Keksikää meidän lapselle nimi!

• Viestiketjun aloittaja Apuva!!
  • Ensimmäinen viesti
Apuva!!
Siinäpä sitä pähkinää kerrakseen. Mitää sellasta ns. must -nimee ei ole, jonka ehdottomasti haluaisin lapselleni..Ja siis sukupuolesta ei ole tietoa,mutta pieni syntyy pian. Mieskin sanonu jostain rv 20 tienoilta että kyllä sitä ehtii miettiä sit kun on syntyny. Okei niin ehtiikin,mutta silti ole tässä 15vkoa miettiny tosta rv 20:stä enkä vieläkään keksi mitään..niin mites sit muka syntymän ja ristiäisten välissä keksis..? Alkaa iskee epätoivo..
Ja siis ajatuksena on ettei se ole näitä suosituimpia: elias,aino jne. Joku erikoisempi vois olla. Kirjaimella ei väliä. Sukunimi on nen-päätteinen..

vv
Ei mitään erikoisia,mutta kauniita nämäkin :) Iiris, Saana, Meeri, Oili, Aira, ja pojille ei sit mitään ehdotusta. Itsekin keksin yhden ainoan vaihtoehdon mahdolliselle pojalle, mutta tyttöjä tuli :D

Apuva!!
Alina,Akseli,Elina,Meeri kivoja nimiä.. Itselläni pyöri nimet mummoni suvusta Emil ja Aada. Olivat mummoni vanhemmat. Miestä ei nappaa.Veetu/Weetu kuullostas ihan kivalle,miehenkin mielestä. Tuo on kaverin kaverin pojan nimi,en tunne siis tätä kaverin kaveria joten oisko luvallista matkia? ;) Mut joku Niklaskin ois ihan ok.
Jarre myös pyöriny mielessä.Se ois yhdistelmä isäni ja setäni nimestä.Tytölle ois helpompi keksiä.

Alma
Aili
Asta

Aapo
Aaro
Armas
Ahti

Eevi
Eeri

Eero
Eliel

Fiinu
Fiia

Frans

Helmi
Hilda
Hertta

Hugo
Hannes

Ilma
Inna

Ilmari
Into

Jenny
Jarna

Justus
Juuso

Karla
Kiisa
Kerttu
Kanerva

Kaapro
Konsta
Kerkko

Lotta
Lila

Lauri
Lenni
Lassi

Mertta
Milma
Mette
Mirna
Maini

Maunu

Nelli
Noona

Nemo
Nuutti

Onerva
Oona
Oili

Otso
Oiva

Pinja
Pihla
Paula

Paulus
Petrus
Pontus
Pessi

Ruusa
Ronja
Raili
Riika

Rasmus
Rufus
Reino
Raimo

Sade
Silla
Sofia
Sinna
Sanra
Seita

Sampo
Sulo
Seeti

Terttu
Taimi
Tuuli

Taito
Tarmo

Unna
Ulpu

Usko

Verna
Venla
Veena
Vianna
Vappu
Varpu
Viena

Viljami
Valo
Viimo
Vertti

... Siinä "muutamia" :D

pikkanen
Vähän hankala miettiä, kun ei ole mitään muita raameja kun, että ei saa olla suosittu. Kuinka suositusta nyt on sit kyse. mainitsemasi Emil ja Aada ovat varmaan top-10 listalla molemmat.

Muutaman ehdotuksen voisin laittaa...

Pojalle

Petrus
Eeli
Samu
Arttu

Tytölle

Eeva
Tiinu
Maisa
Tiia
Miia
Emilia
Anna
Maria

Tytölle on tosiaan paljon helpompi keksiä kivoja nimiä. :)

Vähän hankala miettiä, kun ei ole mitään muita raameja kun, että ei saa olla suosittu. Kuinka suositusta nyt on sit kyse. mainitsemasi Emil ja Aada ovat varmaan top-10 listalla molemmat.

Muutaman ehdotuksen voisin laittaa...

Pojalle

Petrus
Eeli
Samu
Arttu

Tytölle

Eeva
Tiinu
Maisa
Tiia
Miia
Emilia
Anna
Maria

Tytölle on tosiaan paljon helpompi keksiä kivoja nimiä. :)
Anteeksi, mutta mua rupesi naurattamaan tämä viesti. Aloituksessa sanot, ettei ihan tavallisimpia nimiä... ja sitten listassa ovat Anna ja Maria. Voiko tuon tavallisempia tytön nimiä enää olla :D?

pikkanen
Anteeksi, mutta mua rupesi naurattamaan tämä viesti. Aloituksessa sanot, ettei ihan tavallisimpia nimiä... ja sitten listassa ovat Anna ja Maria. Voiko tuon tavallisempia tytön nimiä enää olla :D?
Aloituksessahan kysyn aloittajalta, mitkä nimet ovat liian tavallisia. Mun mielestä tavallisia nimiä ovat kaikki top 50 nimet. Ap kuitenkin tykkäsi nimista Emil ja Aada. Äh en osaa selittää... siis yritin nyt ehdottaa vaan jotai, kun ei ap:n raamit olleet kovin selkeät.

