Hannah vie lapsen päiväkotiin tai hankkii lapsenvahdin, vaikka aikoisi viettää päivän kotona katsomassa tosi-tv:tä

ja syömässä pullaa, joka ei todellakaan ole itse leivottua.

Uusimmasta Anna-lehdestä tämä lainaus, kyseessä on Tuomas Enbusken avovaimo Hannah Norrena joka on 3-vuotiaan tytön äiti.

Onko mielestäsi oikein että lapsi viedään päiväkotiin että äiti voi katsoa rauhassa televisiota ja syödä pullaa?
 
MT
On. Kyllä sitä henk koht tekisi kanssa joskus mieli laittaa lapsi hoitajalle että saisi olla kotona rauhassa telkkaria katsomassa ja pullaa syömässä. Tai ottaisin kyllä sen pullan sijasta mieluummin karkkia.
 
"vieras"
en mä tiiä, osapäivähoito voi olla ihan hyvä juttu. Äiti saa rauhassa sillä aikaa vaikka siivota. Lapselle on hyväksi että hän saa päivän aikana tavata oman ikäisiä kavereita ja saa virikkeitä ja toimintaa päivään, kun kaikki äidit ei jaksa hoitaa kotona lapsiaan, vaan istuu ulkona röökillä ja naperot kattoo päivät pitkät telkkua eikä ne vie niitä ulos.
 
rietas
Ei voi olla totta enää. Elätkö sä tuulipuku (ja siskos akaatti) omaa elämää ollenkaan?! Te teette aina ja usein aloituksia joistain julkkiksista? Siis oikeesti: alatte muistuttaa niitä mummeleita, jotka kuulumisia kysyttäessä kertoilee mitä Ridge, Brooke ja Taylor ovat viime päivinä telkkarissa touhunneet.
 
Ei voi olla totta enää. Elätkö sä tuulipuku (ja siskos akaatti) omaa elämää ollenkaan?! Te teette aina ja usein aloituksia joistain julkkiksista? Siis oikeesti: alatte muistuttaa niitä mummeleita, jotka kuulumisia kysyttäessä kertoilee mitä Ridge, Brooke ja Taylor ovat viime päivinä telkkarissa touhunneet.
Taitaa olla minun ensimmäinen julkkiksesta (tosin onko tuo Hannah Norrena kovinkaan kummoinen julkkis) tekemä aloitus. Olisin tehnyt saman aloituksen vaikka kyseessä olisi ollut ihan tavallinen Pirjo Saarinen tai Tuija Virtanen.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja hirttäkää;26252694:
Olen vienytkin. Siis päiväkotiin tai mummolle. Kertoja on ollut ehkä 3 tässä kuuden vuoden aikana kun on lapsia ollut.
Mä kans. En tosin pullan ja tosi-tv:n takia, mutta muuten jos olen halunnut olla hetken YKSIN. Hyi meitä ;)
 
"vieras"
Oman lapseni päiväkotikaverin on lapsi (1,5v), jonka äiti on vauvan kanssa kotona. Tosin tämä lapsi on osa-aikaisena, mutta kuitenkin jatkoi päiväkodissa kun äiti jäi äitiyslomalle
 
"Jenis"
Minä kun luulin, että päiväkotiin saa viedä lapsia vain silloin kun on töissä/opiskelemassa eikä kotona kahvittelemassa.
No, luulit väärin. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus (ainakin toistaiseksi), joka tarkoittaa että vaikkapa työttömät vanhemmat voivat pitää lapsensa kokopäivähoidossa. Luulisi että tämä olisi noinkin aktiiviselle palstankäyttäjälle kuin sinä jo selvinnyt.
 
[QUOTE="Jenis";26253543]No, luulit väärin. Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus (ainakin toistaiseksi), joka tarkoittaa että vaikkapa työttömät vanhemmat voivat pitää lapsensa kokopäivähoidossa. Luulisi että tämä olisi noinkin aktiiviselle palstankäyttäjälle kuin sinä jo selvinnyt.[/QUOTE]

Eikö tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus koske vain alle 3-vuotiaita lapsia? :confused:
 

Yhteistyössä