Tunnetteko ketään,joilla on tosi sotkuista/kohtuullisen sotkuista?

• Viestiketjun aloittaja utsimutsi
  • Ensimmäinen viesti
No meil on yleensä tosi sekasta, yritän parhaani mukaan siivota vaan ei se näy missään. Tosin nyt oon alkanu ihan tosissaan raivaamaan ja siivoomaan kaappeja, ja opettelemaan sitä et laitetaan tavarat aina heti paikalleen. Niin ja sitä että imuroida voi jo ennenku on niin paskasta ettei pysty paljain jaloin kävelemään....

"vieras"
Meillä on kohtuu puhdasta, mutta lapsen leluja yleensä pitkiinsä.

Naapurin yksinhuoltajaäidillä on kolme lasta, ja heillä on usein tosi sotkuista. Ei varsinaisesti likaista, mutta roskia ja vaatteita pitkiinsä. Yli 90 neliötä tilaa levittää tavaroita ;)

"vieras"
kun keittiön kaapit auki ja muutama lasi pöydällä! Oisko vähän pilkun viilaamista. Sen voin sanoa että tästä kämpästä et löydä pölyä lattialta. siivoan joka toinen päivä. Mattoja en pidä allergian takia. joten roskat näkys heti.

"keppi"
Sikanen ja sekanen on kaksi eri asiaa. Ja jos lelut esimerkiksi on levällään puhtaalla lattialla. Onko ees tervettä, jos lapsiperheessä ei oo yhtään lelua lattialla?

Sottapytty
Meillä on lähes aina peruskaaos kotona. Makkarissa saattaa olla vaatekasa ja yksittäisiä rytkyjä voi löytyä myös muualta asunnosta. Samaten pöydille ja muille tasoille (mm. olohuoneen ikkunalauta) kerääntyy mystisesti meikkejä ja muuta tilpehööriä. Pedin petaan vain silloin, jos vieraita tulee. Aina välillä repäisen ja siivoan kaiken roinan piiloon, mutta vähitellen tavara taas valuu pois kaapeista... Likaisuutta en voi silti sietää ja musta on järkyttävää lukea lehdistä miten jotkut antavat tyyliin koirien paskoa lattialle.

• Tykkää
Reactions: Hansu81
varmaan meillä
Leluja aina ympäri taloa, koira on (ja sillä parhaillaan juoksu) mutta tiskit on aina poissa (suoraan koneeseen) pyykit löytävät tiensä pyykkikoreihin ja imuroidaan kerran pari viikossa. Tuntuu vaan että siivottava ei lopu koskaan.....

Myönnän, että kotimme muistuttaa tällä hetkellä enemmän kaatopaikkaa kuin ihmisasumusta.
Tekosyynä voin käyttää yhdistelmää 2v täystuho, työnarkomaani mies sekä pienimuotoinen eläinlauma yhdistettynä tähän rantapalloa muistuttavaan olemukseeni :D

Ei oikein tahdo onnistua tuo roinien kyykkiminen lattialta, vaikka raskausviikkoja on kasassa vasta 26 ja risat. Maha on tiellä ja happi loppuu. Ärsyttää ja hävettää tämä kaaos eikä tee tosiaankaan mieli kutsua vieraita...

"vieras"
Vähän asiasta poiketen,mutta mä en oo koskaan ymmärtäny tuota pyykkijuttua. Siis kun joissain jenkkiohjelmissakin pyykit on jossain olkkarissa hirveenä läjänä,puhtaat nimenomaan. Miten ne joutuu pinoiksi huoneiden nurkkiin ja sohvien päälle? Kun eiks niitä voi viedä suoraan kaappiin.. Tuntuis hölmölle viikata pyykit pois narulta ja sitten kiikuttaa ne olkkarin sohvalle sen sijaan että veisin ne suoraan kaappeihin. Ei meilläkään mitenkään kiiltopuhdasta ole ja tavaroita kuljeskelee ym. mutta tuo pyykkihomma mua on askarruttanut :) Likaset pyykkikoriin ja puhtaat kaappiin. Mä en tosin silitä kuin juhlavaatteet..

alergikko astmaatikko
Meillä on aina siistiä, yhdet leikit kerrallaan ja edelliset raivataan. Kasoja ei ole, vie mennessäs, tuo tulessa. Ahdistaisi epä,ääräiset kasat, epäsiistiä.

