pakko muuten kertoa/avautua, miten se on mahdollista, kyseessä jälkitarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
eli kävin lääkärillä synnytyksen jälkein tarkastus. Pyysin myös että se värjä kohdunsuun, onko jotain muutoksia. Se näki aika laaja muutos ja sanoi että tästä pakko ota koepalat ja oti 4kpl, mä tietysti aloitin stressaata, mutta vain muutama tunti oli stressaantunut, silti oti päähään. Sain vastaukset eilen että ei ollutkaan mitään, aikamoinen helpotus oli, mutta en ymmärrä miten hän näki muutoksia kun värjäsi etikalla mutta ei ollut mitään? Se sanoi että todenäköisesti kun nainen synnyttä niin voi nähdä vaikka mitä, siks ei kannatta edes ota heti tai tarkista kohdunsuuta. Kellä sama juttu oli? Mä kerroin myös sille että menen otamaan terapeuttinen rokoten, kun en halua hpv:ta, niin uskomatonta, se sanoi mulle että on se varma hyvää idea, kun ei tarvi pelätä enää, vaikka siitä ennen sama lääkäri mulle puhui että missään hoitoa ole hpv:ta vastaan, eikä tarvi, kun meillä kaikkilla se on ja nyt jo se tietä että on hoito, aika outo juttu....Pakko myös kertoa mun hyvää ystävä kävi kans otamassa kyseisen rokoten ja sillä oli jopa cin3, niin ensiks hänellä hävisi hpv kokonaan elimistöstä ja 1kk päästä oli cin2, 4kk päästä cin1 ja nyt ei mitään jo 2vuotta:), hänen tutulla oli jopa carsinoma in situ jo hpv:n takia ja sekin hävisi kun se sai kyseinen rokoten ja ensiks häviä tosissaan hpv ja pikkuhilja muutokset. Tää on hieno juttu kun on sellainen rokote. Itsekin mietinyt kun sain tietä että mulla on sellaista ja että se on vielä niin yleistä, oli kamala olo. Tuuri kävi kun avauduin yhdelle ystävälle ja se sanoi että ei mun tarvi siitä pelätä enää kun on hoitoa siihen jo olemassa, niin olo helpotui aika paljon... en tiedä olenko mä ainoa sellainen tai mun tuttu, jotka pelkävät kyseisen jutun... mutta jos joku muu siitä pelkä kans niin mä mielelläni autan ja kerron tästä rokotesta ja anna kaikki tiedot jos joku halua:)

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26231019:
Miten syöpä (carsinoma in situ) voi hävitä rokotteella? Rokotteethan on ennaltaehkäiseviä hoitoja?

se on uus rokote 2 vuotta jo käyttössä yhdessä maassa:) jos kiinnosta laita yv, se EI OLE ennaltaehkäisevä rokote vaan terapeuttinen joka eliminoi Hpv

[QUOTE="vieras";26231054]Siis minkälaisia ystäviä sulla oikein on, jutteletteko te noita alapääasioita ihan tuon tuostakin??[/QUOTE]

meillä juttuja riitä:) ja me juttellemme kaikista kyllä

Nyt yhtään kukaan ei laita viestiä eikä hae mitään terapeuttista rokotetta yhtään mistään tän jutun perusteella, pyydän! Kuulostaa taas vaan niin pelottavalta.

menee pois:) ei voi muuta sanoa

lisään vielä että kyseisen rokoten jo monta naista oo saanut 2v sisällä, oliko se yli 1miljoon naista...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minua on silti jo pidemmän aikaa askarruttanut, että onko se ihan sittenkään vielä tarpeeksi turvallinen ja tutkittu, kun ainoa maa jossa sitä annetaan on se Meksiko.

[QUOTE="...";26231123]anteeks nyt vaan mutta koepalat ei kerkiä tuleen samana päivänä patologilta. ei edes kiireellisenä...[/QUOTE]
6ssa päivässä ne tuli

[QUOTE="eeee";26231126]Minua on silti jo pidemmän aikaa askarruttanut, että onko se ihan sittenkään vielä tarpeeksi turvallinen ja tutkittu, kun ainoa maa jossa sitä annetaan on se Meksiko.[/QUOTE]

tämä rokote oli tutkittu 20 vuotta, se on jo niin sanotusti vanha rokote, mutta vain 2vuotta myynnissä kun pääsi 4n vaihen tutkimuksen läpi:), ja jos kiinnosta missä maissa se jo on niin laita yv:)

Liian kallis mulle. Kyllä muakin pelottaa, ihan niinkuin muitakin tämän kanssa olevilla. mutta mulle liian kallis.
tai jos säästäisi rahaa...

jos olisit mun ystävä tai tuttu tai joku joka on hädässä sen asian takia tai elämää menee päin petä tämän asian takia, niin mielelläni autaisin:), kun mulle itselle vaikka kuinka yleistä se on ei mua kiinnosta, mä en halua siitä paska

niin ja todenäköisesti 5ssa vuodessa se on jo ympäri maailma tai ehkä ei, myös puhuin kun tästä Mehiläis lääkärin kanssa

Ok. Ehkä mä pistän yksäriä myöhemmin ihan mielenkiinnosta. Tottahan tämä minua vanhaa skeptikkoa vähän kutkuttaa sekä hämmentää. Silti hpv:tä kantavana tietysti asia kiinnostaakin. Ja ei hätää. En ole perskärpänen, enkä yksi sinun kiusaajistasi. Ei ole ollut haluja osallistua niihin keskusteluihin.

[QUOTE="...";26231123]anteeks nyt vaan mutta koepalat ei kerkiä tuleen samana päivänä patologilta. ei edes kiireellisenä...[/QUOTE]

Tässä tapauksessahan ne eivät tulleetkaan, mutta rohkenen olla silti erimieltä väittämäsi kanssa.

Esim. rintasyöpäleikkaus aloitetaan poistamalla vartiaimusolmukkeet kainaloista, jotka patologi tutkii leikkauksen aikana, ja itse kasvaimen poiston jälkeen poistetaan jäljelle jääneet imusolmukkeet, mikäli vartiaimusolmukkeesta löytyi syöpäsoluja.

Myös rinnan ONB vastaus saadaan saman päivän aikana.

Yhteistyössä