Pikkuvauvan (vastasyntyneen) kanssa kestovaippailleet hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Miten paljon tarvitaan vaippoja, kuoria?

Mulla on valmiina 14 sisävaippaa. Lisäksi on kolmisenkymmentä harsoa. Kuoria on 8, ja kahdet villahousut. Koossa newborn siis. Kokoa S on jemmassa myös jonkin verran. Lisäksi on tietty lisäimuja, riisipaperia, kuivaliinoja.

Riittääkö nuo? Tarkoitus olisi käyttää kestoja niin paljon kuin vaipat ja sielu sietää :). Reissun päällä ja ehkä öisin kertiksiä.

Edellisen muksun kanssa aloitin kestoilun vauvan ollessa yli puolivuotias, joten vastasyntyneen kanssa kestovaippailusta ei ole kokemusta vielä.

[QUOTE="vieras";26252259]Ihan parhaita ovat Bumgeniuksen yhden koon vaipat, vaippa menee koko lapsen vaippaiän eikä tarvii koko ajan ostella uusia kun lapsi kasvaa. :)[/QUOTE]
Yhden koon vaipoista en oo tykännyt. Olen kokenut ne jotenkin hankaliksi.

Tosin pari sellaistakin on jemmassa kyllä, kun halvalla sai :D

Meillä oli noin 30 sisävaippaa, nippu harsoja ja 12 kuoret...muutaman tuosta ois voinut antaa pois ja oltais silti pärjätty.

Kyllä tuolla sun arsenaalillasi pärjää :)

Meillä taisi olla myös noita Bumgeniuksen yhdenkoon vaippoja, ne meni jo tosi pienelle eli melkein heti pääsi niitä käyttämään. Suosittelen! Samoin oli myöhemmin muitakin yhdenkoon vaippoja ja kaikki toimi hyvin ja meni pitkään.

En muista enää kuinka paljon olin varannut etukäteen vaippoja.. en uskaltanut hirveästi kun ei ollut kokemusta kestovaippailusta. Mutta varmasti tuo sinun määrä riittää!

Meillä oli noin 30 sisävaippaa, nippu harsoja ja 12 kuoret...muutaman tuosta ois voinut antaa pois ja oltais silti pärjätty.

Kyllä tuolla sun arsenaalillasi pärjää :)
Parhaassa tapauksessahan tässä käy niin, että koko 3-6 kg mahtuu...viikon :xmas:. Tätä kokoa en ainakaan lisää hanki. Kokoa M ehkä sitten seuraavaksi (niitäkin tottakai on varastossa myös, varhainen kana madon nappaa).

Mutta kokeillaan nyt sitte ainakin. Jos ei riitä, niin käytetään kertakäyttövaippoja ohella :)

Harsoista hei yks kysymys; niiden kehutaan imevän hyvin maitokakan. Se tarkoittanee sitä, että mitään kuivaliinaa tai riisipaperia ei käytetä? :snotty:

Parhaassa tapauksessahan tässä käy niin, että koko 3-6 kg mahtuu...viikon :xmas:. Tätä kokoa en ainakaan lisää hanki. Kokoa M ehkä sitten seuraavaksi (niitäkin tottakai on varastossa myös, varhainen kana madon nappaa).

Mutta kokeillaan nyt sitte ainakin. Jos ei riitä, niin käytetään kertakäyttövaippoja ohella :)

Harsoista hei yks kysymys; niiden kehutaan imevän hyvin maitokakan. Se tarkoittanee sitä, että mitään kuivaliinaa tai riisipaperia ei käytetä? :snotty:

Kyllä me käytettiin fleecekaistaletta harson kanssa, eli vaikka se hyvin imeekin, on se märkä ja kylmä ihoa vasten pissan jälkeen.

Parhaita vaippoja on ne, jotka teille istuu ja toimii parhaiten. Meillä pikkuvauvalla parhaimmillaan oli abaut 15 sisävaippaa päivässä märkänä. Ihan pikkusell noi tosi halvat imse vimset ja reilusti nitä soft kuoria oli hyvä homma. Riippuu pesemis, kuivaamis tahdista, jos teillä on hyvä koneistus kotona vähempi riittää, meillä vaan narukuivaus ahtaissa tiloissa, tarttis enempi.

Nii ja meillä vauva sai hepulin kun oli vähän märkää -iho pysyi tiheän vaihtamisen kanssa rasvatta hyvänä ja kun tähän kuituuteen on tottunut, potta ei ole ongelma ja ennen 1v synttäreitä ollaan päästy ihan pariin vaippaan päivässä parhaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äotttee;26252330:
Parhaita vaippoja on ne, jotka teille istuu ja toimii parhaiten. Meillä pikkuvauvalla parhaimmillaan oli abaut 15 sisävaippaa päivässä märkänä. Ihan pikkusell noi tosi halvat imse vimset ja reilusti nitä soft kuoria oli hyvä homma. Riippuu pesemis, kuivaamis tahdista, jos teillä on hyvä koneistus kotona vähempi riittää, meillä vaan narukuivaus ahtaissa tiloissa, tarttis enempi.
Taloyhtiön ilmainen kuivausrumpu n. 10 metriä kotiovelta :cool:

Kertokaa pliis myös se, mikä taitos harsoille on koettu käytännössä parhaaksi?

