Kesäkuun alussa lappiin. Pitääkö ottaa toppavaatteet mukaan?

• Viestiketjun aloittaja kylmä
  • Ensimmäinen viesti
kylmä
Olen ollut kesällä noin Kuusamon korkeudella eikä siellä ollut kylmä, mutta nyt ollaan menossa paljon korkeammalle. Pitääkö ottaa lapsille talvivaatetta mukaan? Onko siellä vielä lunta?

Ollaan ihan täältä etelästä ja täälläkin yöt vielä pakkasella välillä. Esim. tänä aamuna on kylmä. Vauvallekin laitoin villasukat ja paksun pussin vaunuihin.

Kesäkuun alussa saattaa ollakin lunta vielä paikoittain, mutta välikausivaatteet riittävät kyllä hyvin. Ei se mikään naparetki sentään ole. ;)

• Tykkää
Reactions: ohukainen
Muistakaa ottaa hyttysmyrkkyä mukaan!

Me ollaan menossa juhannuksen jälkeen vaellukselle, tosin, lapset jätämme huoletta isovanhempien huostaan siksi aikaa. Menemme seudulle, missä on huhujen mukaan paljon karhuja. :O

"mona"
No en ehkä toppavaatetta ottais, mutta kyllä paksua villapaitaa ja fleeceasua varmuuden voksi. Me oltiin kerran juhannuksena Enontekiöllä vaeltamassa ja kyllä siellä satoi liunta, et se naurajille.

Ei siellä niin kylmä ole. Vähän lämpimämpää vaatetta mukaan varmuuden vuoksi, vaikkapa villapaita takin alle laitettavaksi.

Eikä tämä toisaalta ole ollenkaan niin tyhmä kysymys, on siellä nähty niitäkin jotka ottavat pelkästään shortseja ja lyhythihaisia mukaan vaikka lämpömittari näyttää +10 :)

aaaaappppp
Muistakaa ottaa hyttysmyrkkyä mukaan!

Me ollaan menossa juhannuksen jälkeen vaellukselle, tosin, lapset jätämme huoletta isovanhempien huostaan siksi aikaa. Menemme seudulle, missä on huhujen mukaan paljon karhuja. :O
joo. Tiedetään. Hyttysiin ollaan varauduttu :) Me siis kierretään ympäri Lappia. Aloitetaan itä-lapista ja käydään sitten Simossakin ja pohjois-lapissa. Ei kauhean pitkiä päivälenkkejä voida tehdä. Lapset 7v, 6v ja 1v. Aika reippaasti siltikin mennään :) Ensimmäinen koko perheen vaellusloma. Odotan innolla.

älkää naurako
Tiedoksi vaan naurajille, että Olen kerran ollut Karhunkierroksella Kuusamossa kesäkuun lopussa ja lunta satoi ihan kiitettävästi. Kylmä oli! Me oltiin vielä aikuisporukassa. Lasten kanssa saa kyllä olla kaikki mahdolliset varusteet mukana. Ihme etelä-suomalaisten mollausta taas.

Aries 78
Välikelin haalari riittää, pidätte vain huolen että kaula ei ole paljaana.
Siellä alkaapi nyt jäät lähtemään Inarin korkeuksilta, eilen soitteli kaveri kun oli tunturissa pilkillä ja kehuskeli että aurinko paistaa kirkkaanlta taivaalta :)

• Tykkää
Reactions: ohukainen
Mulla on toppatakki vielä käytössä, toppahousut oli eilen laavulla kun tuuli tosi kylmästi ja laavu oli ihan rannassa. Lapsilla on vielä sekaisin toppikset ja vk-vaatteet käytössä, riippuu niin päivästä mitä tarvii. Varaisin siis ainakin lämmintä vaatetta mukaan. Jos menette vaeltamaan, on teillä varmaan oivat varusteet - kenkien kannattaa ainakin olla vedenpitävät.. :)

tota
Mulla on kyllä välillä ollut juhannuksena toppatakki ihan Helsingissäkin, että sikäli en naureskelis yhtään. Mut toppavaatteet on sit kuitenkin ehkä vähän epäkäytännöllisiä kuljetella, että mä varmaan panostaisin useampaan villakerrokseen tai muihin lämpimiin välivaatteisiin, ja sit vedenpitäviin päälliskerroksiin. (Ja sitten hikoilisin auringonpaisteessa :)

"wiiru"
no kyllä mulla ainaki on vielä toppatakki käytössä ja lapsilla toppavaattet ku remuavat lumessa. täällä on tällä hetkellä varmaan 2-3 astetta lämmintä ja lunta on pihalla vielä jonku verran vaikka keskustassa asutaan. asvaltit on tosin sulat mutta kyllä tuolla mettässä ainaki on vielä lunta!! i ollenkaan tyhmä kysymys!! ja sääskiä tääälä on nähty jo vaikka lumi on vielä maassa ja melkein pakkasen puolella että niitä varmaan kesäkuussa riittää ja paljon!!!

[QUOTE="wiiru";26261762]no kyllä mulla ainaki on vielä toppatakki käytössä ja lapsilla toppavaattet ku remuavat lumessa. täällä on tällä hetkellä varmaan 2-3 astetta lämmintä ja lunta on pihalla vielä jonku verran vaikka keskustassa asutaan. asvaltit on tosin sulat mutta kyllä tuolla mettässä ainaki on vielä lunta!! i ollenkaan tyhmä kysymys!! ja sääskiä tääälä on nähty jo vaikka lumi on vielä maassa ja melkein pakkasen puolella että niitä varmaan kesäkuussa riittää ja paljon!!![/QUOTE]
Käytättekö toppavaatteita myös kesäkuun alussa? Siihenhän vielä pari viikkoa aikaa. :O

Yhteistyössä