Mahakuvat pinoon :)

Mulla on painoa tullut jo 7 kg, nyttemmin vähän hidastunut tuo painonnousu. 15 kg saisi kuulemma tulla :O mutta lähtöpaino oli kuulemma alipainon rajoilla..
Lunttaan neuvolan painoläpyskästä;

BMI ennen raskautta alle 22 - suositeltava painonnousu n. 14-15 kg.
BMI 22-27 - suositeltava painonnousu n. 8-12 kg
BMI yli 30 - suositeltava painonnousu n. 7 kg.

Siis sähän olet kuvan perusteella selkeästi hoikka. En jaksaisi stressata painonnousun takia...ellei sitten mitään 35 kg tule :D. Neuvolassa kerran (siellä on vaaka käytävällä) tosi hoikka odottaja meni vaa'alle, ja vieressä seisoi nuori terkkari joka räpätti että "en mä nalkuta, mutta enempää painoa ei saisi tulla". Ja toinen oli kuin tikku, jossa oli kiinni pieni sievä hädintuskin näkyvä kumpu. Taisin hörähtää ääneen :D, ja kyllä sitä odottajaakin vähän nauratti.

• Tykkää
Reactions: memmu89
"vieras"
Mun paino on noussut vissiin 4 kiloa nyt :). Ja ihan oon kyllä syönyt jne.

Ekassa ja tokassa raskaudessa painoa tuli toisessa jotain 8 kg ja toisessa 12 kg, silloin alkupainoa oli vähemmän kuin tällä kerralla :snotty:
Neljä kiloa :O Eiks jo pekistä pakollisista härpäkkeistä,kuten vauvasta,istukasta,lapsivedestä ym ym pitäis tulla n.13 kiloa? No joo,mulla rv 34 tasan ja painoa tullut 16kg :shame: Ennen raskautta olin normaalipainon alarajalla.

la elokuu
Lunttaan neuvolan painoläpyskästä;

BMI ennen raskautta alle 22 - suositeltava painonnousu n. 14-15 kg.
BMI 22-27 - suositeltava painonnousu n. 8-12 kg
BMI yli 30 - suositeltava painonnousu n. 7 kg.

Siis sähän olet kuvan perusteella selkeästi hoikka. En jaksaisi stressata painonnousun takia...ellei sitten mitään 35 kg tule :D. Neuvolassa kerran (siellä on vaaka käytävällä) tosi hoikka odottaja meni vaa'alle, ja vieressä seisoi nuori terkkari joka räpätti että "en mä nalkuta, mutta enempää painoa ei saisi tulla". Ja toinen oli kuin tikku, jossa oli kiinni pieni sievä hädintuskin näkyvä kumpu. Taisin hörähtää ääneen :D, ja kyllä sitä odottajaakin vähän nauratti.
Joo, en mä ole hirveästi stressannut vaikka 15 kg kieltämättä kuulostaa melkoiselle määrälle :p mutta olen pähkäillyt että suurin osa jäänee synnytyslaitokselle ja imetys kuulemma kuihduttaa joitakin.. ainakin äitini mukaan. Onpahan sitten mistä kuihtua.

No just :D mulle taas terkkari näytti tuota samaa suositusta ja piti hyvänä asiana jos paino nousisi.

[QUOTE="vieras";26278173]Neljä kiloa :O Eiks jo pekistä pakollisista härpäkkeistä,kuten vauvasta,istukasta,lapsivedestä ym ym pitäis tulla n.13 kiloa? No joo,mulla rv 34 tasan ja painoa tullut 16kg :shame: Ennen raskautta olin normaalipainon alarajalla.[/QUOTE]
Mä taas olin normaalipainon ylärajalla :ashamed:

Paino tippui alussa 3-4 kiloa, kun noudatin tunnollisesti rd-ruokavaliota. Ja moni sanoo, että mun kasvot on selkeästi kaventuneet, eli olen ehkä ns. laihtunut raskausaikana. Olen YRITTÄNYT syödä järkevästi (aina en oo jaksanut, viimeiset viikot on ainakin olleet yhtä sikailua vaan, pakko ryhdistäytyä), olen myös liikkunut aika hyvin. Siksi kai painonnousu on ollut ihan maltillista. Mikä siis on hyvä, koska vararengas oli jo entuudestaan. On sitten vähemmän tiputettavaa raskauden jälkeen :)

Joo, en mä ole hirveästi stressannut vaikka 15 kg kieltämättä kuulostaa melkoiselle määrälle :p mutta olen pähkäillyt että suurin osa jäänee synnytyslaitokselle ja imetys kuulemma kuihduttaa joitakin.. ainakin äitini mukaan. Onpahan sitten mistä kuihtua.