[QUOTE="vieras";26272145]Vähän asiasta poiketen,mutta mä en oo koskaan ymmärtäny tuota pyykkijuttua. Siis kun joissain jenkkiohjelmissakin pyykit on jossain olkkarissa hirveenä läjänä,puhtaat nimenomaan. Miten ne joutuu pinoiksi huoneiden nurkkiin ja sohvien päälle? Kun eiks niitä voi viedä suoraan kaappiin.. Tuntuis hölmölle viikata pyykit pois narulta ja sitten kiikuttaa ne olkkarin sohvalle sen sijaan että veisin ne suoraan kaappeihin. Ei meilläkään mitenkään kiiltopuhdasta ole ja tavaroita kuljeskelee ym. mutta tuo pyykkihomma mua on askarruttanut :) Likaset pyykkikoriin ja puhtaat kaappiin. Mä en tosin silitä kuin juhlavaatteet..[/QUOTE]

Pyykit kuivurista koriin, kori mukaan siihen sohvalle kun katsoo telkkaria, viikataan ne siinä, ja siihen ne sitten jää. (meillä ei ole kuivuria, meillä kuivat viikata pyykkitelineen päälle josta sitten kaappiin).

pyykeistä
ja pyykeistä vielä sen verran että niitä tulee viikattua/silitettyä illalla siinä sohvalla kun lapset nukkuu, niin eihän niitä sitten sinne lastenhuoneeseen voi viedä vaan siihen jäävät...

Täältä saanut käsityksen että kerran viikossa imurointia on harvoin? Kun meillä on niin, (kerrostalo, kolmio) Mutta saadaan aina siisteydestä kehuja.
No eiköhän se ole nimenomaan kiinni ihmisten, eläinten ja neliöiden määrästä. Ja ehkä siitäkin, missä tasossa asutaan.
Jossain kerrostalon neljännessäkin kerroksessa iso osa hiekasta/kurasta yms. jää jo rappuun ;)

Meitä on 2 aikuista, 4 lasta, 2 vasikan kokoista koiraa ja 3 kissaa, jotka (kaikki) kulkee jotakuinkin vapaasti ulos ja sisään aina halutessaan. Ja siis omakotitalo.

Pihalla kahlataan kurassa, hiekassa, heinässä, oljessa, kanan- ja hevonpaskassa.

Kyllä kerran viikkoon imurointi on todella liian harvoin, ja nyt kun rytmi on välillä van 2 kertaa viikossa, niin täällä on järkyttävä sotku. Tosin mä en vaan jaksa stressata siitä.

:wave: Meillä on!

Olen semmoinen, että omat sotkuni jaksan vielä katsoa ja siivota ne sitten kun silmää alkaa häiritsemään. Mutta muiden sotkut v***ttaa niin armottomasti, vaikka olisivatkin lasten tekemiä, enkä niille jaksaisi tehdä mitään! Ja vielä kun en ole halunnut lapsi kieltää penkomasta paikkoja melkeinpä mielensä mukaan (no tuo 3-vuotias jo vähän ymmärtää olla penkomattakin, mutta 1-vuotiaalle se on parasta ajankulua), niin sitten tavaroita löytyy aina mitä ihmeellisimmistä paikoista. Leluja on melkein aina levällään. Kun siivoaa niin viimeistään parin tunnin päästä kotona on taas kaaos. Joten ihan sama siivota vähän harvemmin, eroa ei kuitenkaan huomaa... ;)

Yhteistyössä