Kuten jo otsikossa sanoi, niin ymmärrän, mikset miestäsi halua tuon aamun jälkeen mukaan syömään ja jos tuollaista hapanta naamaa pitäisi siellä pöydässä nähdä, niin ruoka halu siinä menisi. Itse sain kokea saman tyyppisen äitienpäivän viime vuonna. Mieheni osti tyttärellemme lahjan, enkä itse saanut edes kortti. Tyttäremme tuolloin vielä niin pieni, ettei itse sitä korttia osannut tehdä. Aamulla sanottiin kyllä hyvää äitienpäivää, mutta siihen se sitten jäi. Tyttäreni kiukutteli ihanasti päivän, eikä suostunut nukkumaan unia. Minulle aamulla lupailtiin tuolloin ruokailua, mutta tämä ruokailuun lähtö olisi ollut vasta seitsemän jälkeen illalla. Sinä päivänä kävin sitten itse hakemassa ruuan. Ostin itselleni lahjan. Lämmitin saunan. Pistin tytön nukkumaan hyvissä ajoin. Kävin keskellä yötä laskemassa lipun salosta.
Vaikka en ole mieheni äiti, niin tottakai oletan, että hän toimisi pienen lapsemme puolesta, että ostaisi edes kortin.
Tänä vuonna sain kortin, lahjan ja jälleen kerran lupauksen mennä syömään. Sinne lähdettiin ihan liian aikaisin. Sitten ajeltiin appivanhempieni suuntaan. Tein elämäni hölmöimmän ehdotuksen ja sanoin, että käydään toivottamassa anopille hyvää äitienpäivää. Sanoin, ettemme voi olla pitkään, kun olemme menossa syömään. Tyttäreni halusi aloittaa jutun, jossa tiesin menevän pidempi aika kuin se hetki, joka meillä oli varattuna. Kielsin häntä aloittamasta tätä hommaa, sillä tiesin sen päättyvän suruun, kun ei sitä hommaa ehditä tehdä. Kuunneltiinko minua? No, ei helvetissä. Poistuin lopulta autoon odottamaan. Kukaan tästä nelikosta ei kunnioita minua ja minun sanani ei merkitse heille mitään, kuten näkyy. En ole tainut olla koskaan heille mieluinen miniä ja sen olen saanut karsaasti kokea. (siitä saisi ihan oman kertomuksen!) Mieheni toi sitten lapsemme itkevänä pois. Hän siis tyttäremme oli herännyt jo kukon laulun aikaan ja oli väsynyt, joten sanoin, ettei me enää minnekään ruokailemaan lähdetä, vaan mennään kotiin. Kiukuttelevan lapsen kanssa sitten ajeltiin kotiin. Niinpä äiti sai laittaa jälleen kerran ruuan ja sai pahan mielen palkakseen. Eli hyvää äitienpäivää sinnekin päin!