Täytekakkuun täytteet!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
En ole vuosikausiin täytekakkua leiponut ja nyt päätin sellaisen tehdä - kaksin kappalein. Tulee siis taaperon synttäreille ja pitäisi maistua taaperoille sekä aikuisille!

Mitä ihmettä sinne väliin laitetaan?
Ja miten paljon kostutetaan per/kerros? Ajattelin tehdä kakut edellisenä iltana ja koristella juhlapäivänä...
Millä kuorutetaan? Kermavaahdolla, mutta pitääkö laittaa joukkoon esim. rahkaa tai muuta jämäkämpää?

Kaikki helpot ja maukkaat vinkit olisi nyt tervetulleita!

Hih, kinuskikissan blogista olenkin kaikkea muuta aikoinaan esiin kaivanut ja nyt ajattelin sieltä yhtä voileipäkakkuohjetta testailla myös! Mutta en löytänyt mitään simppeliä ohjetta noihin täykkäreiden täytteisiin ja oma mielikuvitus ei riitä enää miettimään mitkä maut sopii yhteen...

Laita täytteeksi banaania ja esim. mustikkarahkaa. Sopii sekä lapsille että aikuisille. Kostuta maidolla tai mehulla, noin 1 dl per kerros. Täytä kakku jo edellisenä päivänä, että ehtii lkostua ja maustua kunnolla. Koristele vasta juhlapäivänä.

Mä tein just viikko sitten synttäreille kakun, johon täytteeksi sitruunarahkaa, kermaa ja persikkaa. Ennen täytettä, laitoin vielä vauvojen persikkasosetta alle. Liivatelehtiä laitoin muutaman, ettei vetisty tuon persikan takia. Koskaan aiemmin ei oo kakku kelvannut yhtä hyvin ku nyt. Ite kostutan aina Jaffalla, alempia kerroksia vähemmän ja sitte enemmän mitä ylemmäs mennään. Yleensä kuorrutan vispikermalla, jossa hiukan vaniljakreemijauhetta seassa (tai siis teen pursotukset), pysyy paremmin kasassa. Mutta jos et pursottele, ihan pelkkä vispikerma riittää.

Jostain lehdestä just luin, että Domino-keksien murut sopivat kermavaahdon kanssa täytekakunkin väliin. Itse ajattelin ristiäuskakkuun kokeilla minttudominoita ja vaniljasokerilla maustettua kermavaahtoa. Jotain vaihtelua rahkalle ja hillolle.

Mä laitan yleensä täytekakun täytteeks persikkaa, vadelmia ja jonkun piltin, esim aurinkoisen. Ja kuorrutan kermarahkalla. On hyvää! Ja banaani on myös hyvä ja helppo täyte.

Paras täyte on aika perinteinen mansikoita tai vadelmia ja kermavaahtoa. Ja olen tehnyt vaikka millä täytteillä mutta toi on paras kaikkien mieleen. Niin ja päälle suklaalastuja tai suklaakuorrutus eli kermaan sulatetaan suklaata. Siinä se.

Yhteistyössä