Mutta positiivista aina, jos saan jonkun nauramaan. :)

Aloituksessahan kysyn aloittajalta, mitkä nimet ovat liian tavallisia. Mun mielestä tavallisia nimiä ovat kaikki top 50 nimet. Ap kuitenkin tykkäsi nimista Emil ja Aada. Äh en osaa selittää... siis yritin nyt ehdottaa vaan jotai, kun ei ap:n raamit olleet kovin selkeät.

Mutta positiivista aina, jos saan jonkun nauramaan. :)

Mä oon kyllä niin väsynyt nyt, että naurattaa ihan olemattomatkin jutut :D. Ei siis pidä loukkaantua.

Apuva!!
Ketä Veetuttaa...? Noh anyway, kerroin juu ettei suosittuja,mutta siis nuo Emil ja Aada vain siitä syystä että ovat meidän suvusta.. Tod.näk. jos poika tulee,niin toinen/kolmas nimi on Veikko isänsä mukaan.
Eeli on serkkuni nimi ja oma nimenikin löytyy nimim. "pikkanen" listalta ;) Herrajumala että voi olla vaikeeta keksiä lapselleen nimi! Meidän lapsi on siis nimeltään Nimetön *piiiiiip*nen..Voihas kurjuus.
Mulle on jotenkin iskostunu joku ihme itseni keksimä sääntö,että nimen pitää sopia hälle vauvana kuullostamatta höntiltä kun vauvamme täyttää vaikka 50v tai 70v..Oma nimenikin kuullostaa hassulta mummona :D Siis nämä lällyt prinssessa nimet on ehdoton nounou niinkuin Isabella,Bianca jne. hienot nimet. Samaten pojilla nämä Nuutti,Totti,Neo,Miio jne. maahisten nimet..Enkä sit tarkota loukata ketään kenen lapsella em. nimiä on. Tuo on mun mielipide noista nimistä..

Kyllä sä ehdit miehesi kanssa sitä nimeä makustella sitten kun vauva on syntynyt. Sitten voi olla että vauva on ihan jonkun nimen näköinen :)
Kivoja nimiä on maailma täynnä mutta mun mielestä vauvat aina ovat jonkun nimen näköisiä ja sitten se kolahtaa :)

Apuva!!
Patrik on ihan kiva. Alkaa samalla kirjaimella kuin isänsä nimi ;) Joskus mietin nimeä Joose Patrik mutta sekin oli varattuna tietämättäni kaverillani. Kertoi vasta taannoin miettineensä tuota nimeä kun päättivät että 3 tyttöä riittää. En voi viedä sitäkään nimeä..Joose on kyllä miehen lapsuuden kaverin nimi..
Tykkäisin myös nimestä Panu,mutta entä kun se on erään todella vanhan ihastukseni nimi..? Mies ei kylläkään tuosta tiedä jne. mutta onko se sopimatonta laittaa vanhan heilansa nimi omalle lapselleen? Tuohon ei siis liity mitään vanha suola janottaa-stooria tms. tykkään vain siitä nimestä vaikka onkin kornia. Sopis sukunimeen ja isinkin nimeen. Kohta kaikki arvaa mun miehen nimen :D Hemmetti.

Apuva!!
Sporttismama: mutta kun musta tuntuu että meidän vauva ei näytä minkään nimiseltä :D Siis kun nyt on vaikee kehitellä nimeä mielessään,niin mistä mulle yhtäkkiä tulis mieleen joku nimi kun lastani katson?! Eiks ookin helposti aateltu? :D Ehkä kantsii jättää hautumaan taas tämä nimi asia..

"vieras"
Ingrid, Maj, Solveig.

Annika, Marianne, Eveliina, Katriina, Ann-Marie, Eeva, Maya, Alex, Stefan, Tomas, Klaus, Linus, Reidar, Dennis, Mark, (Joa)Kim (siinä vähän 60-lukua :)

Sporttismama: mutta kun musta tuntuu että meidän vauva ei näytä minkään nimiseltä :D Siis kun nyt on vaikee kehitellä nimeä mielessään,niin mistä mulle yhtäkkiä tulis mieleen joku nimi kun lastani katson?! Eiks ookin helposti aateltu? :D Ehkä kantsii jättää hautumaan taas tämä nimi asia..
Moni taas on sanonut että nimi on tullut kuin apteekin hyllyltä sitten kun vauvaa katselee. Moni on sanonut myös vauvan temperamentin vaikuttaneen nimivalintaan. Esim. jos vauva on temperamentiltaan tulistuva niin sitten nimi voisi olla joku räiskyvä eli ärrää nimessä yms. tai sitten jos vauva on tyytyväinen ja nukkuu paljon niin sitten joku lempeämpi nimi jossa ällää, ämmää yms.

Yhteistyössä