No just :D mulle taas terkkari näytti tuota samaa suositusta ja piti hyvänä asiana jos paino nousisi.
Mulla jäi raskauskilot kahdella ekalla kerralla synnärille :)

Imetyskiloja ja kotiäitiyskiloja kertyi kyllä - mua imetys ei laihduttanut, mutta ehkä armottomalla mässäilyllä oli jotain osuutta asiaan :LOL:. Nyt en aio mässäillä (niinhän mä luulen...), ei ole siihen varaa (siis painon puolesta).

"vieras"
Mä taas olin normaalipainon ylärajalla :ashamed:

Paino tippui alussa 3-4 kiloa, kun noudatin tunnollisesti rd-ruokavaliota. Ja moni sanoo, että mun kasvot on selkeästi kaventuneet, eli olen ehkä ns. laihtunut raskausaikana. Olen YRITTÄNYT syödä järkevästi (aina en oo jaksanut, viimeiset viikot on ainakin olleet yhtä sikailua vaan, pakko ryhdistäytyä), olen myös liikkunut aika hyvin. Siksi kai painonnousu on ollut ihan maltillista. Mikä siis on hyvä, koska vararengas oli jo entuudestaan. On sitten vähemmän tiputettavaa raskauden jälkeen :)
No se voi olla että sä oot sit laihtunu omistas :) Mun yks kaveri on semmonen että aina raskausaikana laihtuu älyttömästi,siis posket menee kuopalle,käsivarret on kuin tikut,samoin jalat. Mutta isoja vauvoja on pyöräyttänyt ja muutamassa kuukaudessa palautunut ennalleen synnytyksen jälkeen. Ei isokokoinen ole muutenkaan niin hassua että raskausaika vaikuttaa noin :)

Täällä viikkoja vajaa 38 ja vatsanympärys näköjään 107cm. Aika hemmetin paljon, kun ajattelee, että lähtötilanne oli 63cm :D. Mutta mulle on tullut kilojakin kyllä jo ainakin 16, perjantaina taas neuvolaan näkemään tämän hetken tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26278289:

Tuollainen se oli päivänä jolloin lähdin synnyttämään rv 40+5

Ja tällainen se oli 4 päivää synnytyksen jälkeen. Esikoisesta maha oli pidempään turvonnut ja löllyrä(varmaankin pari kuukautta)
Niiiiin söpö :heart: :)

4 päivää synnytyksen jälkeen- kuva voisikin olla jotain, jolla järkytän palstakansaa sitten kesäkuussa...mä vähän luulen, että mun maha EI ole noin pieni ja nätti :D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26278289:

Tuollainen se oli päivänä jolloin lähdin synnyttämään rv 40+5

Ja tällainen se oli 4 päivää synnytyksen jälkeen. Esikoisesta maha oli pidempään turvonnut ja löllyrä(varmaankin pari kuukautta)
Ihana kuulla (ja nähdä) tuollainenkin kokemus :). Vähän on ressannut omalla kohdalla palautuminen tästä kakkosesta, ekasta selvisin aika helpolla, mutta kyllä siinä kuukauden päivät suunnilleen meni, että oli sama tilanne kuin sulla tossa kuvassa. Paljonko tuli painoa ja miten nopeasti kilot karisi?

la elokuu
Mulla jäi raskauskilot kahdella ekalla kerralla synnärille :)

Imetyskiloja ja kotiäitiyskiloja kertyi kyllä - mua imetys ei laihduttanut, mutta ehkä armottomalla mässäilyllä oli jotain osuutta asiaan :LOL:. Nyt en aio mässäillä (niinhän mä luulen...), ei ole siihen varaa (siis painon puolesta).
:D jostain kumman syystä olen itsekin alkanut mässäämään raskausaikana, mitä en ennen tehnyt. Kaikki vähänkään kielletty on vaan niiin_hyvää.

Ihana kuulla (ja nähdä) tuollainenkin kokemus :). Vähän on ressannut omalla kohdalla palautuminen tästä kakkosesta, ekasta selvisin aika helpolla, mutta kyllä siinä kuukauden päivät suunnilleen meni, että oli sama tilanne kuin sulla tossa kuvassa. Paljonko tuli painoa ja miten nopeasti kilot karisi?
mulla tuli yht.9kg ja kaikki jäi synnärille mitä tulikin. Mulla oli raskaudessa niin paha refluksi, ettei pahemmin pystyny syömään, kun laatta lensi : /

"heh"
[QUOTE="vieras";26278173]Neljä kiloa :O Eiks jo pekistä pakollisista härpäkkeistä,kuten vauvasta,istukasta,lapsivedestä ym ym pitäis tulla n.13 kiloa? No joo,mulla rv 34 tasan ja painoa tullut 16kg :shame: Ennen raskautta olin normaalipainon alarajalla.[/QUOTE]

Mulla noussut joka raskaudessa 4-7kiloa ja normipainosta raskautunut ja jopa syönyt. Ei pahoinvointia, mutta olisiko silti alussa aina laihtunut hieman. Lapsen saatuani ollut aina hoikimmillani ja siis normipainoinen normaalistikin.

:D jostain kumman syystä olen itsekin alkanut mässäämään raskausaikana, mitä en ennen tehnyt. Kaikki vähänkään kielletty on vaan niiin_hyvää.
Mä oon osannut kyllä mässätä ennen raskauttakin :xmas:

Nyt on himo tuoretta kurkkua kohtaan. Ja oliiveja. Ja appelsiinia. Ja vettä. Ja Cokis zeroa - tämä lapsi on kyllästetty aspartaamilla jo kohdussa.

Noista painonnousuista.. Mulle terkkari vähän vihjasi ekassa raskaudessa siinä 20 kilon paikkeilla että pitäiskö mun jättää pari pullaa väliin aina joskus :whistle:

Tokan kohdalla en muista sanottiinko mitään, koska siinä vaiheessa mua ei paljon kiinnostanut kenenkään jutut kun oli siinä kaks vauvaa vähän niinku sylissä, toinen sisällä ja toinen ulkopuolella.. Jouduin kuitenkin sokerirasitukseen..

Nyt tällä kertaa, lääkäri veikkasi että joudun sokerirasitukseen jos paino nousee samoin kuin edellisistä..... Blaah! ...Ehdotti myös luopumaan välipalakekseistä ym. ...Ihan tylsää... Mutta en kyllä jaksais mennä sinne sokerirasitukseen että pakko kai se on yrittää..

Noista painonnousuista.. Mulle terkkari vähän vihjasi ekassa raskaudessa siinä 20 kilon paikkeilla että pitäiskö mun jättää pari pullaa väliin aina joskus :whistle:

Tokan kohdalla en muista sanottiinko mitään, koska siinä vaiheessa mua ei paljon kiinnostanut kenenkään jutut kun oli siinä kaks vauvaa vähän niinku sylissä, toinen sisällä ja toinen ulkopuolella.. Jouduin kuitenkin sokerirasitukseen..

Nyt tällä kertaa, lääkäri veikkasi että joudun sokerirasitukseen jos paino nousee samoin kuin edellisistä..... Blaah! ...Ehdotti myös luopumaan välipalakekseistä ym. ...Ihan tylsää... Mutta en kyllä jaksais mennä sinne sokerirasitukseen että pakko kai se on yrittää..
Mulla on raskausdiabetes ollut x 2. Ekassa raskaudessa, jossa paino nousi ihan sopivasti, ja tässä kolmannessa odotuksessa ihan ekoilta viikoilta asti, ilman mitään keksejä tai pullia.

Tokan ja kolmannen raskauden aikana tehtiin 2 sokerirasitusta. Ei lempipuuhaani, mutta...rääh, pakko se oli vaan kestää.

Viimeisimmän rasituksen arvot oli kyllä tosi hyvät (siis normaalit), ja kotonakin sokeriarvot on olleet ihan jees jo hyvän aikaa. Saa nähdä saanko tästä rd-vauvasta isokokoisen...eka painoi 2,8 kg syntyessään rv 40+5 :)

Yhteistyössä