Letkullinen versio eli poika meille pitäisi tulla...

Jotain istuvampaa vauvakolmiota eilen myös nukkevauvan kanssa miehen suureksi riemuksi testailin, se vaikutti olevan ihan jees. Mutta onko parempiakin?

Tuolta Komfortleija on ollut kaikkein sopivin vauvasta taaperoksi
Babyidea - Taitteluohjeita kestovaipoille
Ei käytetty kuivaliina ollenkaan, vaihdettiin vaan usein.

Lisäksi mun siskon tekemiä sisätaskuja ja seuraavaksi saman eukon askartelemia taskuja ja yhdenkoon taskuja. Näillä me on menty ja hyvin pärjätty. Kertsejä on käytetty ainoastaan silloin, kun ajeltiin kodittomina Espanjasta Irlantiin.

Tuolta Komfortleija on ollut kaikkein sopivin vauvasta taaperoksi
Babyidea - Taitteluohjeita kestovaipoille
Tuossapa on mulle treenaamista :D. En osaa "askarrella" mutta on tässä vielä onneksi aikaa opetella taittelemaan... :)

Löysin just kätköistä myös kaksi AIO-vaippaa koossa pikkurääpäle. Niistä en oo oikein isommalla lapsella tykännyt, mutta kai niitäkin voi kokeilla vauvalla, kun kerran näköjään on sellaisetkin tullut hankittua joskus.

Tuossapa on mulle treenaamista :D. En osaa "askarrella" mutta on tässä vielä onneksi aikaa opetella taittelemaan... :)

Löysin just kätköistä myös kaksi AIO-vaippaa koossa pikkurääpäle. Niistä en oo oikein isommalla lapsella tykännyt, mutta kai niitäkin voi kokeilla vauvalla, kun kerran näköjään on sellaisetkin tullut hankittua joskus.

Se taitteleminen on oikeesti aika helppoa, kun sen oppii. Mun mieskin osaa ton ja se on ihan käsi :D Mä tein sillon pikkuvauva-aikana niin, että taittelin ne suoraan narulta käyttövalmiiksi nipuiksi, kun niitä kuitenkin sitten kului aika paljon päivässä.

Noi yhdenkoon taskut ja "melkein yhdenkoon" sisätaskut on kyllä maailman parhaita. Ne on olleet käytössä ihan ministä asti ja sopivat varmaankin vaippaiän loppuun asti.

Mä olen kolmella pojalla käyttänyt vastasyntyneenä pelkästään harsoja (kolmiotaittelu + imuosaan väliin vielä flanelli- tai bambuimu) ja kuorina hahtuvahousuja tai merinovillahousuja. Villahousuja oli yhteensä viidet, flanelli-/bambuimuja noin 20 ja harsoja aika läjät. :D

Ite oon vaipattanu 2 naperoo osittain kestovaipoilla, eli kertiksetkin ovat olleet käytössä koko ajan rinnalla (esim. öisin).
Tohon vaippamäärään sanoisin että meillä olis toi kuorimäärä ollut ehkä jo tarpeettomankin suuri, mutta niitä sisävaippoja meni kyllä enemmänkin...tai riippuu pesuväleistä ja kuivatusmahdollisuuksista niinku jo aiemmin todettiinkin. Ja vauvasta, toiset kakkaa 10xpvä ja toiset 1xvko =) meillä oli usein kakkaavaa sorttia. Etenkin ImseVimsen kuori oli loistava, sieltä ei tulleet maitokakat läpi muistaakseni kertaakaan, kertiksistä tuli kyllä sekä lahkeesta että selästä melkein joka kerran... mutta tääkin on taas kokeiltava mikä malli omalle vauvelille sopii. Tsemppiä vaippakokeiluihin!

Parikymmentä harsoa ja muutamat villahousut oli meillä, sen lisäksi pari AIO-vaippaa ja olikohan 5 sisävaippaa. Kone kävi joka päivä muutenkin, siksi ei enempää sisävaippoja hankittukaan.

Harsot aivan loistavia maitokakkaan. Kertisten kanssahan on haasteena että se vellimäinen kakka valuu reittä pitkin - varsinkin silloin kun vauvalla ei vielä hirveästi sitä ylimääräistä micheliniä ole. Harso istuutuu tiiviisti ihoon, mutta silti saa olla vähän varovainen villahousua riisuessa.

En käyttänyt mitään kuivaliinoja ja hyvänä pysyi iho. Kestoiltiin puoleen vuoteen asti, sitten ei herkkä nenäni enää kestänyt kun maitokakat vaihtui "tositavaraan".

Yhteistyössä