Kyllä on oikeasti kiva, kun töiden jälkeen voi kotona rauhassa levähtää ennen kuin hakee lapset hoidosta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Kaupassakin pääsen käymään ihan rauhassa ennen lasten hoidosta hakemista. Tänään pääsin jo 11.30 töistä ja haen lapset hoidosta 14.30. Ehdin hyvin istahtaa ja syödäkin ja kohta pitäisi mennä kauppaan, jos vaikka kävisi Prismassa kerrankin ajan kanssa ja sieltä sitten samalla matkalla haen lapset hoidosta :)
Muina päivinä ei ole ihan näin paljon jäänyt tätä omaa aikaa, yleensä pääsen siinä 12-13 aikoihin töistä, mutta perjantain on helppo päivä.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Itseäni hirvittää jo työmatkan varrella olevassa postissa satunnaisesti kotimatkalla ennen lapsen hoidostahakemista piipahtaminen... saati että ihan "tarpeettomasti" pitäisi lasta hoidossa, kun itse on jo kotosalla.

Se on nautinnollista :)

Jos ja kun mä pääsin esim. 11:45, niin en mitenkään ehtinyt hakemaan lasta ennen kello 12 (eli päiväuniaikaa). Kotona olin 12:15 --> ja sain rauhassa vaikka maata sohvalla klo 14:30 asti, jolloin päikkärit on ohi, välipala syöty, ja lapsen voi taas hakea.

Itseäni hirvittää jo työmatkan varrella olevassa postissa satunnaisesti kotimatkalla ennen lapsen hoidostahakemista piipahtaminen... saati että ihan "tarpeettomasti" pitäisi lasta hoidossa, kun itse on jo kotosalla.

Noh,eikö tähän aikaa ole päikkäri aika?Mitä sitä turhaan unilta repimään,saa lapset unien jälkeen välipalan ja äiti tuleekin jo hakemaan.

Ei tarvitse mennä kauppaan,sinne ruuhkaan kävelemään vaan pääsee suoraan kotia,missä odottaa ruoka ja levännyt äiti.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Miksi? Mitä se niille hoitajille kuuluu missä aikasi vietät,töissä vai kotona. Hoidosta maksetaan ja hoitoajat on ne joita noudatetaan.

Työt mulla alkaa pääsääntöisesti 7.15 ja lapset vien siinä 6.45-7.00 päikkyyn.
Ja todellakin siellä on päiväuniaika, joten siksi en lapsia heti töiden jälkeen hae. Eilenkin nuorempi oli kuulemma klo 11 simahtanut päiväunille ruokapöytään oli sammunut, ehti juuri ja juuri syödä :)

[QUOTE="shihtzu";26243949]Kaupassakin pääsen käymään ihan rauhassa ennen lasten hoidosta hakemista. Tänään pääsin jo 11.30 töistä ja haen lapset hoidosta 14.30. Ehdin hyvin istahtaa ja syödäkin ja kohta pitäisi mennä kauppaan, jos vaikka kävisi Prismassa kerrankin ajan kanssa ja sieltä sitten samalla matkalla haen lapset hoidosta :)
Muina päivinä ei ole ihan näin paljon jäänyt tätä omaa aikaa, yleensä pääsen siinä 12-13 aikoihin töistä, mutta perjantain on helppo päivä.[/QUOTE]

Hyvältä kuulostaa. Mutta tuon ansaitaksesi joudut varmaan heräämään aamulla joskus kukonlaulun aikaan. Itselleni sopii kyllä paremmin se, että saan illalla istahtaa hetken omien ajatusteni kanssa lasten mentyä nukkumaan :)

Itse pph:na en edes toivo, että ketään lasta haettaisiin päiväuniaikaan, koska se häiritsee muidenkin lepoa. Eli ihan rauhassa, välipalan jälkeen saa tulla koska vaan:)

[QUOTE="minä";26244036]Hyvältä kuulostaa. Mutta tuon ansaitaksesi joudut varmaan heräämään aamulla joskus kukonlaulun aikaan. Itselleni sopii kyllä paremmin se, että saan illalla istahtaa hetken omien ajatusteni kanssa lasten mentyä nukkumaan :)[/QUOTE]

No mä heräilen 5-5.30, että ehdin hoitaa koirat ja muut aamujutut rauhassa. Lapset vaan herätän ja puetaan päälle ja mennään.

Vielä kivempaa on kun lapset on niin isoja ettei niitä tarvi aamulla viedä mihkään eikä hakea mistään.Saa vetää peiton korvilleen ja nukkua vaikka koko päivän kun ne on lähteny kouluun ja mies töihin.

[QUOTE="akka";26244065]Vielä kivempaa on kun lapset on niin isoja ettei niitä tarvi aamulla viedä mihkään eikä hakea mistään.Saa vetää peiton korvilleen ja nukkua vaikka koko päivän kun ne on lähteny kouluun ja mies töihin.[/QUOTE]

Mulla on tuohon vielä aikaa, kun lapset menee kouluun, kun nuorempi on vasta 1,5v ja toisekseen ei sitä voi peittoa aamuisin korviin vetää, kun pitää lähteä töihin ja vapaapäivinä en tykkää nukkua liian pitkään, menee muuten päivä hukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hälläväliä;26243993:
Miksi? Mitä se niille hoitajille kuuluu missä aikasi vietät,töissä vai kotona. Hoidosta maksetaan ja hoitoajat on ne joita noudatetaan.

No ei kai kuulukaan... Mutta ainakin itselläni on aina HIRVEÄ KIIRE hakea lapset ihan siksi että HALUAN VIETTÄÄ AIKAANI HEIDÄN KANSSAAN.

Tottakai voisin pitää heidät hoidossa vaikka joka päivä 7-17 mutta en malta pitää heitä yhtään ylimääräistä. Minä olen tehnyt lapsia siksi, että haluan viettää aikani heidän kanssaan!

Mä kans ihan rauhassa teen joskus omia juttujani, käyn asioilla ja kaupassa tai joskus vaan kotona siivoan tai laitan ruuan valmiiksi jos lähden aiemmin töistä. Yleensä kuitenkin painan ylipitkää päivää ja "omaa" vapaa-aikaa on tosi vähän, mies hoitaa lasten haut ja päivällisruuat.

No ei kai kuulukaan... Mutta ainakin itselläni on aina HIRVEÄ KIIRE hakea lapset ihan siksi että HALUAN VIETTÄÄ AIKAANI HEIDÄN KANSSAAN.

Tottakai voisin pitää heidät hoidossa vaikka joka päivä 7-17 mutta en malta pitää heitä yhtään ylimääräistä. Minä olen tehnyt lapsia siksi, että haluan viettää aikani heidän kanssaan!

Hakisitko sinä myös päiväuniaikaan pois sieltä, jos siihen aikaan sattuisit pääsemään töistä.

[QUOTE="shihtzu";26245568]Hakisitko sinä myös päiväuniaikaan pois sieltä, jos siihen aikaan sattuisit pääsemään töistä.[/QUOTE]

No en kai minä hakisi KESKEN päiväuniakaa. Yrittäisin ehtiä joko heti lounaan jälkeen tai sitten hakisin vähän ennen klo 14 (jolloin lapseni olisi jo hereillä). Mutta varmasti oudoksi tuntisin oloni odotellessani sitä, että voin lapsen hakea. Olen niin tottunut siihen, että töistä suoraan SÄNNÄTÄÄN päiväkodille hakemaan lasta.

Joskus on ollut niin kova pissahätä, että on ollut PAKKO mennä kotiin pissalle ja sitten vasta päiväkodille. Ja silloin jo hirveä kiire pissata kengät jalassa ettei vaan hukkaa yhtään hetkeä... :D

No en kai minä hakisi KESKEN päiväuniakaa. Yrittäisin ehtiä joko heti lounaan jälkeen tai sitten hakisin vähän ennen klo 14 (jolloin lapseni olisi jo hereillä). Mutta varmasti oudoksi tuntisin oloni odotellessani sitä, että voin lapsen hakea. Olen niin tottunut siihen, että töistä suoraan SÄNNÄTÄÄN päiväkodille hakemaan lasta.

Joskus on ollut niin kova pissahätä, että on ollut PAKKO mennä kotiin pissalle ja sitten vasta päiväkodille. Ja silloin jo hirveä kiire pissata kengät jalassa ettei vaan hukkaa yhtään hetkeä... :D

Voi lapsi parkaa jos äitinsä on noin kiinni toisessa.... Toivottavasti pääset ylitse tuosta läheisriippuvaisuudesta ennen lapsen teini-ikää

Alkuperäinen kirjoittaja hälläväliä;26243993:

Siksi, koska minusta se tuntuu pahalta. Tuota päiväuniaikaa en ottanut huomioon, tokikaan en lähtisi kesken päikkäreiden herättelemään.

Puhuin siis vain itsestäni, jos jollekin jäi vielä epäselväksi.

En mä laske, että "täyttyykö tunnit" päivähoidossa sen mukaan mitä hoidosta maksetaan.

Eikä se hoitajille kuulukaan.

Minulle kuuluu. En pysty.

Mutta varmasti oudoksi tuntisin oloni odotellessani sitä, että voin lapsen hakea. Olen niin tottunut siihen, että töistä suoraan SÄNNÄTÄÄN päiväkodille hakemaan lasta.

Onko sulla hyvä päiväkoti, jossa lapsi viihtyy, kavereita?
Meillä ainakin tullut joskus sanomista että miks jo tulit, siis lapsen suusta, jos on tullut huomattavsti aikaisemmin kuin yleensä, lapsi on tottunut rutiineihin ja siihen että pääsee välipalan jälkeen ulos leikkimään.

[QUOTE="Jep";26245625]Voi lapsi parkaa jos äitinsä on noin kiinni toisessa.... Toivottavasti pääset ylitse tuosta läheisriippuvaisuudesta ennen lapsen teini-ikää[/QUOTE]

:laugh: niin jos se lapsi on päivähoidossa, niin joo, vaarana on tosiaan liikaa äidissä kiinniolo... get real :D

[QUOTE="vieras";26245633]Onko sulla hyvä päiväkoti, jossa lapsi viihtyy, kavereita?
Meillä ainakin tullut joskus sanomista että miks jo tulit, siis lapsen suusta, jos on tullut huomattavsti aikaisemmin kuin yleensä, lapsi on tottunut rutiineihin ja siihen että pääsee välipalan jälkeen ulos leikkimään.[/QUOTE]

Lapsilla on tosi hyvä päiväkoti, jossa viihtyvät hyvin.
Ja ihan tuttu tilanne on sekin, että lapsia joutuu houkuttelemaan pois pihalta, kun kivat leikit jää kesken.
Mutta silti itselläni on aina kiire heitä hakemaan.
Ehkä se johtuu siitä, että lähden aamulla töihin jo ennen kuin lapset heräävät. Eli en koskaan aamulla näe heitä. Eli siinä vaiheessa kun 15.30/16.00 tietämillä haen heitä, niin aika "pitkään" ollaan oltu erossa.

Minä taas en näe mitään järkeä hakea lapsia heti päiväuniajan jälkeen vaan syövät ensin välipalan ja sitten lähtevät kotiin, kun se välipala on heti päiväunien jälkeen klo 14. On lapset hyvällä tuulella, eikä itse tarvitse heti alkaa jotain ruokaa tarjoamaan.
Ja missään tapauksessa en ehdi ennen päiväuniaikaa hakemaan, etenkin kun tuo nuorempi näköjään nukahtaa jo klo 11 maissa unille päiväkodissa suurinpiirtein suoraan ruokapöydästä sänkyyn tai siis kuten eilen jo nukahti siihen ruokapöytään :)

Ai jossain on edelleen vanha systeemi, eli "urakkahomma", eikös se pitänyt TUPA:n myötä poistua? =)

No mä olen tuntityöläinen. Olen virallisesti yhteistekijä, mutta en tee tällä hetkellä varhaisjakelun töitä ollenkaan, vaikka siellä olenkin varsinaisesti töissä, mutta mulla on nykyään tietty homma päiväpuolella n. 5 tuntia päivässä, vähän vaihtelee postin määrän mukaan.

Yhteistyössä