Vapaaehtoisesti lapsettomat ry

• Viestiketjun aloittaja "Ida"
  • Ensimmäinen viesti
"Hohhoijaa"
Ihan kuin kaikki velat sellaisia olisivat että haukkuvat lapsia ja pitävät näitä kitisevinä ja kuolaavina kakkamasiinoina. On se vaan hyvä, että täällä netissä on tällainen palsta, joissa kersoja pusaavat, muita itseään lapsen saamisen takia parempina pitävät naiset voivat haukkua vapaaehtoisesti lapsettomia. :)

• Tykkää
Reactions: Micosa
"vieras"
[QUOTE="Ida";26277357]En sanonut, että kaikki velat ovat sellaisia. Osa on, joten hyvä että heille on oma foorumi, jossa tavata muita samanmielisiä. Joten hohhoijaa itsellesi.[/QUOTE]

Usein juuri ne jotka tuntevat tarvetta mainostaa lapsettomuuttaan ja liittyä järjestöihin ovat niitä lapsista valittavia.

"Hohhoijaa"
[QUOTE="vieras";26277371]Usein juuri ne jotka tuntevat tarvetta mainostaa lapsettomuuttaan ja liittyä järjestöihin ovat niitä lapsista valittavia.[/QUOTE]

No kyllä noita ihmisiä on paljon, paljon vähemmän kuin niitä, jotka tuntevat pakottavaa tarvetta selittää Pikku-Oskarin tekemästä kakkapökäleestä joka paikassa, jokaiselle vastaantulijalle. Eli lapsistaan hössöttäviä ihmisiä on paljon enemmän.
Kyllä minä ainakin aion liittyä tuohon järjestöön siksi, että tapaisin samanhenkisiä ihmisiä. Tuolta moni myös varmasti saa tukea siihen, miten ilkeästi veloihin yleensä suhtaudutaan, ajatellaan että he ovat kylmiä, tunteettomia, itsekkäitä ja sitten aina vähätellään heidän vakaumustaan toteamalla jotain "kyllä se sinunkin mielesi muuttuu ja sitten on nyytti kainalossa, hehheh"-juttuja.

"vieras"
[QUOTE="Hohhoijaa";26277402]No kyllä noita ihmisiä on paljon, paljon vähemmän kuin niitä, jotka tuntevat pakottavaa tarvetta selittää Pikku-Oskarin tekemästä kakkapökäleestä joka paikassa, jokaiselle vastaantulijalle. Eli lapsistaan hössöttäviä ihmisiä on paljon enemmän.
Kyllä minä ainakin aion liittyä tuohon järjestöön siksi, että tapaisin samanhenkisiä ihmisiä. Tuolta moni myös varmasti saa tukea siihen, miten ilkeästi veloihin yleensä suhtaudutaan, ajatellaan että he ovat kylmiä, tunteettomia, itsekkäitä ja sitten aina vähätellään heidän vakaumustaan toteamalla jotain "kyllä se sinunkin mielesi muuttuu ja sitten on nyytti kainalossa, hehheh"-juttuja.[/QUOTE]

Mä olen vela ja sanon, että kannattaa varmaan vaihtaa ystäväpiiriä jos jatkuvasti kohtaat tuollaista. Minä kohtaan vain netissä.

"Hohhoijaa"
[QUOTE="vieras";26277423]Mä olen vela ja sanon, että kannattaa varmaan vaihtaa ystäväpiiriä jos jatkuvasti kohtaat tuollaista. Minä kohtaan vain netissä.[/QUOTE]

Ystäväpiirissä en kohtaa, mutta esimerkiksi sukulaisten taholta kyllä, ja heitä ei niin vain vaihdetakaan. Näin esimerkiksi, jokaisessa sukukokouksessa ihastellaan raskaana olevien mahoja tai ympäriinsä juoksentelevia pikku pellavapäitä, ja sitten minuun luodaan merkitseviä katseita ja kysellään, että "milloinkas se SINÄ hankit tuollaisia?" yms, ja kieltävän vastauksen antaessani olen tietysti joku kamala naishirviö joka ajattelee vain omaa napaansa ja työntäisi mielellään kaikki maailman lapset jonnekin polttouuneihin kärventymään.

??
[QUOTE="Hohhoijaa";26277441]Ystäväpiirissä en kohtaa, mutta esimerkiksi sukulaisten taholta kyllä, ja heitä ei niin vain vaihdetakaan. Näin esimerkiksi, jokaisessa sukukokouksessa ihastellaan raskaana olevien mahoja tai ympäriinsä juoksentelevia pikku pellavapäitä, ja sitten minuun luodaan merkitseviä katseita ja kysellään, että "milloinkas se SINÄ hankit tuollaisia?" yms, ja kieltävän vastauksen antaessani olen tietysti joku kamala naishirviö joka ajattelee vain omaa napaansa ja työntäisi mielellään kaikki maailman lapset jonnekin polttouuneihin kärventymään.[/QUOTE]

Öööh, jos sinä olet niin täysin sinut tuon lapsettomuuden kanssa ja et halua kuulla juttuja lapsista, niin MIKSI ihmeessä roikut 2+ palstalla?

"ida"
En osaa puhelimella tehdä lainauksia, joten kirjoitan ilman.
hohhoijaa; minun mielestäni lisääntymisasiat ovat jokaisen yksityisasia, eikä tulisi mieleenkään ruveta kyselemään sellaisia muilta.

Minusta lasten tulisi syntyä toivottuina, ei siksi että puoliso/kaverit/isovanhemmat painostaa lastentekoon. Vela-yhdistyksen avulla voidaan levittää tietoutta velaudesta ja estää sitä, että joku hankkii lapsia vain siksi että "niin kuuluu tehdä", vaikka ei itse haluaisikaa. Ja niin kuin aloituksessani totesin, on hyvä, että samanmielisillä on kohtauspaikka.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="Hohhoijaa";26277402]Kyllä minä ainakin aion liittyä tuohon järjestöön siksi, että tapaisin samanhenkisiä ihmisiä. Tuolta moni myös varmasti saa tukea siihen, miten ilkeästi veloihin yleensä suhtaudutaan, ajatellaan että he ovat kylmiä, tunteettomia, itsekkäitä ja sitten aina vähätellään heidän vakaumustaan toteamalla jotain "kyllä se sinunkin mielesi muuttuu ja sitten on nyytti kainalossa, hehheh"-juttuja.[/QUOTE]
En ole vähättelemässä, mutta onko se vakaumus, ettei halua lapsia? :O

Ymmärrän sanalla "vakaumus" muuta. Hesarissa oli vastikään yleisönosastokirjoitus, ettei evoluutio-oppi ole vakaumus...

"Hohhoijaa"
Öööh, jos sinä olet niin täysin sinut tuon lapsettomuuden kanssa ja et halua kuulla juttuja lapsista, niin MIKSI ihmeessä roikut 2+ palstalla?
Kai täällä nyt saa käydä? Täällä keskustellaan paljon muustakin kuin lapsista, eikä tarvi rekisteröityä. Täältä kun löytyy höpinää arkipäivän asioista, ruoanlaitosta, sisustamisesta ja kaikesta mahdollisesta. Enkä ole ainoa vela täällä.
En myöskään ole sanonut etten halua kuulla juttuja lapsista, en ole mikään lastenvihaaja. Ylenpalttinen hössötys mukeloista kyllä tosin varmasti ärsyttää ketä tahansa.

"Hohhoijaa"
En ole vähättelemässä, mutta onko se vakaumus, ettei halua lapsia? :O

Ymmärrän sanalla "vakaumus" muuta. Hesarissa oli vastikään yleisönosastokirjoitus, ettei evoluutio-oppi ole vakaumus...
Ei se nyt ehkä oikea sana tuota asiaa kuvaamaan ole, mutta ensimmäinen mikä tuota kirjoittaessa nyt tuli mieleen. On se nyt kuitenkin sellainen koko elämään vaikuttava asia, samalla tavalla kuin sekin jos päättää hankkia lapsia.

[QUOTE="Hohhoijaa";26277580]Ei se nyt ehkä oikea sana tuota asiaa kuvaamaan ole, mutta ensimmäinen mikä tuota kirjoittaessa nyt tuli mieleen. On se nyt kuitenkin sellainen koko elämään vaikuttava asia, samalla tavalla kuin sekin jos päättää hankkia lapsia.[/QUOTE]
Ok; ymmärrän tuon, että vaikuttaa elämään, ihan kuten lasten saaminenkin sekä myös se, jos "päättää hankkia lapsia" eikä niitä sitten päätöksestään huolimatta saa.

??
[QUOTE="Hohhoijaa";26277558]Kai täällä nyt saa käydä? Täällä keskustellaan paljon muustakin kuin lapsista, eikä tarvi rekisteröityä. Täältä kun löytyy höpinää arkipäivän asioista, ruoanlaitosta, sisustamisesta ja kaikesta mahdollisesta. Enkä ole ainoa vela täällä.
En myöskään ole sanonut etten halua kuulla juttuja lapsista, en ole mikään lastenvihaaja. Ylenpalttinen hössötys mukeloista kyllä tosin varmasti ärsyttää ketä tahansa.[/QUOTE]

No saa. Onhan noita palstoja vaan maailma täynnä ja tämä on kuitenkin noinniinkuin nimenkin perusteella suunnattu lapsien vanhemmille. Mutta ihan vapaasti.

[QUOTE="vieras";26277629]:O Onko joku väittänyt eveluutio-oppia vakaumukseksi?[/QUOTE]
Juu, kyseinen kirjoitus oli vastine johonkin aiempaan, jossa tämänsuuntaista esitettiin. Otin sen talteen, mutta se on minulla töissä... Tuo kirjoitus oli toukokuun 3. tai 4. päivän lehdessä.

[QUOTE="Ida";26277223]No nyt on veloillakin oma yhdistys. Saavat taas uuden foorumin, missä valittaa kitisevistä kakaroista ja huonosta kasvatuksesta.[/QUOTE]

jaa no mun mielestä ei ole varaa käyttäytyä noin, meidän kitisevät ja huonosti kasvatetut lapsethan ne sitte vaihtaa heidän pskavaippansa kun dementoituneina makaavat vanhainkodissa.

"vieras"
[QUOTE="Ida";26277223]No nyt on veloillakin oma yhdistys. Saavat taas uuden foorumin, missä valittaa kitisevistä kakaroista ja huonosta kasvatuksesta.[/QUOTE]

Onneksi tällä palstalla kukaan ei koskaan valita kitisevistä kakaroista ja huonosta kasvatuksesta...

Yhteistyössä