Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Mä saan kuussa käteen äitiyspäivärahan 400e,lapsilisät 300e ja jotain plus palkkaa noin 100-400e riippuen siitä paljonko keikkaa kerkeän tehdä. Mies saa 1900e palkkaa. Lainanlyhennys on 600e/kk,yhtiövastike 260e. Sähkölasku 90e/kk. Vakuutukset 110e/kk. Bensat 80e/kk. Perheessämme on kaksi vaippaikäistä. Ruokakauppaan menee n. 150e viikossa. Tässä kuussa oli auton huolto joka maksoi 280e. Esikoisen synttäreihin meni lahjoineen ja tarjoiluineen 100e. Käytimme kissat rokotuksilla ja eläinlääkäri maksoi 180e. Ostin keskarille ja kuopukselle ohuemmat ulkoilupuvut,80e yhteensä. Esikoinen sai uudet kengät,40e.

Ja tiiätkö,vaikka joka kuukausi ei osteta kenkiä tai vaatteita niin AINA,ihan aina tulee joku lasku tai meno jota ei edellisessä kuussa ole osannut ennustaa. Viimeks laukes jääkaappi,joten uuden hankkiminen onnistui luojan kiitos niistä euroista jotka oltiin saatu haalittua kasaan säästöön. Vedä vittu päähäs ja tule sit neuvomaan kun sulla on ihan ihka oma perhe. Kyllä mäkin sillon viisaana teininä tiesin mielestäni kaiken ja olin omasta mielestäni täysin pätevä neuvoman muita sillä perusteella että "sit ku mä sitä ja tätä niin mä ainakin/mä en ainakaan.." . Kirjota vaikka artikkeli johonkin talouslehteen miten normaalilla lapsiperheellä tulisi olla varaa lentää Chileen pari kertaa vuodessa ja muista mainita lopussa että oot yksiössä asuva sinkku. Sun idioottijutuillas ei oo kertakaikkiaan mitään painoarvoa,ei mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miljonääriäiti lasten ansiosta;26233577:
Lasten vaatteet kuluu, ei välttämättä kestä myyntiin asti. Lasten harrastukset maksaa vaikkei missään seurassa harrastaiskaan, pelkät välineet maksaa. Ja yleensä lapsi kasvaa niistä välineistä nopeasti ohi. Lapset pitää myös pestä, ruokkia, käyttää lääkärissä+lääkitä, on kaverisynttäreitä ja muita yllättäviä kuluja. Ja ne lelut, ihan tosi edullisia ;)
Edullista tai ei, mutta kuten jo todettua niin omat tuloni nousisivat noin 660 eurolla jos olisin kahden lapsen yh. En ole missään nimessä yh-tukia vastaan, itsekin niillä kasvanut, mutta siis uskoisin, että siltikin olisi oma rahallinen tilanne parempi tai vähintään samanlainen kuin nyt.
 
no entäs jos ne lapset haluaa harrastaa jotain,missä näkee muitakin lapsia?kotona/kotipihalla tapahtuvia leikkejä ei oikein voi kutsua harrastukseksi..
Ei harrastukset omaisuuksia maksa. Jalkapallon harrastaminen seurassa taitaa maksaa vuodessa noin 200 euroa? Jos oikein arvelen ja kaikista pienimmät lapset eivät maksa noin paljon. Suurin osa harrastuksista on kuitenkin edullisia tai jopa ilmaisia.
 
Edullista tai ei, mutta kuten jo todettua niin omat tuloni nousisivat noin 660 eurolla jos olisin kahden lapsen yh. En ole missään nimessä yh-tukia vastaan, itsekin niillä kasvanut, mutta siis uskoisin, että siltikin olisi oma rahallinen tilanne parempi tai vähintään samanlainen kuin nyt.
oho :O mistäs kahden lapsen yh noin paljon sais rahaa lisää?no okei,mulla oli yksi lapsi kun olin yh,sain yh-lisää lapsilisään sen alta 50€ ja elarit oli n.130€,asumistukea en saanut,koska kela laskee palkat bruttona ja lisää niihin vielä lomarahat päälle joka kuulle..palkka,lapsilisä ja elarit oli kuta kuinkin 1700€/kk,että ei niillä rahoilla kauheasti juhlittu saati matkusteltu kaukomaille..
 
"vieras"
Minä ainakin tykkään leluista itsekin enkä osaa kauhistella sitä jos lelut maksavat. Mieluummin ostan lapsille leluja kuin itselleni vaatteita jos valinta täytyy tehdä.
Mä valitettavasti jouduin ostamaan viime talvena itselleni kengät kun entiset olivat kärjestä puhki. Se tarkoitti sitä että sillä kertaa valitettavasti pojan toivoma bakugan-taisteluareena jäi ostamatta.
 
