Onko seksikumppanieni määrä liian suuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen tapaillut mukavaa miestä, ja mieleeni on herännyt kysymys. Jos jossain vaiheessa tulee puheeksi entisten kumppaneiden määrä, niin onko omani normaali, suurehko, vai mahdollisesti ongelmia ja pahaa mieltä aiheuttavan suuri? (En sentään kuvittele luvun olevan pieni:) ) Olen vähän vajaa 30-v. ja kumppaneita on kertynyt 42. Olisiko syytä säästää toista ja pyöristellä alaspäin? Itselleni luku ei ole ongelma, olen ollut ns. vannoutunut ikisinkku, eikä makuuhuoneeseeni liity mitään erityisen häpeällisiä muistoja, enkä oikeastaan koe että kiirettä olisi pitänyt tai että kokoajan olisi ollut haku päällä :). Toisalta ymmärrän että jos seksuaalihistoriat ovat kovin erilaiset, voi se aiheuttaa turhaa epävarmuutta toisessa. Mielipiteitä vastaanotetaan. :)

Ei ole. Ei näille mitään viitearvoja ole olemassa.

Ja pakkoko niitä on laskea, muistella, muille raportoida...jos mies kysyy niin tokaise että seitsemän, ja that's it. Tms. Saa tietty kertoa oikean määränkin jos haluaa, mutta kyseessä on henkilökohtainen asia, joka ei kenellekään toiselle kuulu :)

Täytyy nyt vielä tarkentaa, että pohdintaa aiheuttaa myös se, että onko tämä sellainen asia, jossa SAA olla kertomatta totuutta hyvällä omalla tunnolla? (Edelleen korostan, etten siis häpeile, mutta haluaisin ehkä säästää toista.)

Lienee jo suuri kurkkusyöpäriskikin, jos on jokaiselta ottanut suihin... ja jos jokaisella noista ollut useampi seksikumppani. Olet niinsanotusti VERKOSTOITUNUT papilloomavirusten suhteen.

[QUOTE="cxc";26273846]Sano ettet ole laskenut. Koska siis hurja homma että olet todellakin laskenut. Luku on ehkä itsellesi ongelma? Käy sukupuolitautitesteissä...[/QUOTE]

Joskus tyttöjen illassa pistettiin laskemaan. Silloin päiviteltiin taas sitä etten tiennyt omaa lukuani. :D Sen jälkeen on jotenkin automaattisesti päivittynyt pääkopassa.

Täytyy nyt vielä tarkentaa, että pohdintaa aiheuttaa myös se, että onko tämä sellainen asia, jossa SAA olla kertomatta totuutta hyvällä omalla tunnolla?

Tottakai saa. Se on sun henkilökohtainen asia, ja ihan jopa avioliitossakin saa olla sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka pitää vain itsellään. Miksei siis seurustelusuhteessakin, saati kun vain tapailee jotakuta.

Riippuu varmaan miehestä. Jos minä tällä hetkellä olisin sinkku - ja hakisin ihan tosissani puolisoa/vakavaa seurustelukumppania niin tod.näk. skippaisin 30 vuotiaan naisen jolla on vaan muutaman (1-2) kumppani ollut elämän aikana.

Ihan vaan siksi että valitettavasti se ruoho aidan toisella puolella kiinnostaa suurinta osaa, jos sitä kokemusta ei ole (joo, joo, moni huijaa tässä kohtaa itseäänkin uskottelemalla että näin ei ole). Mutta kuten sinäkin tiedät - ei se sen kummempaa ole. Toinen on yhdessä parempi ja toinen toisessa. se mikä on oleellista on yhteinen kemia.

Eli minulle tuo ei olisi kauhistus - paljon suurempi kauhistus on todellakin nainen jolla on ollut vain se yksi tahi kaksi kumppania.

Tottakai saa. Se on sun henkilökohtainen asia, ja ihan jopa avioliitossakin saa olla sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka pitää vain itsellään. Miksei siis seurustelusuhteessakin, saati kun vain tapailee jotakuta.

Kyllä näi o. Periaatteessa mikään asia menneisyydestä ei ole toisen asia jollei se oikeasti vaikuta jotain kautta esim. terveysliitännäisiä juttuja jne.

