Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
No jos elämä muuttuu noin luksukseksi lasten myötä ja rahaa on enemmän mitä kerkeää tuhlata, 300m2 talo uima-altaalla maksaa vähemmän kuin nykyinen yksiö ja koko taloustilanne lapsia kotona hoitaessa on niin paljon parempi kuin nyt töissäkäydessä (oli sitten yh tai parisuhteessa), niin miksi viidestä lapsesta haaveileva aikuinen nainen joka on seurustellut 10v ei hanki jo niitä lapsia?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
niin miksi viidestä lapsesta haaveileva aikuinen nainen joka on seurustellut 10v ei hanki jo niitä lapsia?
No miten sitä nyt lapsia hankkii, kun ei kiinnosta edes tätä miestä nähdä. Mies ei voi tulla Suomeen, kun Akaatti ei voi häntä yksiöönsä majoittaa ja itse ei halua enää miehen kotimaahan, kun on käynyt jo siellä niin monta kertaa... Toisessa ketjussa on nämä ihan itse kertonut.
 
miksi viidestä lapsesta haaveileva aikuinen nainen joka on seurustellut 10v ei hanki jo niitä lapsia?
Liian sotkuista. Pitäisi harrastaa seksiä tai jotain muuta ällöä, eikä kumpaakaan osapuolta kiinnosta seksi. Keinohedelmöitys voisi olla vaihtoehto, mutta sitten pitäisi käydä gynellä ronkittavana ja ultrassa, ja pitäisi ottaa raskausarvet ja pukamat, ja synnyttää. Ja sen sijaissynnyttäjän saaminenkin on niin hankalaa. Niin ja sekin ehkä estää, ettei koskaan näe sitä miestä jonka kanssa on perhettä perustamassa - ei sitä voi Suomeen kutsua koska se ei pidä matkustelusta ja Suomi on niin ruma maa ja asuntokin pieni, ja turha sinne miehen kotimaahankaan on mennä kun siellä on jo käynyt.

Näinhän täällä on kerrottu.
 
No miten sitä nyt lapsia hankkii, kun ei kiinnosta edes tätä miestä nähdä. Mies ei voi tulla Suomeen, kun Akaatti ei voi häntä yksiöönsä majoittaa ja itse ei halua enää miehen kotimaahan, kun on käynyt jo siellä niin monta kertaa... Toisessa ketjussa on nämä ihan itse kertonut.
Mutta eikö tässä nyt oltu juuri ostamassa sitä taloa sieltä miehen kotimaasta missä lapsiperheitä tuetaan hyvin ja kaikki on mielettömän halpaa?

*en ihan ymmärrä näitä kuvioita*
 
Liian sotkuista. Pitäisi harrastaa seksiä tai jotain muuta ällöä, eikä kumpaakaan osapuolta kiinnosta seksi. Keinohedelmöitys voisi olla vaihtoehto, mutta sitten pitäisi käydä gynellä ronkittavana ja ultrassa, ja pitäisi ottaa raskausarvet ja pukamat, ja synnyttää. Ja sen sijaissynnyttäjän saaminenkin on niin hankalaa. Niin ja sekin ehkä estää, ettei koskaan näe sitä miestä jonka kanssa on perhettä perustamassa - ei sitä voi Suomeen kutsua koska se ei pidä matkustelusta ja Suomi on niin ruma maa ja asuntokin pieni, ja turha sinne miehen kotimaahankaan on mennä kun siellä on jo käynyt.

Näinhän täällä on kerrottu.
Eli parasta vaan jäädä sinne yksiöönsä laskeskelemaan kuinka paljon toiset lapsillaan tienaavat...
 
Blue
Aamen, hitto vie.

Eikä Diandrakaan tietääkseni ole Dubaissa syntynyt & kasvanut :xmas: vaan Suomessa.