Talolaina 850e SInulla talo, minulla pieni yksiö. Elintaso teillä paljon korkeampi kuin esimerkiksi minulla. Minä maksan yksinäni noin 650 euroa vuokraa eli suhteellisesti moninkertaisesti teihin verrattuna.
Vakuutukset 200e¨ Mitä sisältää?
Sähkö 200e
Vesi 100e
Autolaina 200e
Autovakuutukset 70e
Bensa 100e
Päivähoitomaksut 300e

Ruoka (ym. päivittäistavarat) 800e Kuulostaa aika isolta
Vaatekulut 200e (min.)
Eläimet 100e

Lasten harrastukset 60e
Vanhempien harrastukset 50e
Netti, maksukanavat ym. 60e Onko maksukanavat ihan pakolliset?
Puhelinlaskut 100e Iso summa, voisi varmaan tinkiä?
Lehdet 60e Monta lehteä teille tulee?? ja onko kaikki tarpeellisia?

Pikkumenoja/yllättäviä kuluja 200e (min)
Huvittelu 100e (min)

Tähän ei kuulu omakotitalon harvemmin tulevat kulut. Niihin voi suoraan budjetoida väh 100e/kk, vaikkei niitä tasaisesti joka kuukausi maksakaan.

Lisäksi kerran pari vuoteen joku kodinkone tai huonekalu pitää uusia. Siihen voi laskea 100e/kk

Tähän ei ole budjetoitu lomamatkoja. Esim. 5 hengen pelkkä hotelliyö maksaa 200e, huvipuistoon sisään 130e. Tässä ei edes ruokailuja eikä matkustuskuluja...

Lisäksi pyhät, juhlat, synttärit yms. 100e/kk. Tässä ei joulua mukana...

Lisäilen sitä mukaa kun muistan mitä olen unohtanut.

Meillä kolme lasta, yksi koulussa ja toinen menee syksyllä. Minä pienituloinen, teen töitä kotona ja hoidan omat lapset samalla. Mies keskituloinen duunari (siis duunariksi keskituloinen). Ainoa "avustus" on lapsilisät.
Tuossa jotain mitä tuli mieleen.
 
vierasss
Hei Akaatti, luepas vaikka tuo Bluen laittama lista, joka antaa jonkinlaista osviittaa lapsiperheiden todellisuudesta. Sinä et selvästikään siitä vielä mitään tajua. Uskoisit jo, alat todella ärsyttämään, kun itse penniä venyttää (ja sinun mukaasi säästöönkin pitäisi jäädä muka satoja euroja). HÖH!
 
oho :O mistäs kahden lapsen yh noin paljon sais rahaa lisää?no okei,mulla oli yksi lapsi kun olin yh,sain yh-lisää lapsilisään sen alta 50€ ja elarit oli n.130€,asumistukea en saanut,koska kela laskee palkat bruttona ja lisää niihin vielä lomarahat päälle joka kuulle..palkka,lapsilisä ja elarit oli kuta kuinkin 1700€/kk,että ei niillä rahoilla kauheasti juhlittu saati matkusteltu kaukomaille..
Minä laskin ihan Kelan laskurilla. =) Siis asumistukilaskurilla ja tukea tuli 123 euroa jos minä ja kaksi lasta. Jos yksi lapsi ja minä, niin 33 euroa. Lisäksi saisin lapsista lapsilisän yh-korotuksella, noin 140 euroa ensimmäinen lapsi + toinen lapsi vähän enemmän, en jaksa tarkistaa vaan lasken nyt tuosta 280 euroa. Minimielatustuet (jos nyt ajatellaan, että mies ei kuvioissa) ainakin 260 euroa/kaksi lasta. Yhteensä noista tulee jo 673 euroa. Laskin tuon asumistuen niin, että vuokra olisi 750 euroa j asunto 60 neliötä.
 
"mmmm"
Edullista tai ei, mutta kuten jo todettua niin omat tuloni nousisivat noin 660 eurolla jos olisin kahden lapsen yh. En ole missään nimessä yh-tukia vastaan, itsekin niillä kasvanut, mutta siis uskoisin, että siltikin olisi oma rahallinen tilanne parempi tai vähintään samanlainen kuin nyt.
mutta kun olet ajatellut hoitaa ne lapset kotona niin saisit vaan kh-tukea ja sit yli 3v et mitään.. jos taas menisit töihin niin tolla sun palkalla maksaisit täydet tai melkein täydet hoitomaksut.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Blue
Talolaina 850e SInulla talo, minulla pieni yksiö. Elintaso teillä paljon korkeampi kuin esimerkiksi minulla. Minä maksan yksinäni noin 650 euroa vuokraa. Niin, mitä sitten? Meillä kuluja huomattavasti enemmän
Vakuutukset 200e¨ Mitä sisältää? Talon, irtaimiston, ihmiset, eläimet
Sähkö 200e
Vesi 100e
Autolaina 200e
Autovakuutukset 70e
Bensa 100e
Päivähoitomaksut 300e

Ruoka (ym. päivittäistavarat) 800e Kuulostaa aika isolta Meitä syö kotona joka aterian kaksi ihmistä, kaksi saa yhden aterian muualla ja mies ottaa eväät kotoa töihin. Lisäksi arkipäivinä kolme muuta lasta syö meillä kolme ateriaa.
Vaatekulut 200e (min.)
Eläimet 100e

Lasten harrastukset 60e
Vanhempien harrastukset 50e
Netti, maksukanavat ym. 60e Onko maksukanavat ihan pakolliset? Ok, vähennetään 20e/kk sun mieliksi.
Puhelinlaskut 100e Iso summa, voisi varmaan tinkiä?Neljän ihmisen puhelinlaskut.
Lehdet 60e Monta lehteä teille tulee?? ja onko kaikki tarpeellisia? Aamulehti, lapsille jokaiselle lehti ja molemmille aikuisille lehti. Joitain irtonumeroita, lasten kirjakerho, satunnaiset kirjaostot kirjakaupasta, puuhakirjat.

Pikkumenoja/yllättäviä kuluja 200e (min)
Huvittelu 100e (min)

Tähän ei kuulu omakotitalon harvemmin tulevat kulut. Niihin voi suoraan budjetoida väh 100e/kk, vaikkei niitä tasaisesti joka kuukausi maksakaan.

Lisäksi kerran pari vuoteen joku kodinkone tai huonekalu pitää uusia. Siihen voi laskea 100e/kk

Tähän ei ole budjetoitu lomamatkoja. Esim. 5 hengen pelkkä hotelliyö maksaa 200e, huvipuistoon sisään 130e. Tässä ei edes ruokailuja eikä matkustuskuluja...

Lisäksi pyhät, juhlat, synttärit yms. 100e/kk. Tässä ei joulua mukana...

Lisäilen sitä mukaa kun muistan mitä olen unohtanut.

Meillä kolme lasta, yksi koulussa ja toinen menee syksyllä. Minä pienituloinen, teen töitä kotona ja hoidan omat lapset samalla. Mies keskituloinen duunari (siis duunariksi keskituloinen). Ainoa "avustus" on lapsilisät.
 
Ei minusta siinä mitään huonoa olekaan, että teillä on talo, joka melkein samanhintainen kuin minun vuokra-asuntoni. Tarkoituksena oli vain huomioittaa sitä, että lapsiperheet yleensä lähes aina maksavat asumisestaan huomattavasti vähemmän kuin yksinasuvat. Itsekin odotan sitä hetkeä, että saisin oman perheen isolla talolla.
 
"eee"
Akaatti, sun elämä kuulostaa todella surulliselta, jos et koskaan käy kavereitten kanssa leffassa, teatterissa, konsertissa, keikalla, tanssimassa, jätskillä, museossa... Et osta meikkejä, et ikinä yhden yhtä hajuvettä, et koruja, et värjää hiuksiasi tai käy kampaajalla... Et harrasta kuntosalilla käyntiä, jumppia, maalaamista, et ota soitto- tai laulutunteja...
 
"Mariah"
Kuule, minunkaan isä ei halunnut että opitaan arabiaa tai persiaa. Meillä puhuttiin vain englantia ja suomea. Minä olen nähnyt isän sukulaisista ainoastaan Suomessa asuvan serkkuni.
 
"vieras"
Ei minusta siinä mitään huonoa olekaan, että teillä on talo, joka melkein samanhintainen kuin minun vuokra-asuntoni. Tarkoituksena oli vain huomioittaa sitä, että lapsiperheet yleensä lähes aina maksavat asumisestaan huomattavasti vähemmän kuin yksinasuvat. Itsekin odotan sitä hetkeä, että saisin oman perheen isolla talolla.
Tämä logiikka on kyllä uskomattominta mitä olen aikoihin kuullut, on toinenkin logiikan mestari paikalla nyt, mutta hieman painitte eri sarjoissa.
 