Toi on sulle sopiva määrä! Voiko se määrä oikeasti olla edes liian suuri (poislukien nyt jotkut maksulliset, jotka vastaanottavat useita asiakkaita päivässä ja siinä sitä paitsi puhutaan jo ammatista :D ) Mä olen aina ollut sitä mieltä, ettei elättyä elämää kannata hävetä ja sähän olet vielä itsekin sinut kaiken kanssa.

Mä taas olen toisesta ääripäästä. Ikää 34 vuotta ja seksikumppaneita ollut vain yksi; mä kun tapasin mieheni 19-vuotiaana ja hänen kanssaan olen vieläkin yksissä. Jos en olisi, niin eiköhän mullakin olisi vuosien varrella kertynyt useampia seksikumppaneita. Mun mies on mua muutaman vuoden vanhempi, joten hänelle oli kokemuksia kertynyt ihan eri tavalla kuin mulle. Ei ainakaan meitä kumpaakaan ole haitannut toisen "luvut". Itse asiassa mä en tarkkaan edes tiedä, kuinka monta seksikumppania miehellä on ollut ennen minua. Ei se mua ainakaan haittaa, vaikka olisi ollut tosi moniakin. Viimeisen 15 vuoden aikana toivottavasti ei ole ollut muita kuin minä. :D

...Eiköhän monessa vakituisessa parisuhteessa ole ollut enemmän suuseksiä kuin minun makkarisani.

Vakituisessa parisuhteessa syöpäriski onkin pienempi tai olematon. Sinun riskiisi vaikuttaa tuo suuri kumppaneiden määrä eli olet todennäköisemmin törmännyt niihin virustyyppeihin, jotka aiheuttavat syöpää. Vielä jos tupakoit, riski moninkertaistuu. Myös tupakoiva kumppani tartuttaa herkemmin.

[QUOTE="aapee";26273818]Olen tapaillut mukavaa miestä, ja mieleeni on herännyt kysymys. Jos jossain vaiheessa tulee puheeksi entisten kumppaneiden määrä, niin onko omani normaali, suurehko, vai mahdollisesti ongelmia ja pahaa mieltä aiheuttavan suuri? (En sentään kuvittele luvun olevan pieni:) ) Olen vähän vajaa 30-v. ja kumppaneita on kertynyt 42. Olisiko syytä säästää toista ja pyöristellä alaspäin? Itselleni luku ei ole ongelma, olen ollut ns. vannoutunut ikisinkku, eikä makuuhuoneeseeni liity mitään erityisen häpeällisiä muistoja, enkä oikeastaan koe että kiirettä olisi pitänyt tai että kokoajan olisi ollut haku päällä :). Toisalta ymmärrän että jos seksuaalihistoriat ovat kovin erilaiset, voi se aiheuttaa turhaa epävarmuutta toisessa. Mielipiteitä vastaanotetaan. :)[/QUOTE]

aikamoinen jakorasia oot. Mulla ikää 42v ja kummaneita ollut 4, joista tää neljäs on mieheni.

Toi on sulle sopiva määrä! Voiko se määrä oikeasti olla edes liian suuri (poislukien nyt jotkut maksulliset, jotka vastaanottavat useita asiakkaita päivässä ja siinä sitä paitsi puhutaan jo ammatista :D ) Mä olen aina ollut sitä mieltä, ettei elättyä elämää kannata hävetä ja sähän olet vielä itsekin sinut kaiken kanssa.

Mä taas olen toisesta ääripäästä. Ikää 34 vuotta ja seksikumppaneita ollut vain yksi; mä kun tapasin mieheni 19-vuotiaana ja hänen kanssaan olen vieläkin yksissä. Jos en olisi, niin eiköhän mullakin olisi vuosien varrella kertynyt useampia seksikumppaneita. Mun mies on mua muutaman vuoden vanhempi, joten hänelle oli kokemuksia kertynyt ihan eri tavalla kuin mulle. Ei ainakaan meitä kumpaakaan ole haitannut toisen "luvut". Itse asiassa mä en tarkkaan edes tiedä, kuinka monta seksikumppania miehellä on ollut ennen minua. Ei se mua ainakaan haittaa, vaikka olisi ollut tosi moniakin. Viimeisen 15 vuoden aikana toivottavasti ei ole ollut muita kuin minä. :D

Sullon terve asenne tähän asiaan!

Yhteistyössä