Tämä on hulvattomin ketju aikoihin. Täynnä jossittelua ja sitkuttelua: sitku on lapsia, jos olisin yh, jos sitä ja jos tätä. Niin, JOS. Helppo sitä on etukäteen kuvitella vaikka mitä, maalailla tulevaisuudenkuvia nettitutun puheiden perusteella, etukäteen "tietää" miten elämä tulee menemään. Totuus voi olla toinen.

Kaksi kohtaa sai mut nauramaan oikein ääneen;
- Lastenvaatteilla voi tienata (niihin siis ei mene rahaa, vaan päinvastoin, lasten vaatettamisella tienaa!)
- Jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa (kuten kaikki lapsiperheet ui, tottakai - lapsistahan ei ole kuluja, iso perhe ei mitään kuluta).

No joo. Tavallaan suloista, että joku on vielä liki kolmekymppisenäkin niin naiivi ja viaton. Tavallaan kuitenkin surullista, jos elämän realiteetit on niin hukassa.
Siis eikä!!!

Onko Akaatti jo kolmekymppinen??!! :O

:D

Mä oikeasti luulin että se on parikymppinen ruusunpunaiset lasit päässään oleva naivi tyttönen ilman elämänkokemusta.

Ok, nyt mä hakkaisin päätäni vielä enemmän seinään jos mua kiinnostaisi olla huolissaan siitä kuinka rajallinen joidenkin aikuisten kokemus elämästä on... Rajoittuu siis hyvin suurelta osin palstaan ja nettilaskureihin.
 
Blue
[QUOTE="mmmm";26236718]Ei toi ole oikea este. Kyllä minä ainakin sain asuntolainaa vaikka olikin määräraikaisen työsoppari. Olivat kiinnostuneita vaan siitä että onko tulevaisuudessakin töitä tiedossa alalla.[/QUOTE]

Ja varsinkin silloin kun sitä pääomaa on tonneja ja tonneja tilillä säästettynä...
 
"vieras"
Siis eikä!!!

Onko Akaatti jo kolmekymppinen??!! :O

:D

Mä oikeasti luulin että se on parikymppinen ruusunpunaiset lasit päässään oleva naivi tyttönen ilman elämänkokemusta.

Ok, nyt mä hakkaisin päätäni vielä enemmän seinään jos mua kiinnostaisi olla huolissaan siitä kuinka rajallinen joidenkin aikuisten kokemus elämästä on... Rajoittuu siis hyvin suurelta osin palstaan ja nettilaskureihin.
Muistini mukaan hän on nyt 26-27-vuotias.
 
Ja miten ihmeessä niillä lastenvaatteilla tienaa? Juu, tiedän että voi käydä hyvä säkä että saat jostain superalennuksesta lapselle merkkitoppahaalarin joka tuurilla säilyy eh änä ja erittäin hyväkuntoisena sen talven ja sattuu vielä olemaan niin suosittua kuosia että joku maksaa siitä käytettynä jopa enemmän mitä itse maksoit aikanaan. Siltikin, aika montaa jossittelua matkassa ja kaikki lastenvaatteet ei herätä käytettyinä samanlaista ostohysteriaa kuin nuo sen hetken hitti-ulkoiluvaatteet. Yleensä saa laskea että kiva jos osasta hankkimiaan vaatteita saa jotain takaisin kun on taas aika ostaa isompia tilalle.

Nytkin reilun viikon sisään 7v on saanut yhdet housut ja yhden paidan rikki, kohta 6v taas kahdet housut. Eipä noilla ainakaan mitään tienaa.
 
Blue
[QUOTE="vieras";26236753]Muistini mukaan hän on nyt 26-27-vuotias.[/QUOTE]

No joo, mä olisin veikannut jotain 25. Onneksi ei sentään ollut kolmenkympin paremmalla puolella. On siis vielä toivoa että kasvaa ja kehittyy vuosien varrella.
 
"Minna"
Mäkin haluaisin tietää miten niillä lastenvaatteilla tienaa. Lapsille ei kannata ulkovaatteiksi ostaa mitään halpaa, että vaatteet pysyvät ehjänä ja lapsi kuivana. Ei niitä käytettynä kovin suureen hintaan saa myytyä, jos edes jää mitään myytäväksi asti.
 
[QUOTE="jees";26235719]Olisiko mukavaa, jos sinusta tehtäisiin aloitus samaan tyyliin?
Vaikka että miksihän se ei opiskele, jos se kerran on niin kauhean kateellinen muille ja valittaa olevansa pienituloinen (vaikka ei kyllä edes ole, monet nuoret tekevät ilmaiseksi töitä harjoittelijoina tai tukityöllistettyinä).
KAIKKI voivat opiskella jos vain haluavat, se ei ole rahasta kiinni eikä älystä. ja niin pois päin.

tai miksi se ei osta asuntoa, jos käy töissä. Kyllä muutkin saavat lainaa vaikka olisivat määräaikaisia.[/QUOTE]

Kyllä saatte tehdä vaikka miljoona aloitusta jos haluatte. Ja tarkkuutta kiitos niihin kirjoituksiin, EN ole VALITTANUT olevani pienituloinen. Kirjoitin, että minä KUULUN Suomessa pienituloisiin, halusin minä sitä tai en. Tilastojen ym. mukaan olen pienituloinen. Olen myös aiemmin kirjoittanutkin palstalla, että olen ollut suoranaisissa orjatöissä aiemmin, ihmeellisesti tunnut olettavan, että en tiedä mitä on olla köyhä. Ja asuntoa en osta, koska en asuntolainaa saa ja en myöskään suoraan sanottuna tiedä kannattaisiko nyt edes ostaa asuntoa, kun en tarkalleen tiedä mistä sen Suomesta ostaisi ja tulisiko siinä asuttua kovin kauaa ja sitten taas hirveä paperisota siinä asunnon myynnissä, pitäisi 2 vuotta asua, ettei menisi myyntivoittoveroa jne. Mutta halvemman vuokra-asunnon ottaisin mielelläni.
 
itse kokenut
Minä olen pienipalkkainen ja minulla jää silti joka kuukausi säästöön noin tuhat euroa. Jos minulla olisi lapsia, niin jäisi varmasti yhtä paljon, koska olisi lapsilisät, saisin varmasti asumistuen, paremman asunnon, elatustuen jos olisi yksinhuoltaja. Ja jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa. Kyllä saisi helposti säästöön. Ja lentolippujakin saa halvalla, ei aina tarvitse ostaa niitä 1000 euron lentolippuja Etelä-Amerikkaan, saa halvemmalla, kun näkee hieman vaivaa.
Erikoista, että jää noinkin paljon säästöön mutta, jos sulla on mies ja lapsia niin kahden pienipalkkaisen tulot ja lapsilisät komesta on 1200+1200+356=1656
josta 5 hengelle sopiva asunto noin -600€ liikkuminen julkisilla minimissään -100e (omalla autolla vielä paljon kalliimpaa) sähkö + vesi -160 € ruoka (mahdollisesti enemmänkin) - 600€ vaatteet yms -100€ Lääkäri/lääkemenot -30€ (mahdollisesti huomattavasti enemmänkin) puhelin ja netti -40€. Asumistukea saa, jos asunto sattuu olemaan normien mukainen, mutta arviolta 250€ Ja tästä jää reilu 200, joka menee
äkkiä polkupyöriin, kodinkoneisiin, lasten vaunuihin yms. pakollisiin hankintoihin, kun
vuoden säästää, jos raha ei ole jo mennyt ruokaan, lääkkeisiin ja vaatteisiin. Lahjoihin ja luokkaretkiin...
 
+ hän ei myöskään ole tavannut oman isänsä sukua ollenkaan.

Ja silti kantaa stressiä siitä, tapaako joku Diandra sukulaisiaan vaiko ei (ja on mm. kovin huolissaan ollut siitäkin, miksi minä en ole vienyt lapsiani sukulaisiaan tapaamaan, vaan menimme mielummin rantalomalle :D).

Luulisi, että oman elämän sukulaisuussotkuissa olisi setvimistä ekana.
No minä en todellakaan mene tapaamaan jotain hullua isääni, saati hänen sukuaan. Miksi minun pitäisi tavata ihmisiä, joita en edes tunne???? Äitinikään ei halua kyseistä ihmistä tavata, en myöskään minä.

Eikä minulla ole mikään stressi Diandran asioista, kunhan vain aidosti ihmettelin. Anatoliakin palstalla on kirjoitellut kuinka miehen äiti on niin sairas ja tärkeä, mutta silti sinne ei jostain syystä mennä kyseistä äitiä tapaamaan? Miksi? Jos kerran on niin tärkeä.
 
[QUOTE="mmmm";26236925]No miksi Diandran pitäisi tavata ihmisiä joita ei edes tunne????[/QUOTE]

Hänellä on kuitenkin isä mukana elämässään ja isä on yhteyksissä vanhempiinsa. Sitä ihmettelin. En ihmettelisi jos olisi yh-äidin lapsi, koska ei ole lapsen tai sen toisen vanhemman velvollisuus pitää yhteyttä toisen vanhemman vanhempiin.
 
Blue
Mä jään ap mielenkiinnolla odottamaan.

Olen aivan varma että sä selität vielä kymmenenkin vuoden päästä tällä palstalla sitä miksi asut yksiössä yksin vaikka sulla on varaa kaikkeen ja mieskin ollut jo 20v ja säästät edelleen tonnin kuussa mutta ei silti ole varaa asuntoon, tai on toki mutta kun sekin on niin monimutkaista. Mutta silti pärjäisit hirveän hienosti jos sulla niitä lapsia vain olisi.....

Sä olet ihan kamalan kova selittämään miten sä tahtoisit elää/eläisit, mutta mitään ei silti tapahdu.

Sitten kun sä olet OIKEASTI tehnyt kaiken sen mitä moni meistä on tehnyt (ja mistä sinä edelleen vain haaveilet), ja jos silloin huomaat olleesi oikeassa niin voit tulla mulle ilkkumaan kuinka väärässä olin. Siihen asti mä mä pidän kiinni oletuksesta että sinä puhut vain lämpimiksesi paljon täyttä puuta heinää.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
No minä en todellakaan mene tapaamaan jotain hullua isääni, saati hänen sukuaan. Miksi minun pitäisi tavata ihmisiä, joita en edes tunne???? Äitinikään ei halua kyseistä ihmistä tavata, en myöskään minä.

Eikä minulla ole mikään stressi Diandran asioista, kunhan vain aidosti ihmettelin. Anatoliakin palstalla on kirjoitellut kuinka miehen äiti on niin sairas ja tärkeä, mutta silti sinne ei jostain syystä mennä kyseistä äitiä tapaamaan? Miksi? Jos kerran on niin tärkeä.
Siksi kun matka on pitkä ja hankala, ja vie runsaasti paitsi aikaa (sinne ei kannata mennä päiväksi tai kahdeksi) myös rahaa, kun nelihenkinen (pian 5) perhe matkustaa. Koska käynti siellä ei olisi mikään löhöloma. Koska siellä on aika ajoin turvatonta - siksi mies teki reissun jokunen vuosi sitten yksin, ja me lasten kanssa jäimme kotiin. Koska sinne ei ole aina ollut mahdollista miehen kanssa mennä, armeija-asioiden takia, ja yksin lasten kanssa en sinne mielelläni lähtisi. Ja koska yhteyttä voi pitää myös puhelimitse & netin kautta, ja näinollen kauempana asuva isoäitikään ei ole tuikituntematon ihminen. Kaikki nämä syyt olen sulle jo aikaisemmin kertonut, mutta aina ne sinulta unohtuu, tai vastaus ei koskaan miellytä, koska tottakai sinä lapseton sinkku tiedät paremmin kaikki nämäkin perhe-elämään liittyvät asiat.

Se, miksi sinä et tunne isääsi ja hänen sukuaan, olisi toinen mielenkiintoinen keskustelunaihe, mutten ala siitä utelemaan koska asia ei kuulu minulle.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä