä enemmän ihminen uskaltaa tuoda yksityistä minäänsä julkisuuteen ja poiketa yleisistä normeista, sen itsenäisempi hän on. Tämä toki pätee niinkin päin että esim. puku päällä oleva mies voi olla itsenäisempi kuin farkkuihin ja t-paitaan sonnustautuva mies. Asiassa ratkaisee "normaalista" poikkeaminen ja rohkeus, luottamus itseen.

Itsenäisyydessä on sekä hyvää että huonoa. Mutta kukaan ei ole täysin itsenäinen, eikä kukaan ole täysin epäitsenäinen.

[QUOTE="vieras";26300195]Itsenäisyys on sitä, että ei ole riippuvainen muista vaan päättää itse omasta elämästään.[/QUOTE]

Itsenäisyys muista riippumattomana atomina ja liiallisena individualismina ei kanna. Eli aina pitää olla tietty "kiitollisuus" muille ja ympäristölle. Samoin on syytä olla tietoinen, että itse on aina rajallinen ja rajoittunut ihmisenä, niin sisältä kuin yhteiskunnan taholta.

Dona Paula
[QUOTE="mies";26300137]No, minä kyllä haluaisin nähdä sen taviksen suomalaismiehen, joka lähestyy kaunotarta yökerhossa :)

Kolmenkympin hujakoilla. Naiivius on juuri vastaanottokykyä ilman repaleista menneisyyttä, pelkoja, huonoja kokemuksia, väkevää realismia, jne. Olen itse monestikin törmännyt vanhempiin sinkkunaisiin, jotka ovat "haasteellisia" juuri näiden "vaurioiden" takia. Jos nainen on "liian" aikuismainen, se on pois viehättävyydestä omalla kohdallani.[/QUOTE]

Niin, kyllä siellä yökerhoissa on tullut nähtyä taviksia, jotka ovat lähestyneet kaunottaria - toki sen muutaman tarvittavan kupposen jälkeen :D

Kolmenkympin hujakoilla, hhmm.. näin nelikymppisestä vaikutat itsekin hieman naiviilita, mutta totta kai se johtuu siitä, että olet vielä nuori. :)
Ja ymmärtäähän sen, ettet ole kiinnostunut "aikuismaisista", koska et itse ilmeisesti sellainen ole. Mutta aikuismaisuus ei tarkoita sitä, ettei voi olla viehättävä ja hauskakin, eiköhän itse kultakin löydy ripaus tervettä lapsenmielisyyttä, vaikka ikää olisi. Ainakin pitäisi löytyä, niin miehiltä kuin naisilta.

Mahdollisista huonoista kokemuksista huolimatta, elämä ei todellakaan välttämättä "vaurioita", ne vain joskus ovat osa elämää, ja ikävätkin kokemukset kasvattavat. Mutta tosiaan, niille ei vanhempana ja onnellisena enää anna painoarvoa. Kaikille tätä onnea ei tietenkään ole tullut vastaan ja katkeroitumista on näkyvissä, tiedän kyllä tällaisia tapauksia, mutta niiden perusteellahan ei kannata lähteä mitään yleistyksiä tekemään.

Dona Paula
[QUOTE="Minna";26300152]Mä en muuten ymmärrä miksi joillakin pitää olla koko ajan joku. Ei osata asua yksin (tai lapsen kanssa kuten mä) vaan aina pitäisi olla se kumppani. Mä ainakin nautin tästä kun saa olla vain lapsen kanssa eikä tarvitse koko ajan huomioida sitä puolisoa kun on kyse menemisistä ja tulemisista.

Mua ahdistaisi jos pitäisi olla jonkun kanssa parisuhteessa vain sen takia, että on joku. En mä pysty olemaan suhteessa jos en toisen kanssa halua olla.[/QUOTE]

Mä olen aina myös ajatellut, kuten sinä, enkä ole ymmärtänyt niitä ihmisiä, jotka hyppäävät suhteesta toiseen, mutta kai se on jonkinlaista riippuvuutta, eivätkä tällaiset ihmiset osaa olla yksin.

Toisaalta joskus asiat menevät ihan omalla painollaan, ja rakkaus voi tulla vastaan ihan yllättäen, siinä ei sitten enää haluakaan olla yksin, vaan sen oman rakkkansa kanssa.

Dona Paula
Mäkin muistan lukeneeni ton "miehen" juttuja joitain kuukausia sitten. Sillon oli joku eri nimimerkki tosin. Oli ainakin joku ketju kohteliaisuudesta ja sit tää "mies" tilaili erityisesti leikattuja vaatteita ulkomailta. Samaa selitystä oli kans siitä miten vanhemmat naiset on liian kyynisiä ja itsenäisiä ja sitä rataa. Joo, jotkut tykkää äideistä, toiset tyttäristä... Siis saa tietysti tykätä mistä tykkää. Tuli vaan mieleen et muistan tän hepun.
Jep.

tjaah
[QUOTE="mies";26300074]Yleensä miehet eivät kokemukseni mukaan lähesty tasoaan korkeampia naisia samassa mitassa kuin naiset miehiä.

Voi olla. Mutta "elämä" ja "aikuisuus" saattavat murentaa tai pyyhkiä pois tietyn herkkyyden ja naiiviuden. Elämästä tulee helposti ryppyotsaisempaa, lyhyesti sanoen. Toki toinen puoli on tuo mikä jo tuli esiin että osa naisista vapautuu yksilöinä vasta kolmikymppisinä.[/QUOTE]

Olet varsin mielenkiintoinen "mies".... Tulee mieleen eräs tuttavani, joka luultavasti jakaa nämä näkemyksesi kanssasi.. Ainakin käytöksestä päätellen :D Ihminen ei pysy ikuisesti nuorena ja viattomana :) Väkisin vuosia kertyy ja sitä elämää tulee nähtyä. Ne naisen ryppyotsaiset hetketkin olisi hyvä osata ottaa vastaan, eikä aina vaan vaatia sitä puolta joka itseä miellyttää.. Kukaan nainen kun ei ole aina iloinen ja heleä. Vaikka miehenä kuinka sitä toivoisit :) Mutta ei kukaan ole aina negatiivinenkaan :) Ja jos miehellä on riittävästi taitoa, se saa naisesta kyllä irti niitä parhaita puolia ;)

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
[QUOTE="mies";26300108]Kyllä niitä näkyy, esim. vain vähän yli kk sitten tapasin sattumalta tosi kivan ja nätin parikymppisen naisen junassa. Juttelu oli aivan luonnollista, just sellaista, mitä itse edellytän. Mutta hän oli harmi kyllä varattu. Muutenkin näkyy, mutta juttumahdollisuutta ei ole tullut. Aionkin lähteä Tampereen yöelämään 2.6.! Olen hyvin avoin mahdollisuuksille, en käytännössä epäröi tai jää laskemaan mitään sinkkuna, jos vaan tunne on hyvä.[/QUOTE]

No kun tästä markkina-arvosta kerran on puhe, niin ehkä sinun kannattaisi alkaa katsella niitä itsesi ikäisiä naisia jotka olisivat kenties lähempänä omaa tasoasi... Tuo mitä itse sanoit, että olet avoin mahdollisuuksille, kuvaa mielestäni aika hyvin sitä iän tuomaa perspektiiviä mitä parikymppisillä harvoin vielä on. Sen ikäisenä odottaa että tulee joku joka vie jalat alta. Ei ole tarvetta "kokeilla parisuhdetta" jonkun ok-tyypin kanssa, saati muitten.

En tiedä miksi koet, että vanhemmat naiset olisivat jotenkin kylmiä tai itseriittoisia, mutta toivottavasti itsekin tajuat että ihmiset ovat erilaisia, ihan kaikenikäisinä.

Mun mielestä kuka vaan voi vaatia mitä vaan ja pitää rimaa miten korkealla tykkää. Se on ihan eri asia sitten saako vaatimaansa.
Toisaalta makuja on monia. Joku kaunis ja ns. "täydellisen" näköinen nainen saattaa pitää kaikkein komeimpana hiukan mahakasta nallekarhumaista "körilästä" ja taas treenattu mies saattaa pitää seksikkäimpänä hieman pulskaa isotissistä jne jne.

no jösses
kaikki saavat toki vaatia mitä vaan ikinä keksivät. eri asia sitten, saako niitä vaatimuksia läpi. tosiasia kai kuitenkin on, että esim. lisääntymistarkoituksiin naisen on helpompi saada seuraa miehestä kuin päin vastoin. jos siis tavallisen näköinen tai vaatimattoman näköinen nainen jostain syystä haluaa lisääntyä hyvännäköisen miehen kanssa, se suurella todennäköisyydellä onnistuu. kun vaan valitsee ajan ja paikan oikein.. kyllä, ymmärsitte mitä tällä tarkoitin! eli baariin ja sinnikkäästi yrittämään. kyllä onnistuu.. ;) eri asia sitten on pariutumisen kohdalla. siinä pätee tuo "laki" että samanarvoiset saavat toisensa varmimmin. poikkeuksia toki aina löytyy, takaako eriarvoisuus taas onnen parisuhteessa.. no sen voi jokainen päätellä ihan itse.

itse mies
On kyllä monella lihavalla, sekä muutenkin enemmän tai vähemmän ei-komealla miehellä myös sellaisia vaatimuksia naisten suhteen, että pitää olla nuori, kaunis, hoikka, seksikäs, hyvä peppu ja hyvät tissit yms. Että en syyllistä yksin naisia tässä asiassa.

Mutta se kauneutensa menettänyt ja pulska on voinut olla oikeinkin sievä ja hoikka ennen. Näin kärjistettynä. Niin pitääkö se puoliso heti hylätä, jos painoa tulee tai muuten se nuoruuden kauneus katoaa? Suhde on mun mielestä kyllä aika kuiva kokonaisuudessaan jos pelkkä ulkoinen habitus merkitsee jotain. Itsestäni en ainakaan voi vannoa että pysyn saman näköisenä vuodesta toiseen. Nuori, nätti ja hoikka olen ainakin ollut. Nyt en ainakaan nuoruudesta enää tiedä. Ja edelleen mies mua rakastaa.

Ja kyllä AP kuulostaa katkeralta sinkulta, joka ei ole saanut haluamaansa.

"vieras"
Se, mitä ihminen on sisältä, on tärkeintä. Sen kanssa täytyy tulla toimeen ne elämän vuosikymmenet. Jos valkataan ihmiset ulkonäön mukaan, vesiperä iskee ennemmin tai myöhemmin..

Yhteistyössä