Ei minusta siinä mitään huonoa olekaan, että teillä on talo, joka melkein samanhintainen kuin minun vuokra-asuntoni. Tarkoituksena oli vain huomioittaa sitä, että lapsiperheet yleensä lähes aina maksavat asumisestaan huomattavasti vähemmän kuin yksinasuvat. Itsekin odotan sitä hetkeä, että saisin oman perheen isolla talolla.
no,mikäs sua estää pistämästä kimpsut kasaan ja muuttamasta sinne miehen kotiin?pyöräytätte putkeen 3 lasta ja tuut sitten kertomaan uudelleen miten 5 henkisen perheen talous pyörii miehen tuloilla eikä edes tee tiukkaa :)
 
Blue
Ei minusta siinä mitään huonoa olekaan, että teillä on talo, joka melkein samanhintainen kuin minun vuokra-asuntoni. Tarkoituksena oli vain huomioittaa sitä, että lapsiperheet yleensä lähes aina maksavat asumisestaan huomattavasti vähemmän kuin yksinasuvat. Itsekin odotan sitä hetkeä, että saisin oman perheen isolla talolla.
Näytä mulle missä se mun tekemä säästö tulee suhun verrattuna????? Joo, mä maksan vain vähän enemmän asumisesta, mutta huomaatko yhtään kuinka paljon enemmän mun muu elämä maksaa????

Kyllä mäkin pystyisin palkastani maksamaan sun maksaman vuokran ja pystyisin elättämään nippa nappa itseni. Mutta en enää perhettäni!!

Ja sä tyhmänä lasket mun asumiskuluihini VAIN lainan vaikka tossa mun listassani on asumiskuluihin paljon muutakin. Sä maksat VAIN vuokraa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="mmmm";26233823]mutta kun olet ajatellut hoitaa ne lapset kotona niin saisit vaan kh-tukea ja sit yli 3v et mitään.. jos taas menisit töihin niin tolla sun palkalla maksaisit täydet tai melkein täydet hoitomaksut.[/QUOTE]

Niin juuri, eihän ne tulot nousisi absoluuttisesti tuon verran vaan tällöin on jäätävä töistä pois tai sitten maksaa niitä hoitomaksuja. Plus sitten vielä ne lapsen aiheuttamat kulut (mm. isompi asunto).
 
Blue, kyllä sun nyt kannattaa ottaa Akaatin talousneuvoista vaarin! Kun toteutat ehdotetut säästöt voitte kipaista koko sakki vaikka Chilessä noin kymmenen vuoden välein, eikä tunnu missään! (Paitsi että joudutte lopettamaan puhelinten käytön, lehtitilaukset ja vähentämään syömistä)

Ehdottomasti kannattaa! ;)
 
[QUOTE="eee";26233881]Akaatti, sun elämä kuulostaa todella surulliselta, jos et koskaan käy kavereitten kanssa leffassa, teatterissa, konsertissa, keikalla, tanssimassa, jätskillä, museossa... Et osta meikkejä, et ikinä yhden yhtä hajuvettä, et koruja, et värjää hiuksiasi tai käy kampaajalla... Et harrasta kuntosalilla käyntiä, jumppia, maalaamista, et ota soitto- tai laulutunteja...[/QUOTE]

Mistäköhän tuonkin keksit? Jäätelöä kyllä syön, kiitos kysymästä. En käy soitto- enkä laulutunneilla, koska en tykkää niistä. Samoin ne osaa maalata. En käy konserteissa tai elokuvissa, koska en tykkää ja ei ole minun makuuni tarjolla niitä. Tanssimaan en menisi vaikka maksettaisi. :x Hiukset saan leikattua kotonakin. Lisäksi itse harrastan liikuntaa itsenäisesti, en missään ohjatussa kuntosalissa. Miksi minun pitäisi värjätä hiukseni jos olen tyytyväinen hiusteni väriin? :O
 
Näytä mulle missä se mun tekemä säästö tulee suhun verrattuna????? Joo, mä maksan vain vähän enemmän asumisesta, mutta huomaatko yhtään kuinka paljon enemmän mun muu elämä maksaa????

Kyllä mäkin pystyisin palkastani maksamaan sun maksaman vuokran ja pystyisin elättämään nippa nappa itseni. Mutta en enää perhettäni!!

Ja sä tyhmänä lasket mun asumiskuluihini VAIN lainan vaikka tossa mun listassani on asumiskuluihin paljon muutakin. Sä maksat VAIN vuokraa...
Etkö nyt tajua sitä, että teillä asuminen on huomattavasti miellyttävämpää kuin minulla? Siinä on SÄÄSTÖÄ, kyllä se elämänlaatukin maksaa vai asuisitko mieluummin lastesi ja miehesi kanssa kaksiossa?

Ja minä olen ketjuun jo kirjoittanut vaikka kuinka monta kertaa, että minulle jäisi ihan hyvin rahaa myös lasten kanssa, varsinkin jos olisi vielä lasten isäkin mukana.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä